Hoe de '-1' track van een audio-CD krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 17:51
Ik heb een audio CD met een '-1' track (of track 0, zo je wil, die je af kan spelen door vanuit track 1 vier minuten terug te spoelen). Track '-1' staat dus feitelijk in dezelfde 'wav' als track 1, alleen staat er in de TOC van de CD dat track 1 start op 0:04:12.25.

Ik wil die track rippen (voor backup doeleinden natuurlijk), maar mijn rip-prog (Exact Audio Copy) houdt rekening met de TOC. Dus ik kan die eerste 4.12 minuten van de CD niet rippen.

Iemand een idee hoe of prog waarmee het wel kan?

Verwijderd

je ript die hele track met nero naar een wave bestand
en dan met wave editor knip je de eerste 4.12 minuten eruit

• Dr. Cheeks
Hmm, ook Nero heeft hetzelfde probleem. 'Officieel' (volgens de TOC van de CD) gaat track 1 van 4:14 tot 7:03. En dat is dan ook het stuk wat gekopieerd wordt.

Ik heb dus eigenlijk een tooltje nodig waarin je zelf kan zeggen van welke positie tot welke positie je wil kopiëren (en niet op basis van tracks).

Of kan dat in Nero en weet ik alleen niet hoe?

Verwijderd

In winoncd zit een zeer goede wav editor. hiermee zou je de wav-file zelf kunnen aanpassen.
met andere woorden; gewoon hetgeen je niet wilt in je wav eruit knippen en opslaan.

Verwijderd

Ik geloof dat je in audiograbber aan kan geven vanaf welk tijdstip je wilt rippen.

• Dr. Cheeks
Ik zal audio grabber eens bekijken.

(Hier een plaatje van wat precies de situatie is: http://62.108.28.220/track-0.gif )

En: als ik de wav in een wav-editor kon krijgen was het probleem opgelost. Maar dat is dus nu juist het probleem.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Maak met CDRWIN een image en CUEsheet, en pas daarna de tijden in de CUE sheet aan, dan opnieuw branden

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25

mno

Ik heb zo'n CD nooit gehad maar in principe staat de audio nu dus in de pre-gap van track 1. Een modern rip-programma zoals EAC of Feurio zou alles mee moeten nemen in track 1.

Kijk eens hier, misschien heb je er iets aan:
http://groups.google.com/groups?q=%22hidden+track%22+extract+feurio&hl=en&ie=utf-8&oe=utf-8&selm=cdrom/cd-recordable/part2_995366276%40rtfm.mit.edu&rnum=1

Of kijk ff in de volgende zoekopdracht:
http://groups.google.com/groups?as_epq=hidden%20track%20&as_ugroup=nl.comp.cd-branden&as_scoring=d&hl=en

Gewoon rösti

• Dr. Cheeks
Tering, dat is ook wat! Het kan met Audiograbber (zie http://62.108.28.220/audiograbber.gif ), maar niet met de gratis versie... Terwijl officieel het enige verschil tussen de gratis -en koopversie is dat je met de gratis versie maar random de helft van de tracks kan rippen.

Hmmm... even de full-version 'kopen'.

• Dr. Cheeks
Nou, stom als ik was blijkt het gewoon met Exact Audio Copy zelf te kunnen (daar waarmee ik het in eerste instantie ook wilde doen!) |:( Daar heb je een Copy Range commando, en daarmee kan je dus aangeven van welk tot welke block je wil kopiëren.

Ik had eerst nog mijn comp half om zeep geholpen terwijl ik Audiograbber wilde cracken. Maar goed, boontje komt om zijn loontje >:).

Maar in ieder geval dank voor jullie hulp! Het is allemaal gelukt nu.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

zou je zoiets niet met clonecd of isobuster kunnen doen, gewoon als iso opslaan en dan met nero branden.
Ik heb zelf nog niet zon cd in handen gehand maar het is misschien een optie. En ja ik weet het de topic starter heeft zijn antwoord al maar misschien kunnen er anderen zo ook wat mee.
Pagina: 1