[VB 6] Ado controls uit een form halen

Pagina: 1
Acties:

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
ik ben bezig met een VB projectje waaring nogal heel wat ADO Datasources inzitten.

Nu is mijn vraag:

Hoe kun je ervoor zorgen dat je vooor iedere ADO Datasource in iedere form de connectiestring bij het opstarten van het programma kunt instellen.

'k heb reeds een constantie CONNECTIESTRING

Als ik mijn Hoofdmenu Load zou ik dus willen dat hij alle ADO Datasources kan instellen

bij voorbaat dank

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Verwijderd

Behalve door in de MSDN te kijken, heeft een ADODC control ook een .ConnectionString property... daarna nog .Refresh aanroepen, en klaar is kees :Z

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Hmm das niet zo makkelijk, de oplossing hierboven werkt, indien je een 'dummy' database aanmaakt...

Dat ADO ding is ongeloofelijk agressief, nog voor Form_Load wordt uitgevoert gaat het al proberen een database open te forceren, als dat niet lukt gaat ie flooden met msgboxen ;(

Ik bedenk net... probeer eens te starten via Sub Main() en daar die string in te vullen, en al in de Forms te gieten, die je vantevoren zal moeten loaden...

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Volgens mij kon je het zoiets doen:
- in design mode de data control aanmaken en de juiste connectiestring invullen
- de databound controls naar de juiste velden laten wijzen
- als die allemaal goed zijn de connectiestring propertie van de data control wissen in design time

In runtime laad je dan eerst het form, zet daarna de connectiestring van de datacontrol en maak het form dan visible.

Verwijderd

Ik ga misschien iets heels stoms zeggen maar knal je connectie string in een var. Dan kan je gewoon een schone code gebruiken.

Ik heb de variabele MyCon gevuld met "FILE NAME=c"\x.udl"

Dan in mijn code

Set objRs = New ADODB.recordset
sSQL "......"
objRs.open sSQL, MyCon