Kan iemand mij vertellen, welke Linux Distro, KDE 3.0 al heeft ingebakken, of dat nog gaat doen op korte termijn?
Er is nog geen distro die dat nu al gedaan heeft. Ik verwacht op korte termijn dat SuSE dat zal doen. RedHat zal ook niet lang op zich laten wachten en Mandrake zal het bij de eerstvolgende release wel doen, al heb ik niet meteen een idee wanneer die zal zijn. Debian zal KDE3 in ieder geval nog niet meeleveren met woody en de volgende release laat nog wel een hele tijd op zich wachten, dus als je het echt al ingebouwd wilt hebben dan zou ik voor een andere distro gaan. Het is echter met wat moeite prima mogelijk om met elke willekeurige distro KDE3 te draaien (ik draai het zelf onder Debian GNU/Linux).
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
tot mijn verheuging heb ik al gezien dat SuSe 8.0, KDE 3.0 al heeft ingebakken:
http://www.suse.de/us/products/suse_linux/i386/kde3.html
http://www.suse.de/us/products/suse_linux/i386/kde3.html
Verwijderd
http://www.suse.de/us/products/suse_linux/i386/index.html
En zoals je daar kunt lezen is deze nog niet uitgebracht. Nog ff geduld dus...
Klopt, dat was ik vergeten erbij te zetten.. toch wel jammer.Op zondag 07 april 2002 15:30 schreef janjanjansen het volgende:
http://www.suse.de/us/products/suse_linux/i386/index.html
Je distro keuzen baseren op het al dan niet ingebakken zijn van KDE3 lijkt me vrij onverstandig.
Het enige dat je moet doen zijn de RPM bestanden downloaden en rpm -ivh ./*rpm doen in de directory waar ze staan, het gaat echt als een eitje...
Hoewel ik emerge kde3 natuurlijk verkies
Het enige dat je moet doen zijn de RPM bestanden downloaden en rpm -ivh ./*rpm doen in de directory waar ze staan, het gaat echt als een eitje...
Hoewel ik emerge kde3 natuurlijk verkies
Behalve Gentoo danOp zondag 07 april 2002 15:28 schreef odysseus het volgende:
Er is nog geen distro die dat nu al gedaan heeft.
Ik heb KDE 3 draaien en gewoon via een gentoo buildscript gecompileerd.
peanutlinux
met de peanutpackages
ff die packages downloaden
naar mc
kies de packages druk op f2
kies install blalblalb
klaar
exit mc
en start je kde3
met de peanutpackages
ff die packages downloaden
naar mc
kies de packages druk op f2
kies install blalblalb
klaar
exit mc
en start je kde3
Maar die scripts zaten toch nog niet in Gentoo zelf? Zoiets las ik in ieder geval een tijdje geleden, dat zou ondertussen veranderd kunnen zijn natuurlijk. Overigens zijn er ook al Debian-packages, dus wat dat betreft loopt Gentoo niet zo heel ver voor (al hebben die al wel een tijdje dat buildscript)Op zondag 07 april 2002 16:52 schreef balk het volgende:
Behalve Gentoo dan
Ik heb KDE 3 draaien en gewoon via een gentoo buildscript gecompileerd.
En natuurlijk kun je altijd gewoon met een tarball of via CVS installeren, dat werkt op elke distributie.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Redhat 7.3 skipjack beta heeft ook kde3
But I thought YOU did the backups...
Dat is een beta, die tellen niet als release
. Bovendien zul je waarschijnlijk die beta's niet heel erg eenvoudig kunnen installeren, iets wat me wel handig lijkt voor iemand die blijkbaar liefst niet zelf met RPM's gaat zitten proberen te installeren (valt iets voor te zeggen, die dingen geven nogal problemen in combinatie met KDE2.x).
Verwijderd
De nieuwe release van Slackware zal ook KDE 3.0 bevatten. Nu staat ie al in slackware-current, en op slackware.com wordt er al geschreven over het feit dat de release van de nieuwe slack 'imminent' is
volgens mij was een halve dag na de officiele release gentoo al voorzien van buildscripts voor kde 3.0. Die zijn gebaseerd op buildscripts voor de beta releases die je los kon downloaden. Nu zit het standaard in het pakket en kan je het fijn naast versie 2.2.2 draaien.Op zondag 07 april 2002 17:01 schreef odysseus het volgende:
[..]
Maar die scripts zaten toch nog niet in Gentoo zelf?
Ik heb 'm zelf nog niet geinstalleerd, ik ben 'm nu aan het downen... Wellicht kan je gewoon kiezen voor kde2 of kde3, misschien wel allebeiOp zondag 07 april 2002 17:09 schreef odysseus het volgende:
Dat is een beta, die tellen niet als release. Bovendien zul je waarschijnlijk die beta's niet heel erg eenvoudig kunnen installeren, iets wat me wel handig lijkt voor iemand die blijkbaar liefst niet zelf met RPM's gaat zitten proberen te installeren (valt iets voor te zeggen, die dingen geven nogal problemen in combinatie met KDE2.x).
Ik denk dat Redhat 7.3 final ook KDE 3 final zal hebben.
But I thought YOU did the backups...
Ik zou em hier ook ff builden, maar de Debian buildscripts zijn nogal brak 
heb nu KDE 2.2 geinstalleerd, compileer dat ding zo wel, installeer ik hem er gewoon naast.
heb nu KDE 2.2 geinstalleerd, compileer dat ding zo wel, installeer ik hem er gewoon naast.
Verwijderd
KDE3 wordt standaard bij Gentoo 1.0 geleverd jaOp zondag 07 april 2002 17:01 schreef odysseus het volgende:
[..]
Maar die scripts zaten toch nog niet in Gentoo zelf? Zoiets las ik in ieder geval een tijdje geleden, dat zou ondertussen veranderd kunnen zijn natuurlijk. Overigens zijn er ook al Debian-packages, dus wat dat betreft loopt Gentoo niet zo heel ver voor (al hebben die al wel een tijdje dat buildscript).
En natuurlijk kun je altijd gewoon met een tarball of via CVS installeren, dat werkt op elke distributie.
Pagina: 1