logoff button op website?

Pagina: 1
Acties:

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
Hoe kun je het beste een logoff button maken die ervoor zorgt dat als een persoon eenmaal is ingelogt diegene het password weer opnieuw moet invullen als er uitgelogt is.

moeten dan de temporary i-net files verwijdert worden? kan dit met javascript?

het gaat om een website die m.b.v. htaccess beveiligd is. Echter, als een persoon 1 keer het juiste ww ingevuld heeft wordt er nooit meer opnieuw om een ww gevraagd. Alleen als dus de temp. i-net files weggekeild worden dan komt dan authenticatie venstertje weer terug.

what is your major malfunction???

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cookies.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

Volgens mij moet je opnieuw inloggen bij een htaccess beveliging wanneer je je browser afsluit..

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 09:10

Spleasure

Ik hier?

gaat per browser sessie dacht 'k

je browser afsluiten en opnieuw starten zou je ook uit moeten loggen

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Je hebt over een dergelijke beveiliging weinig te zeggen. Op Javascript kun je niet echt vertrouwen, bovendien kun je al helemaal niet de temporary internet files zondermeer verwijderen.

De meeste browsers (waaronder IE) vergeten je login-wachtwoord combo voor een site zodra alle vensters met die website worden gesloten. Maar ook daar heb je niet zo gek veel over te zeggen met javascript (window.close geeft meestal weer een message dialog van je browser met een vraag om bevestiging).

Waarom kies je niet voor een alternatief gebruikerssysteem, waarbij het inloggen verloopt via cookies/sessions en via PHP-scripts?

|_____vakje______|

• It-er
Op zondag 07 april 2002 14:54 schreef CyberSnooP het volgende:
Je hebt over een dergelijke beveiliging weinig te zeggen. Op Javascript kun je niet echt vertrouwen, bovendien kun je al helemaal niet de temporary internet files zondermeer verwijderen.

De meeste browsers (waaronder IE) vergeten je login-wachtwoord combo voor een site zodra alle vensters met die website worden gesloten. Maar ook daar heb je niet zo gek veel over te zeggen met javascript (window.close geeft meestal weer een message dialog van je browser met een vraag om bevestiging).

Waarom kies je niet voor een alternatief gebruikerssysteem, waarbij het inloggen verloopt via cookies/sessions en via PHP-scripts?
dat zou ik natuurlijk kunnen doen, maar da's iets te veel werk. (me = lazy)

maar alle browser-vensters afsluiten werkt niet echt, er komt dan geen request meer (bij andere mensen). In mijn browser is het automatisch leegmaken van de temp-inetfiles aangevinkt, en dan werkt het weer wel. Een reboot van het systeem werkt ook niet (als die ene optie uitgevinkt is).

een simpele oplossing is hier dus niet voor?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

Op zondag 07 april 2002 15:27 schreef It-er het volgende:
[..]
maar alle browser-vensters afsluiten werkt niet echt, er komt dan geen request meer (bij andere mensen).
?? Wat bedoel je hier precies mee?
In mijn browser is het automatisch leegmaken van de temp-inetfiles aangevinkt, en dan werkt het weer wel. Een reboot van het systeem werkt ook niet (als die ene optie uitgevinkt is).
Ik vind dit zelf nogal erg vergaande mogelijkheden. Ik ga echt niet mijn temp inet files verwijderen om ergens uit te loggen. Laat staan mijn pc rebooten. Is niet echt gebruiksvriendelijk imho.. :)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• It-er
Wat ik bedoel met alle vensters afsluiten:

IE verwijdert pas de temp inet files als alle browser vensters gesloten zijn. (daar komt bij dat de optie "verwijder inet meuk" aangevinkt moet zijn)

htaccess vraagt nu maar 1 keer om een pw en blijft dat vasthouden. Ik moet dus een soort van reset-knop/optie hebben.. ;(

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:37

Stewie!

Keen must die!

de map Temporary Internet Files heeft niks te maken met deze beveiliging. Het wachtwoord wordt gewoon onthouden als de persoon dat leuke vinkje heeft aangeklikt dat ie het ww moet onthouden. Wil jij als webmaster daar wat aan doen, dan zul je niet zo'n simpele htaccess oplossing moeten hebben, maar een eigen, zelf gemaakt formpje om in te loggen en een andere bescherming. Zo kan je wel er voor zorgen dat het ww niet wordt opgeslagen, bijvoorbeeld:
- door de naam van het invulboxje altijd te laten veranderen
- door een cookie te maken met tijd 0, dus als de browser wordt gesloten, wordt de cookie gedestroyed
- enzovoort bladebla

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

probeer eens een nieuw/verkeerd wachtwoord te setten door naar de url de redirecten: http://user:pass@jouwsite.nl

Nu zegt jouw server je dat die user/pass verkeerd is en moet je weer opnieuw inloggen :)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Of de .htaccess veranderen :)

Verwijderd

Nou het moet iig wel kunnen maar het gaat in ieder geval niet met cookies/sessions of temp internet files zo ver ik weet. Maar ik kan je er verder ook niet bij helpen eigenlijk...
Pagina: 1