RH7.2 op P75 met 24MB ram -> mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Is het mogelijk om Redhat 7.2 op een Pentium 75 met 24MB ram te installeren, en hoe?

ik heb een boot flop aangemaakt, en nadat deze is opgestart kun je kiezen uit text modus en grafisch modus enz...
ik heb dus text en grafische modus geprobeert maar bij beide zegt ie dat ik te weinig ram heb :'(

wanneer ik intyp: text mem=23M blijft ie hangen bij: Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel. en daar blijft ie dan op hangen

Als iemand weet hoe ik hier Red-Hat op kan installeren, zou ik dat graag horen

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
ow ow ow. weer niet goed gelezen |:(

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik vrees dat dat lastig wordt...de installatie van RedHat wil nu eenmaal meer hebben dan jij aan RAM kunt bieden. Het toevoegen van swap is in dat stadium van de installatie neem ik aan ook nog niet te doen, dus daar kun je ook niets mee winnen. Een workaround zou zijn om er even tijdelijk wat RAM uit een andere bak in te stoppen zodat je in ieder geval kunt installeren. Om te draaien heeft hij minder RAM nodig, dus dan haal je het er na de installatie weer uit. Mocht je geen extra RAM hebben liggen dan zul je vrees ik moeten uitkijken naar een andere distributie.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Debian bijvoorbeeld :P

ieeeepppppp :P

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Idd, die bak trekt Redhat niet emt 24mb ;)

Maar ja, waarvoor zou je RedHat nemen... Mijn mening: Redhat zuigt gigantisch, be a man get Debian ;)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat trekt ie inderdaad niet met al die grafische zooi... laatst is nog iets dergelijks gevraagd...als je wilt weten welke distro je het beste kan nemen, zie de FAQ en/of het 'welke distro moet ik nemen' topic :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.