Nou, ik heb eindelijk besloten een nieuwe grotere kast (de Chieftec "Alienware" DA-01-BLD) te kopen (die overigens pas na bijna een maand arriveerde
, maar dat terzijde). Gelijk een hoop fans (6x 80mm (Coolermaster) fans en 1x 92mm fan (Enermax). Met de fan van de voeding, cpu en gpu erbij (10 stuks dus
) maakt dit bij elkaar een hoop lawaai, ik weet het. Het heeft een hoop opgelost (cpu temp was: 72C max, nu 54C à 55C max. (normal 52C). Mobo was: 38C, nu 26C à 27C). Dus cpu wel 20C gezakt en mobo 10C. Alleen als ik zo eens kijk zie ik dat men waarden haalt met een Athlon XP processor die dik onder 40C duiken met weinig lawaai van fans enzo).
Mijn vraag:
Wat moet ik nog meer doen om m'n temp omlaag te krijgen? Ok, er zit een standaard fan op m'n cpu, maar die is geschikt voor cpu's tot (geloof ik) 1,2 Ghz. Ik heb wel gehoord dat AMD Dondervogels veel hitte maken, maar dat moet toch op te lossen zijn?
Mijn vraag:
Wat moet ik nog meer doen om m'n temp omlaag te krijgen? Ok, er zit een standaard fan op m'n cpu, maar die is geschikt voor cpu's tot (geloof ik) 1,2 Ghz. Ik heb wel gehoord dat AMD Dondervogels veel hitte maken, maar dat moet toch op te lossen zijn?