Toon posts:

P III 700e & MSI 6309 & "maar" 800Mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

Ik kom op geen enkele manier op de 933Mhz met dit ding. heb een cB0 stepping en 133Mhz geheugen. Als ik de FSB in de bios anders zet krijg ik geen post meer. Als ik de FSB via MSI Logic verhoog, kom ik niet hoger als 115 Mhz FSB. Mijn Mobo heeft de laatste bios update. Heb ook geprobeert om mijn geheugen op 100 Mhz te zetten. dat gaat wel, maar het maakt niet uit voor het overclocken. Ik heb trouwens een AMI bios. Misschien heeft iemand een award bios voor dit bortje....

Pleazz help me!!

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Heb je al meer voltage toegevoegd?

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Wellicht een typisch geval van soms zit het mee, soms zit het tegen. De mijne haalt ook geen 933, hoewel ik nog de stille hoop koester dat het aan mijn moederbord ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
heb hem al op 1.8 volt gehad... geen verschil.... wat eigenlijk het raarste is, is dat ik hem niet uit mijn bios kan overclocken maar alleen sofwarematig...

Greetzz,
Da Psycho Duck

Verwijderd

Topicstarter
Heee! krijg ineens een idee!!!! ik heb maar een 235 Watt. zou dit het probleem kunnen zijn???

Verwijderd

Nee dat is het niet. Ik heb er een op 230W draaien. PIII700E@1002Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Goede fucking middig hee! 1 gig met een 700e? Damn! op wat voor mobo heb je dat chipje zitten dan??

Greetzz!

Verwijderd

euh , misschien je geheugen timings iets te optimistisch ? Ik kwam aanvankelijk ook niet hoger dan 840 , maar toen ik van CAS2 naar CAS3 ging haalde ik de 1008 stabiel en ik heb zelfs benchmarks op 1050 gedraaid .

Verwijderd

Hij draait op een Abit Be6-II met een MSI6905 Master Converter.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Hmm mijn 250Watt voeding was al te weinig:
1x HDD7200Rpm
1x DVD@4speed
1x V770Ultra
SBlive!
Cheapo Intel100Mbit nwkrt
PIIIB Asus mobo
&vijf ventilatoren DUH:)
Als je een Intel OCed gaat je bus klok mee omhoog al snel een procent of 20 (izze bij mij 124MHz 650@806)dus ook 20% meer stroomverbruik (blindstromen niet meegerekend) dan zit je dus met mijn systeem al op een dikke 250W (gemeten met scoop op de 220V kabel!)dus die 300W voeding is welzeker aan te raden!!!
Bij mij was het met die 250W voeding na twee maanden niet meer mogelijk om enig programma te draaien onder windows@806!! nu met 300W als een zonnetje :)

Powered bij meergranenbrood.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Dubbelpost :( Dank je wel KPN mijn server moest reconnecten en bedacht zelf maar FF opnieuw de "formdata te submitten" nie direct de KPN maar wel omdat online $$$ kost wat ik probeer te voorkomen met KILL connect IF idle for t=300 sdus net als ik een bericht heb getikt :-(((((

Powered bij meergranenbrood.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:33
Yep, probeer eens geheugen op CAS3 in de BIOS en zet de optie "SPD memory settings" (of zoiets) op DISABLED

Verwijderd

Topicstarter
ga ik ff proberen!

Verwijderd

1,8 Volt is niet erg veel. Ga nog eens wat hoger: in stapjes van 0,05 V tot max. 2,00 V en probeer of je dan wel stabiel tot in Windows komt.
Pagina: 1