Toon posts:

Linux--> graf. driver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Linux tweakers,

Ik ben bezig om Linux te installeren onder WinXP (VMware) op zich geen probleem, echter wanneer ik Xwindows wil opstarten krijg ik zeer grote tekens in een klein scherm.
Ik heb voor mijn systeem de Linux drivers gedownload voor de graf. kaart en deze met rpm uitgepakt. Nu wil ik mijn grafische kaart configureren in Xconfigurator, echter hij staat niet in de lijst. Kan iemand mij helpen, of doe ik iets fout. Alvast bedankt!

grtz

Trymen

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

VMWare emuleerd een grafische kaart, ik heb bijv. een Matrox G450 in m'n computer zitten, maar als ik VMWare installeer moet ik kiezen voor een driver voor een VESA-kaart.
En die grote resolutie, tsja, de try-out versie gaat maar tot 640*480 bij mijn weten, en da's niet echt veel :)

Dit had je trouwens ook vrij makkelijk op de site van vmware kunnen vinden volgens mij ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Virtuele grafische kaart...

Ik heb niets terug kunnen vinden bij VMware. Maar als ik met rpm de goede driver voor mijn graf krt installeer waarom zie ik deze dan niet in Xconfigurator?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Omdat het besturingssysteem dat binnen VMware draait helemaal niet weet wat voor grafische kaart je systeem heeft. Of je nu een GF2 of een Maxtor of een Radeon hebt maakt allemaal niets uit, het betreffende OS ziet alleen de hardware die VMware 'aanbiedt'. En dat is een gewone, standaard grafische kaart. Vandaar dat je driver dus weinig zin heeft.
Het feit dat VMware al je hardware emuleert maakt het ook vrij traag, al blijf ik het nog steeds een van de meest magnifieke stukjes software ooit vinden :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.