Toon posts:

Linux op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe krijg ik debian via het netwerk geinstalled. Ik heb bootdisks, ik krijg op een gegeven moment een menu om te installen via FTP HTTP, NFS of HD.

Nou hangt de laptop aan een windows pc, hoe kan ik nu bij de cdrom van deze pc komen om linux op de laptop te installen???
Hoe doe ik dat bijvoorbeeld via HTTP??

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Dan zou je een FTP server moeten maken met als inhoud je CD-ROM speler, maar je kúnt het natuurlijk ook gewoon via internet doen :P

Vervolgens geef je als install IP het IP van je Windows bak en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe koppel ik mijn cdrom via FTP? en welke FTP server kan ik dan het beste gebruiken?

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Dat is vrij lastig; als je een vaste internetaansluiting hebt kun je het beter via HTTP doen, denk ik.

Een FTP-server gelinkt naar je CD-ROM is idd een heel origineel idee :), je kunt hetzelfde ook heel eenvoudig met HTTP doen door rechts te klikken op de drive en dan op het tabblad 'Web Sharing' iets in te schakelen. Dan moet je uiteraard wel PWS/IIS hebben geinstalleerd.

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op zondag 07 april 2002 15:56 schreef ferdivdw het volgende:
Hoe koppel ik mijn cdrom via FTP? en welke FTP server kan ik dan het beste gebruiken?
Door een FTP server te installeren en daarmee je CDROM te sharen :? :? Je mag best even wat proberen hoor...
Het maakt geen drol uit welke server je neemt. Je gaat geen permanente anonymous FTP site hosten, alleen je install CD voor Debilian, dus zolang die server werkt, maakt het niet uit :)

• Kjev
Op zondag 07 april 2002 15:56 schreef ferdivdw het volgende:
Welke Windows-versie heb je? Op de installatie-CD van Windows 98 staat Personal Webserver, op die van Windows 2000 Internet Information Server. Beide zijn geschikt voor een HTTP-linkje (ik weet niet zeker of PWS iets kan met FTP).

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op zondag 07 april 2002 15:57 schreef Kjev het volgende:
Dan moet je uiteraard wel PWS/IIS hebben geinstalleerd.
Verstandige mensen hebben dat niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties, maar via internet is een beetje te traag, heb namelijk Wanadoo Cable basic.. :r
Ik ga in iedergeval ff een FTP server proberen op te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik krijg geen verbinding met de FTP server. Ik gebruik Serv-U maar bij activity zie ik ook helemaal niets, netwerk van laptop werkt volgens mij goed.

FTP server zit op 127.0.0.1
maar ik krijg in redhat de melding "failed to log into 127.0.0.1: Failed to connect to FTP server"

help!!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:18

MBV

Dat is niet zo gek: 127.0.0.1 is het gereserveerde adres voor je eigen pc. dit kan je dus alleen als loopback gebruiken.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je moet hem op 192.168.0.x hangen, of op welk subnet je netwerk ook zit. Vergeet ook eventuele firewalls die je hebt draaien niet uit te schakelen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
ja stom, had ik moeten weten.
Maar hij doet het nu dus bedankt allemaal

• Kjev
Op zondag 07 april 2002 15:59 schreef wzzrd het volgende:
Verstandige mensen hebben dat niet ;)
De topicstarter heeft ook niet gezegd dat hij verstandig was 8-). En zelf heb ik Apache draaien.
Pagina: 1