Toon posts:

Ghosten via netwerk in dos

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is het volgende:

Ik heb een server met XP erop en daar 2 pc's opaan gesloten.
nu wil ik een backup maken met ghost van de E schijf op de server. ghost draait niet op XP dus ga ik naar dos en start ghost van de diskette. nu heb ik niet genoeg ruimte op me server om daar de backup op te slaan, dus wil ik de backup over het netwerk gooien naar 1 van de 2 pc's.
hoe krijg ik het voor elkaar om in ghost voor netwerk te kunnen kiezen zo dat die het op de andere pc zet.

graag jullie reacties hierop.
want ik kom er echt niet meer uit |:(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
www.bootdisk.com

maar dit had je ook uit de search kunnen halen...

A wise man's life is based around fuck you

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Of het met xp kan weet ik niet, maar ik weet dat je wel een opstartdiskette kunt maken van win95 ofzo, en dam met net start het netwerk start en dan was er een functie om in dos met net een schijfletter te koppelen aan een share!
Maar die weet ik zo niet en dit alles stond in een boek van de bieb.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

- bootfloppy bouwen met de NIC-drivers (zijn vast wel te vinden na 5 min. googlen :) ) en net.exe erop.

- server booten met die bootflop

- op de client ff de schijf delen (waar de image op moet komen te staan)

- op je server ff intikken
"net use x: \\hostname-van-client\share-naam-van-harddisk\"

- ghost opstarten

- image maken

- wegschrijven op x:

- all done 8-)

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Let wel op:
Niet alle ghost versies ondersteunen ghosten over het netwerk. De personal editions bijvoorbeeld niet.
Dat zijn o.a. de 2000 en de 2002.
De corporate editions kunnen dat wel, dus bijvoorbeeld 7 of 7.5

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Waar je ook op moet letten is dat je geen NTFS draait op je XP machine, ben bang dat Ghost die dan niet kan lezen onder dos......

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 08 april 2002 08:38 schreef TsiisSkaaf het volgende:
Waar je ook op moet letten is dat je geen NTFS draait op je XP machine, ben bang dat Ghost die dan niet kan lezen onder dos......
Daar zijn ook (gratis) tools voor te krijgen hoor, die er voor zorgen dat je onder dos gewoon van NTFS gebruik kunt maken. Is vast wel te vinden met google.

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Op zondag 07 april 2002 22:41 schreef kell.nl het volgende:
Let wel op:
Niet alle ghost versies ondersteunen ghosten over het netwerk. De personal editions bijvoorbeeld niet.
Dat zijn o.a. de 2000 en de 2002.
De corporate editions kunnen dat wel, dus bijvoorbeeld 7 of 7.5
Dat gaat wel. Je maakt gewoon een drive mapping aan. Dat werkt altijd.
Ghost kan ook NTFS partities lezen onder DOS.

Waar je wel op moet letten is dat als je XP wilt ghosten, je GHOST 7 of hoger moet hebben.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ghost kan prima NTFS lezen.

Meh ...

Verwijderd

Volslagen onzin:
- Ghost kan NTFS partities gewoon lezen
- Het maakt niet uit welk filesystem op het target netwerkstation draait

Ghost kan niet schrijven naar een bestand op een NTFS partitie, bedoel je dat misschien? Maar dat maakt niet uit als je wegschrijft naar een netwerkstation.

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Het gaat want wij hebben op school een diskette, die je in de pc stopt als je hem aanzet.
De diskette laat in dos de nic drivers laden en zet het netwerk op.
Hierbij word het netwerk op "drive" z gezet
d.w.z dat als je in de root op de z zit (z:\) kun je het netwerk verkennen
Je hoeft nu alleen nog northon ghost op te starten en op de z:\ de goede ghost te selecteren

Meneer 1000 has spoken......

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Wow, een hoop tenengetrap als men vergeet dat Ghost als sinds versie 1.0 heerlijk met NTFS om kan gaan. ;)

De corporate editie 7 (en hoger) maakt trouwens heerlijk zelf bootflops, en als je toevallig een kaart hebt die daar niet in de lisjt staat kun je die eenvoudig zelf toevoegen.
Ook heeft deze versie (en hoger) al ondersteuning voor XP, en zou je zelfs niet hoeven te rebooten.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de networkbootflop versie, dat oogt wat betrouwbaarder.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe groot een ghost is van een "kale" XP installatie???

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 08 april 2002 09:34 schreef MrBart het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe groot een ghost is van een "kale" XP installatie???
Ligt eraan hoeveel je er nog uit weet te halen: Pagefile op een 2e partitie, voorbeeldfiles deleten, tijdelijk system restore uitzetten enzovoort.

Win XP werd bij mij, kaal, onder 'max' compressie, rond de 800 MB, maar ik heb het idee dat dat nog wel kleiner te krijgen is door er meer uit te slopen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Het mooiste zou zijn als ie op een CD'tje past. Maar wat doet je pagefile precies??

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 08 april 2002 09:47 schreef MrBart het volgende:
Het mooiste zou zijn als ie op een CD'tje past. Maar wat doet je pagefile precies??
Onder Windows NT 3.5 al, werd de swapfile 'pagefile' genoemd. Dat is doorgezet in NT4, 2000 en XP, en het is in feite gewoon dus je virtuele geheugen, het stuk harde schijf wat als (traag) werkgeheugen opgevat wordt.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Ik draai op school ook met GhostServer. Gewoon op een Windows NT server of op een Win98 station. Start GhostSRV gewoon in Windows op (dit is de Windows versie).
Heb een client bootdisk voor Realtek en KTI kaartje. Werkt perfect.
Om het boten te versnellen maak ik gebruik van een RAMDRIVE waarin de netwerkdrives worden uitgepakt en geactiveerd. Scheelt tijd met opstarten.

Je hoeft dan geen driveletter aan te maken of in te loggen op het netwerk dus e.e.a. verloopt een stuk sneller.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je kunt met Ghost in een textfile/parameter aangeven dattie bepaalde files niet hoeft te ghosten.
Zo ghost ik altijd standaard met een file die Pagefile.sys en hiberfile.sys NIET ghost.
Verder had je dit ofwel via de search, of via google kunnen vinden.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.