Sja, ik heb zo eventjes de reacties hierboven zitten lezen en we halen nogal de economische en technische levensduur van de proc door elkaar.
De economische levensduur van de proc is nou, pak em beet 2 a 3 jaar. Vanaf dat moment is ie verouderd en ben je toe aan een nieuwe. Let wel, hij is nog niet kapot! Deze economische levensduren zijn voor intel en AMD-proc's vrijwel hetzelfde.
De technische levensduur van een AMD Athlon is gemiddeld 7 jaar. Dit heb ik ooit in een whitepaper van AMD zelf gelezen. Maar het kan zomaar voorkomen dat je 10 jaar met de proc doet of dat ie na 5 jaar al kassie wijlen is. (voor de minder goede overclockers: 1 jaar

) Van een PIII is de levensduur gemiddeld 8,5 jaar. Van een P4 weet ik het niet.
Maar de stelling "de athlon gaat niet lang mee" is dus niet waar. De athlon gaat weldegelijk lang mee. Lang genoeg, want hij overleeft zijn economische levensduur. In de economie noemen we een product dat technisch zijn economische levensduur overleefd een "duurzaam" product. U misschien bekend

De AMD Athlon is een dus een duurzaam product.