[PS] Paths

Pagina: 1
Acties:

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ej,

ben lekker met photoshop bezig. En wat ik nou echt mis is een path kunnen bouwen zoals in illustrator of Fireworks of zoow; oftewel je hebt je lijntje lopen (spline heet dat geloof ik :?), en daar rendert ie steeds 'live' je uiteindelijke (pixel-)lijn omheen. Dit heb ik voorlopig alleen nog maar gevonden met die vage paths die met een mask werken zoals gebruikt in auto-shape, maar ik wil geen fills maar ik wil alleen líjnen! Kan dit in Photoshop?

did my story make any sense to you guys?

Verwijderd

Bedoel je niet gewoon de pen-tool met als je klaar bent 'stroke path' :?
Ik zou niet weten wat je anders bedoelt..

• HunterPro
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 15:28 schreef Cheatah het volgende:
Bedoel je niet gewoon de pen-tool met als je klaar bent 'stroke path' :?
Ik zou niet weten wat je anders bedoelt..
klopt, bijna. Maar wat ik wil is dat als ik met de pen-tool bezig ben, je steeds gewoon ziet wat je resultaat wordt met die lijn. Dus niet dat vieze 1-pixel-lijntje wat je nu ziet, maar gewoon je 'eindresultaat'. Eigenlijk zoals je met vectors werkt in Illustrator. Want als ik nu niet tevreden ben met het eindresultaat moet ik óf gaan undo'en of de layer wegsodemieteren, en dat ergert als je echt aan het prutsen bent.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A gaat even half offtopic modus in

Photoshop is ook geen vector pakket :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

yellow heeft gelijk, als je veel met vectors werkt, gebruikt dan illustrator!

• HunterPro
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 16:17 schreef Yellow het volgende:
* Yellow|A gaat even half offtopic modus in

Photoshop is ook geen vector pakket :)
klopt, maar als ik een mooie lijn wil tekenen en die precies ergens heen wil laten lopen met een bepaalde dikte is het handig om dat ding een beetje te laten 'previewen'... en volgens mij is het ook niet zo moeilijk te implementeren... kwestie van CTRL C + CTRL V uit de code van illustrator :? :P
[edit]
Paint Shop Pro is ook geen vectorpakket en doet het wel wat beter met vectors...

Verwijderd

Paint Shop Pro
Das toch wat anders dan Photoshop...

En HunterPro, maak dan gewoon een rechthoekje ipv een lijn, dan zie je ook goed waar ie loopt

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

[quote]
Op zondag 07 april 2002 16:52 schreef Junt het volgende:

[..]

Das toch wat anders dan Photoshop...
[quote]
Dat heet een vergelijking
En HunterPro, maak dan gewoon een rechthoekje ipv een lijn, dan zie je ook goed waar ie loopt
Wat als ik nou een niet rechte lijn wil trekken? Dat is het hele nut van die pen tool :)

Verwijderd

Dan maak je gewoon een dubbele lijn!
Sim-pel

• HunterPro
  • Niet online
Wat dacht je van een bezier-kromme :? :P
Pagina: 1