internet connectionsharing en printserver

Pagina: 1
Acties:

• speedfreak_be
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 13:12
Situatie:
pc met 2 netwerkkaarten, 1tje voor de kabelmodem en de andere naar me lan. Internet gedeeld via ICS van win2000 (handig, enkel aanvinken en klaar is kees). De andere pc's via DHCP ip verkrijgen en alles werkt perfect, ook onderling bestanden sharen ook in orde. Dus een goed werkend lan met internet. De "server"=win2ksp2 dan nog een winME pc en een WinNT laptop (van het werk).
Alles hangt op een 10Mbit hubje.

Probleem:
Nu heb ik een printserver nl. een microplex M202+ en nu beginnen de problemen. Eerst had ik hem een vast ip adres gegeven in de range van me LAN. De bruikbare poorten van de printserver zijn 4000:com1 4200:com2 4400:lpt1 en 4600:lpt2. Nu werkt het dus niet via LPR. Van geeneen van de pc's, telkens ik een poort toevoeg in het OS, dan probeert het os direct de poort en dan springt de printserver gelijk in error en moet ik hem rebooten. D'er zit een telnet- en webserver in, dus ik wil hem op DHCP zetten, bij elke poging springt de server in error. Vanalles geprobeert, altijd error.

Als ik me laptop een vast ip geef in de range en via een crossed cable connect naar de printserver, dan kan ik telnet en web configuratie. Zelfs printen.
Dus volgens mij ligt het aan de instellingen van mijn LAN of toch de printserver? Maar wat moet er veranderd worden?
Internet moet nog blijven werken natuurlijk.

En mijn grootstet zorg is, dat ik eigenlijk een broadband router wou aanschaffen van Dlink of SMC of zo, maar gaat mijn printserver dan ook werken? Want ik kan wel een router kopen met printerpoort, maar ik heb 2 printers, meestal hebben die dingen maar 1 poort.

Speed is nothing without control, but who cares