Fans prijsverschillen... ?

Pagina: 1
Acties:

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als ik bij Conrad kijk voor 'fans' en je gaat naar 'Inbouwventilatoren', staan er daar gewone ventilatoren, die zijn zo'n 3 euro.

Als je echter naar de 'CPU-ventilatoren' gaat, zijn die meteen 10x zo duur! Hoezo is dat? Ik heb niet bepaald een cpu-koeler nodig, die zit er al in, maar ik wil er nog één bij voor koeling van de rest. Ik dacht dat dat wel zo'n goedkoop ding zou kunnen worden. Ken je die ook gewoon in de molex-stekker doen? :?

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 15:48 schreef Silvermonkey123 het volgende:
Als je echter naar de 'CPU-ventilatoren' gaat, zijn die meteen 10x zo duur! Hoezo is dat?
Ken je die ook gewoon in de molex-stekker doen? :?
Ze zullen ook niet hetzelfde zijn.. das logisch.
Ja die kun je op een molex aansluiten als je daar een stekkertje voor hebt.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Heb even voor je gekeken en kwam tot de volgende conclusie:
die 'fans' dat zijn gewone goedkope koelertjes. Deze draaien niet zo snel en zijn eigenlijk niet geschikt om op een proc. te stoppen. Die 'CPU-ventilatoren' beschikken over een koelblok en draaien daarbij harder dus zijn ze gegarandeerd geschikt om iets heets goed te koelen.

En je kan best wel zo'n 'goedkoop' koelertje gebruiken van 3 euro hoor. Deze voor hun prijs voldoende. En ja, anders moet je een 'smart fan' van ThermalTake of iets anders kopen als je een goeie wilt hebben.

Wat die aansluiting betreft, heb zelf een koeler zonder stekkertje aan de -/+ zitten. Ik heb gewoon een stukje plastic van de draadjes geknipt (lees:voldoende) en de kopere draadjes even rondgedraaid en hup in de molex stekker gestopt. Werkt en ik heb lekker geen stekker nodig. Wat ik hier wel bij moet vermelden is dat je het beste de - aansluiting van de molex kan gebruiken die naast de 5V zit. Spreek uit ervaring aangezien bij mij de - en de + elkaar raakte. Als je het niet veilig vindt koop je gewoon een molex man stekkertje :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

panflo fans toen ooit eens met inkoopactie.. 12,50 euro
loop ik laatst de cpu boer in, zelfde soort fans voor 2,45
lekker stil en doen het perfect.. (net zo goed al de panflo's)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

enermax fans zijn ook niet zo gek duur denk ongeveer 13,-
maar wel keigoede fans met speedregeling ingebouwd.

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 20:17
Op zondag 07 april 2002 18:41 schreef Warezhelp het volgende:
enermax fans zijn ook niet zo gek duur denk ongeveer 13,-
maar wel keigoede fans met speedregeling ingebouwd.
waar haal jij die?
ik ben bij de regenboog geweest in Maastricht en die hadden die 12x 12 voor 21 €

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

weet niet of het hier toegestaan is om de naam te vermelden, maar ik heb goede ervaringen met een shop in Leusden.

De naam kun je wel terugvinden bij de pricewatch..

heb er zelf vijf stuks inzitten met een enermax voeding, en draai op mijn tb1400 op 49gr. en een kast van 23 gr.

Suc6

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 23:07 schreef Lord_T het volgende:

[..]

waar haal jij die?
ik ben bij de regenboog geweest in Maastricht en die hadden die 12x 12 voor 21 €
Ik vind de Regenboog in Maastricht wel redelijk duur soms, hun site is noooit up-to-date en daardoor ben ik al eens €14,- misgelopen door een GF4 bij de Paradigit te kopen :(.
Je woont ook in Mestreech? ;)

T.net gallery | V&A ads

• Lord_T
Op maandag 08 april 2002 07:25 schreef Juniorrules het volgende:

[..]

Ik vind de Regenboog in Maastricht wel redelijk duur soms, hun site is noooit up-to-date en daardoor ben ik al eens €14,- misgelopen door een GF4 bij de Paradigit te kopen :(.
Je woont ook in Mestreech? ;)
die hebben niks op hun website staan....
en inderdaad er staat in de pricewatch wel iets maar das de regenboog en die prijs klopt niet :(
denk dat ik straks is ff op de fiets stap en naar de paradigit toe ga.... kijken of ze ze hebben en tegen welke prijs.
Verder misschien ff een offtopic tip: speedfan doet wonderen voor mijn cpu fan :D

edit: tja student in Mestreech dus tuurlijk woon ik er >:)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Lord_T
hahahah ze zijn 3 fans vergeten te rekenen ;)
dat scheelt weer ff voor een student :7

Pagina: 1