nfs:pu evolution probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 14:09

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Ik heb op dit moment NFS Porsche Unleashed perfect draaien onder WindowsXP. ik heb gewoon 256MB swap vast staan. en ik heb nooit problemen...

behalve bij de evolution mode. daar heb je een 356A Cup en dan moet je de 2e race in Normandië rijden. en daar gaat het spel na 100meter of na de helft van de track terug naar windows (en dus stopt) met de foutmelding dat het virtuele geheugen vergroot wordt. Nou heb ik het geheugen ook al op 512MB gehad maar dat geeft hetzelfde probleem.

ik heb gimme.dll ook al verwijderd, maar dat lost ook niks op en ik heb versie 3.5 ook allang. daarnaast heb ik DirectX 8.1 en gebruik ik de 23.11 nvidia drivers

Ik heb het ook in Win98se geprobeerd maar als ik het level gehaald heb dan crasht NFS keihard (alleen nog maar de reset :( )

hopelijk weet iemand nog wat behalve: UTFS, UTFF, verwijder gimme.dll, of 256/512MB swap. tenzij het een precieze waarde boven de 512MB is die ervoor zorgt dat het spel het nog wel doet en niet het geheugen volpropt met onzin.

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp, gaat het mis dus in Win2k, maar OOK in Windows 98? :?
En je hebt gewoon alle patches e.d. erop staan..

Vreemd dan.. Misschien is dan de CD brak? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 16:52
wtf is dat opeens met NFS PU :?
zijn hier vandaag binnen een paar uurtjes al zeker 3 active topics over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 17:14 schreef DataBeest het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, gaat het mis dus in Win2k, maar OOK in Windows 98? :?
En je hebt gewoon alle patches e.d. erop staan..

Vreemd dan.. Misschien is dan de CD brak? :?
ja in WinXP en 98.
met de CD heeft het niks te maken want die gebruik ik niet, vind ik vervelend :P

maar een vriend van mij heeft NFS Porsche 2000 (ik Unleashed) en die heeft hetzelfde probleem in WinXP. over 98 weet ik niet,
maar dat NFS bij mij in 98 vastloopt kan aan de combinatie van hardware en drivers liggen, maar dat maakt niet uit want ik gebruik 98 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 17:21 schreef ZyberTEQ het volgende:

[..]

ja in WinXP en 98.
met de CD heeft het niks te maken want die gebruik ik niet, vind ik vervelend :P

maar een vriend van mij heeft NFS Porsche 2000 (ik Unleashed) en die heeft hetzelfde probleem in WinXP. over 98 weet ik niet,
maar dat NFS bij mij in 98 vastloopt kan aan de combinatie van hardware en drivers liggen, maar dat maakt niet uit want ik gebruik 98 niet.
Tja misschien niet al te beste rip dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 17:24 schreef DeLaVega het volgende:

[..]

Tja misschien niet al te beste rip dan.
Of een slechte crack. Als je hem zonder CD speelt heb je die lijkt me nodig dan.
Probeer het dan nog eens met CD, zonder crack, maar gewoon met de nieuwste patches/drivers/DirectX enzo..
Anders zou ik het ook niet meer weten. :(

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
lijkt me niet een rip probleem. het gebeurt namelijk alleen in de evolution mode. met singleplayer en multiplayer heb ik nooit last met dat level.

en dat een vriend van mij hetzelfde probleem heeft met Porsche 2000 vind ik vreemder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nogmaals, nogmaals :

GIMME.DLL verwijderen uit de NFS directory.
Dit helpt ook onder WinXP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
Textures die die niet kan laden en er maar gelijk mee nokt :?

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:24
Tha Exorcist -> Je moet wel lezen voordat je blaat:
ik heb gimme.dll ook al verwijderd, maar dat lost ook niks op en ik heb versie 3.5 ook allang. daarnaast heb ik DirectX 8.1 en gebruik ik de 23.11 nvidia drivers

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Op zondag 07 april 2002 17:33 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:
Nogmaals, nogmaals :

GIMME.DLL verwijderen uit de NFS directory.
Dit helpt ook onder WinXP.
--->
Op zondag 07 april 2002 17:12 schreef ZyberTEQ het volgende:
Ik heb op dit moment NFS Porsche Unleashed perfect draaien onder WindowsXP. ik heb gewoon 256MB swap vast staan. en ik heb nooit problemen...

[...]
hopelijk weet iemand nog wat behalve: UTFS, UTFF, verwijder gimme.dll, of 256/512MB swap. tenzij het een precieze waarde boven de 512MB is die ervoor zorgt dat het spel het nog wel doet en niet het geheugen volpropt met onzin.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sorry, sorry en nog een aantal keer sorry...

komt door die andere Porsche post die ik net ook al antwoord had gegeven.
Ik geef ditmaal de schuld aan ehhhh de dag!

Tis zondag dan functioneer ik niet helemaal prettig...

(kom ik hiermee weg?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
wat mij betreft wel.

ik heb voordat ik dit topic startte ook al alle andere topics over 'Het Porsche' probleem geopend en daar kwam je dat ook veel tegen. wordt je ook een beetje moedeloos van.
van al die lui die meteen een nieuw topic openen zonder eerst de search gebuiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja precies, zoals in die andere dus...tenminste, ik kon er niet uit opmaken dat ze het uberhaupt hadden gebruikt en ik las er bij jou echt helemaal overheen...
Maar ja poep gebeurt he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
nou ik moet toch me pc rebooten vanwege die windowsupdate troep, dus dan gooi ik er meteen een Voodoo Banshee in. kijken of dat helpt...

en anders wordt het denk ik mailbommetjes en DoS attacks naar EA, of gaan spelen met het swap geheugen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik snap er ook helemaal niks van..ik heb al heel lang dat spel, en t is me ook verleden week pas gelukt met NFS..

Ben altijd wel tevree met EA, heb alle nfs delen en speel FIFA 2002 elke dag, maar ja dit is echt een mega afknapper.
Hopelijk lukt het je, als anderen met zinnige posts komen...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb ook problemen met NFS 5, khad heel factory driver uitgespeeld en wil nu wel es verder en evolution afmaken. Kheb me saves nog :P
Maarja op winxp probeerde ik het te installen en zodra ik het run hangt ie bij opstartscherm en doet ie nix meer, zegt loading en hij filled swap file aardig op en systeem locked naar 1 uur w8en, en je moet helemaal lopen kutten met task manager om het uit te krijgen. Njaw, hopelijk weet iemand dit, kan dit wel worden opgelost door die gimme.dll ofzo te verwijderen?
THnx iig, btw. me comp. specs. p3, gf2 mx400, detonator 27.70(beta, kheb ook getest met officiele)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Ik dacht eigenlijk dat er voor Win2k en WinXP nogsteeds een regel gelde dat de swapfile 2x zo groot moest zijn als je mem.

In jou geval bij 512 meg dus 1 GB swap.
Win2k staat er wel om bekend nog wel eens flink over de zeik te gaan bij kleine (of geen) swapfile.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Nou ik draai nu op die Banshee en heb meteen de Evolution gedaan in NFS:PU.
omdat het een voodoo is en blijft kon ik niet hoger dan 16bits kleuren, (wat mij trouwens helemaal niks uitmaakt blijkbaar want ik zag geen kleurverschil met de 32bits die ik normaal draai)

maar het stomme was dat ie nu wel gewoon werkte :? nou vraag ik me af of dat aan de 16bits lag of aan de videokaart.
ik hoop eigenlijk de 16bits.
is ook ergens wel een beetje logisch want XP gaf telkens de melding dat het virtueel geheugen vergroot zou worden, dus moest er om de een of andere reden vraag zijn naar meer geheugen. aangezien 32bits textures groter moeten zijn dan 16bits textures gebruik je ootomatisch meer geheugen als je 32bits textures gebruikt. dus zou het gebruik van 16bits textures automatisch minder geheugengebruik op moeten leveren en dus minder fouten. (8>

nou nog mijn stelling bewijzen door met die TNT2 op 16bits te draaien, en kijken of ie dan nog vastloopt.

kheb uiteraard liever de TNT2 in mijn bak zitten want die is sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 17:12 schreef ZyberTEQ het volgende:

behalve bij de evolution mode. daar heb je een 356A Cup en dan moet je de 2e race in Normandië rijden. en daar gaat het spel na 100meter of na de helft van de track terug naar windows (en dus stopt) met de foutmelding dat het virtuele geheugen vergroot wordt. Nou heb ik het geheugen ook al op 512MB gehad maar dat geeft hetzelfde probleem.

Ik heb het ook in Win98se geprobeerd maar als ik het level gehaald heb dan crasht NFS keihard (alleen nog maar de reset :( )

je hebt em natuurlijk niet uit de winkel? Bij mij (geripte versie) doet hij dat ook. Als je in third gear rijdt gaat het wel goed. dus ff manual gears doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
dat het ligt aan de versnellingen?
hmmm, That sounds crazy enough to work!

zou best kunnen maar klinkt wel maf vindt ik. het kan idd liggen aan die stomme 356 bakkies. want meestal rij ik met auto's uit de modern era en de racing class.

maar dit ga ik ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op zondag 07 april 2002 18:05 schreef p00pz0r_p4wn3r het volgende:
Kheb ook problemen met NFS 5, khad heel factory driver uitgespeeld en wil nu wel es verder en evolution afmaken. Kheb me saves nog :P
Maarja op winxp probeerde ik het te installen en zodra ik het run hangt ie bij opstartscherm en doet ie nix meer, zegt loading en hij filled swap file aardig op en systeem locked naar 1 uur w8en, en je moet helemaal lopen kutten met task manager om het uit te krijgen. Njaw, hopelijk weet iemand dit, kan dit wel worden opgelost door die gimme.dll ofzo te verwijderen?
THnx iig, btw. me comp. specs. p3, gf2 mx400, detonator 27.70(beta, kheb ook getest met officiele)
Bij mij hielp het verwijderen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Sorry voor de late reply,

maar het probleem is nu opgelost:

- ga in 16bits spelen,
- ga meteen normandie doen nadat je het spel hebt gestart,
- als dat niet werkt... Blijf dan van de 4e versnelling af!
het werkt echt!

en sluiten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
maaruh, wat heb je eraan als je niet hoger kan dan de 4e versnelling :?
dan kan je net zo goed niet spelen
Pagina: 1