Kernel panic

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
Hoi allemaal..

Heb iets doms gedaan :(

Ik had RH 7.2 op een P100/64MB staan en dat werkte allemaal perfect maar vandaag verplaatste ik dat ding een beetje (terwijl die aanstond) en nu krijg ik allerlei vage zooi :(

Eerst kreeg ik INIT errors, toen kernel panics, blabla. Ik heb geprobeerd RH te booten van diskettes en Debian ook maar krijg steeds VFS errors etc.

Op dit moment heb ik het volgende voor me (redhat 7.2 opstartdiskette, ding kan niet van cd-rom booten)
code:
1
2
Kernel Panic: Free list corrupted
ll_rw_block: Trying to read nonexistent block-devide 00:00 (0)

Ik dacht eerst dat het aan de HD kon liggen door al die fsck errors, maar heb inmiddels een andere hd erin gestopt (zelfde probleem) en alle partities weggehaald maar krijg nu dus nogsteeds deze error.

Iemand -enig- idee wat er aan de hand kan zijn? Ik vrees alleen dat het een hardware matige iets is. ram mischien?

Stomme ik |:(

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Lijkt er inderdaad sterk op dat het een hardwareprobleem is, dus in ieder geval indien mogelijk even het geheugen vervangen en alle hardware die niet nodig is om te booten eruitgooien.
Kun je eens proberen om met een floppy-based-distro op te starten? Op lwn.net/Distributions/ vind je een lijst met dergelijke distributies.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
Hmm nu wil ie geeneens meer booten :(

Ik dnek niet dat deze bak nog lang meer te leven heeft.

Het ga je goed, was leuk voor zolang we elkaar gekend hebben..

:D

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:28
Zit het geheugen nog vast?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Op zondag 07 april 2002 16:54 schreef MikeN het volgende:
Zit het geheugen nog vast?
Ik had laatst ook zo'n error, toen hing het er inderdaad naast :+.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Check je IDE kabels es.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Wanneer je Free List corrupt is duidt dat volgens mij op een corrupte administratie van je vrije blokken lijst in het superblok van je filesystem. Kortom, ik denk dat je HD een beetje op hol is geslagen... :(....
Pagina: 1