HP-Scanjet 5200C onder Windows XP <zucht>

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:59
Ik heb hier

ASUS CUV4X-E moederbord; VIA chipset (VIA4-in-1 install.)
Windows XP Professional

en een HP-Scanjet 5200C. Als ik dat ding aan de USB-poort aansluit, dan komt er even héél snel een icoontje in m'n systray wat duidt op nieuwe hardware gevonden, maar daarna niks. Ook in het Apparaatbeheer duidt niks op nieuwe hardware, zelfs ook niet onder 'Onbekende Apparaten' o.i.d.

Logisch dat ie niks doet, drivers installeren kan ook niet, want er is geen apparaat nog gevonden.

De scanner is 100% goed, onder WindowsME(bij een kennis) doet ie het goed, mijn USB-poort werkt ook goed, allerlei andere USB-apparaten (digitale camera, MS-Gamepad, webcam) werken probleemloos...

Iemand?

P.S., Het heeft dus geen nut te verwijzen naar drivers, want die kan ik dus toch niet installeren, omdat ie helemaal niks ziet onder Apparaatbeheer

Verwijderd

Eerst de software, dan de scanner. Zo moet het volgens HP :)

• joker1977
Op zondag 07 april 2002 14:17 schreef Tuxus het volgende:
Eerst de software, dan de scanner. Zo moet het volgens HP :)
Beide methodes geprobeerd, beide werken niet :(

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Logisch dat ie niks doet, drivers installeren kan ook niet, want er is geen apparaat nog gevonden.
Maar dat heb je toch wel gedaan? Teminste, je vertelt in je vorige post dat je het wel netjes hebt gedaan volgens de officiele manier, eerst drivers installeren dan scanner d'r in.

Probeer 't btw eens via new hardware of hoe dat nu heet in Windows XP en kies daarbij die speicifieke 5200C driver eens voor je scanner (wel eerst installeren dus) en kijk of hij het dan doet zou ik zeggen :)

• joker1977
Op zondag 07 april 2002 15:06 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Maar dat heb je toch wel gedaan? Teminste, je vertelt in je vorige post dat je het wel netjes hebt gedaan volgens de officiele manier, eerst drivers installeren dan scanner d'r in.

Probeer 't btw eens via new hardware of hoe dat nu heet in Windows XP en kies daarbij die speicifieke 5200C driver eens voor je scanner (wel eerst installeren dus) en kijk of hij het dan doet zou ik zeggen :)
Nee, ik heb beide methodes geprobeerd... Dus éérst de manier die HP aanbeveelt (installeer de software, PC uit, aankoppelen, aanzetten), zoals jij ook al zei. Toen dat niet werkte, heb ik nog gezocht naar andere methodes. Mocht helaas ook niet werken..

Ik heb ook nog een andere scanner, die het wel doet onder XP, maar ik wil graag, als deze scanner het doet, het kreng aan een PC van een kennis zetten...

Verwijderd

En als je m in de andere usb poort stopt. Zo ging mijn stuurtje ineens wel werken.

• joker1977
Op zondag 07 april 2002 18:43 schreef Tuxus het volgende:
En als je m in de andere usb poort stopt. Zo ging mijn stuurtje ineens wel werken.
Ook niet, helaas. Ook al alle dingen die op de HP site vermeldt staan inmiddels geprobeerd.

Gigantisch kloteding :(

En dan voor te stellen dat mijn Microtek Scanmaker E6 het wél doet onder XP. En dat ding is al héél oud (ook nog SCSI).

Ik heb het inmiddels ook geprobeerd op 2 andere XP-bakken hier in 't pand.. Ook geen sjoege. Malle pietje ding!

Verwijderd

hier detecteerd hij alles automatisch, druk de stekkers ff aan

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 15:59

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

mijn 5200c werkte ook niet onder winxp, heb het ding terug gebracht en de 5300c meegenomen en die doet het wel, zonder software te installeren

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• joker1977
Op zondag 07 april 2002 21:54 schreef mr.loepie het volgende:
mijn 5200c werkte ook niet onder winxp, heb het ding terug gebracht en de 5300c meegenomen en die doet het wel, zonder software te installeren
Helaas da's geen optie: Het is een kwestie van een gegeven paard en zo :)

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
heb 'em nog nooit werkend gekregen onder winxp :(

Verwijderd

ik had problemen met mn scanner maar heb de nieuwste drivers gedownload van hp en de winxp updates gedaan en kreeg wel een waarschuwing toen ik de software installeerde dat winxp er niet goed mee kon samen werken maar daar had ik **** aan en het werkt zonder problemen !!!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Scanjet 3200C, ook nieuwste drivers van HP.com gehaalt maar niks werkte. Pc loopt gewoon vast zodra ik hem de opdracht geef om te scannen.
Ik werk ook met XP onder win98 en win98se geen problemen gehad.

• Campos
Op maandag 08 april 2002 16:42 schreef theplayerr het volgende:
ik had problemen met mn scanner maar heb de nieuwste drivers gedownload van hp en de winxp updates gedaan en kreeg wel een waarschuwing toen ik de software installeerde dat winxp er niet goed mee kon samen werken maar daar had ik **** aan en het werkt zonder problemen !!!
blegh, nog maar een keer proberen dan :( had van HP toch wel betere service qua driversupport enzo verwacht eigenlijk...

• Leon_The_Pro
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08-2023
Heb ook WinXP op een Pentium2 (en dus ook een HP 5200C). Het werkt feilloos.
Probeer anders eens de scanner in de usb poort in te pluggen als zowel de computer als de scanner aanstaan.

"Failure isn't about falling down, Failure is staying down"

• Campos
Op maandag 08 april 2002 18:01 schreef Leon_The_Pro het volgende:
Heb ook WinXP op een Pentium2 (en dus ook een HP 5200C). Het werkt feilloos.
Probeer anders eens de scanner in de usb poort in te pluggen als zowel de computer als de scanner aanstaan.
Gaar, dat werkt wel met de nieuwe drivers van de HP website... maar als de scanner aangesloten zit op de USB terwijl ik 't systeem opstart dan doet'tie 't niet, dus...

naja zal wel ;)

Verwijderd

Zo...
Uit de HP Database :)

1- Start de computer op
2- Haal de usb kabel van de scanner uit de usb poort op de computer
3- Ga via start->instellingen->configuratiescher(bij windows XP start->configuratiescherm)
4- Dubbelklik op software
5- Verwijder de HP software (imaging/precisionscan of director)
6- Start de computer opnieuw op

Zorg er tevens voor dat er geen software aktief is op de achtergrond, dit kunt u doen door bij uitvoeren in het startmenu msconfig te typen en vervolgens op ok te drukken. Bij het tabblad "opstarten" dient u alle vinkjes te verwijderen. Later kunt u op de zelfde manier alles weer inschalelen.

Oplossing
Verwijder de scannerwaarden uit Apparaatbeheer, wijzig de naam van het bestand UNKNOWN.INF, werk het inf-bestand van de HP Scanjet-scanner bij en bewerk het register voor USB-apparaten. Ga als volgt te werk om deze procedure uit te voeren:

Stap 1: De HP Scanjet-scanner en/of het onbekende apparaat verwijderen uit Apparaatbeheer
Klik op Start, Instellingen en vervolgens op Configuratiescherm. Het configuratievenster wordt geopend.
Dubbelklik op het pictogram Systeem.
Klik op de tab Apparaatbeheer en klik vervolgens op Apparaten weergeven op type.
Klik op het plusteken (+) naast Beeldapparaten. Er wordt een vervolgkeuzelijst weergegeven.
Selecteer het item voor de HP Scanjet-scanner of voor Onbekend apparaat en klik vervolgens op Verwijderen.
Klik op OK om het apparaat te verwijderen.
Sluit de vensters voor Apparaatbeheer en Configuratiescherm.

Stap 2: De computer uitschakelen en de HP Scanjet-scanner ontkoppelen
Klik op Start en vervolgens Afsluiten.
Selecteer Afsluiten en klik vervolgens op OK.
Schakel de computer uit.
Ontkoppel de HP Scanjet van de voeding.
Koppel de HP Scanjet hardware los van de computer.

Stap 3: De naam van UNKNOWN.INF wijzigen in UNKNOWN.OLD en/of HPSCANMS.INF in HPSCANMS.OLD
Zet de computer aan.
Klik op Start, op Programma's en vervolgens op Windows Verkenner. Het venster van Windows Verkenner wordt geopend.
Dubbelklik op de map Windows en vervolgens op de submap INF.
OPMERKING: Als de subdirectory INF niet verschijnt, klikt u op het menu Beeld. Selecteer Mapopties in het menu en klik vervolgens op Beeld (in Windows 95 klikt u op Opties en vervolgens op Beeld). Zorg dat het selectievakje Alle bestanden weergeven is ingeschakeld en dat Bestandsextensies verbergen voor bekende bestandstypen is uitgeschakeld.

Zoek en markeer het bestand UNKNOWN.INF
Klik op Bestand en vervolgens op Naam wijzigen.
Typ UNKNOWN.OLD en druk op ENTER.
Zoek en markeer het bestand HPSCANMS.INF.
Klik op Bestand en vervolgens op Naam wijzigen.
Typ HPSCANMS.OLD en druk op ENTER.

Stap 4. De bestandsgrootte controleren van SCANJET.INF (Windows 95) of HPSCAN.INF (Windows 98) voor de scanners van de serie HP Scanjet 4100c, 4200c, 5200c en 6200c/6250c

Wanneer u de bestandsgrootte controleert voor HP Scanjet-scanners, moet u nog steeds in Windows Verkenner in de submap INF zijn.

Windows 95
Scanner van de serie 4100c/ 6200c/6250c - Zoek het bestand SCANJET.INF en controleer of het een grootte van 5 kB heeft.
Scanner van de serie 4200c - Zoek het bestand HP4200c.INF en controleer of het een grootte van 10 kB heeft.

Windows 98
Zoek het bestand HPSCAN.INF en controleer of de grootte klopt voor het betreffende scannermodel: scanner van de serie 6200c/6250c - 10 kB; scanner van de serie 4100c - 9 kB; scanner van de serie 5200c - 36 kB
4200c serie - Zoek het bestand HP4200c .INF en controleer of het een grootte van 10 kB heeft.
OPMERKING: Voor Windows 98: controleer of het systeem de volgende map bevat: C:\Windows\Inf\Other. Als deze map bestaat en het bestand SCANJET.INF bevat, verwijdert u SCANJET.INF en gaat u door.
Als de bestandsgrootte correct is, doet u het volgende:
Dubbelklik op het bestand en open het in Kladblok.
Druk op de spatiebalk en vervolgens op BACKSPACE.
Klik op Ja om de wijzigingen in het bestand op te slaan en sluit Kladblok.
Koppel alle USB-apparaten los van het computersysteem.
Als de bestandsgrootte niet correct is, doet u het volgende:
Verwijder het bestand.
Koppel alle USB-apparaten los van het computersysteem.
Installeer de HP-scannersoftware opnieuw, vanaf de installatie-cd-rom van de HP-scannersoftware of met een gedownloade versie van de HP-scannersoftware

.
Stap 5: Een reservekopie maken van het register voor Microsoft(R) Windows 95, 98, Me, NT 4.0, 2000 Pro en XP
Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren. Het venster Uitvoeren wordt geopend.
Typ REGEDIT in het vak Openen.
Klik op OK. Het venster met de Register-editor opent.
Open het venster Registerbestand exporteren:

In Windows 95, 98, Me, NT 4.0, 2000 Pro klikt u op Register en vervolgens op Registerbestand exporteren. Het venster Registerbestand exporteren wordt geopend.
In Windows XP klikt u op Bestand en vervolgens op Registerbestand exporteren. Het venster Registerbestand exporteren wordt geopend.
Selecteer Bureaublad in de vervolgkeuzelijst Opslaan in.
Typ Backup in het veld Bestandsnaam.
Selecteer Registratiebestanden in de vervolgkeuzelijst Opslaan in.
Selecteer Alles in het gebied Exportbereik.
Klik op Opslaan. Het venster Registerbestand exporteren wordt gesloten en er wordt een kopie van het register op het bureaublad geplaatst.
Sluit het venster Registereditor.
Het register wordt gekopieerd naar het bureaublad.

Stap 6: Alle waarden verwijderen die zich bevinden onder HKEY_LOCAL_MACHINE/Enum/USB en die beginnen met VID
Als de VID-waarden worden verwijderd uit het register, worden ze opnieuw gedetecteerd als de computer opnieuw wordt gestart.

LET OP: Als u met een USB-toetsenbord werkt, verwijder dan niet de VID-waarde voor het toetsenbord. Anders bestaat de kans dat Windows niet correct kan starten.

Door de onderstaande stappen uit te voeren, kunt u de machtigingen instellen om de verwijdering van de VID_waarden toe te staan.
Klik met de rechtermuisknop op de toets die moet worden verwijderd en klik dan op Machtigingen. Het venster VID_...Machtigingen opent.
Selecteer Volledig beheer in de sectie Machtigingen, terwijl Iedereen gemarkeerd is in de sectie Groep of Gebruikersnaam.
Klik op Toepassen en klik vervolgens op OK.

Windows 95, 98 en Me
Klik op Start en klik vervolgens op Uitvoeren. Het venster Uitvoeren wordt geopend.
Klik op het plusteken (+) naast HKEY_LOCAL_MACHINE.
Klik op het plusteken (+) naast Enum.
Klik op het plusteken (+) naast USB.
Markeer alle VID_...-waarden en verwijder deze.
Sluit de Register-editor.
Klik op Start en vervolgens op Afsluiten. Het venster Afsluiten opent.
Zet de computer uit.

Windows XP
Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren. Het venster Uitvoeren opent.
Klik op het plusteken (+) naast HKEY_LOCAL_MACHINE.
Klik op het plusteken (+) naast Systeem.
Klik op het plusteken (+) naast CurrentControlSet.
Klik op het plusteken (+) naast Enum.
Klik op het plusteken (+) naast USB.
Markeer alle VID_...-waarden en verwijder deze.
Sluit de Register-editor.
Klik op Start en vervolgens op Afsluiten. Het venster Afsluiten opent.
Zet de computer uit.

Stap 7: De HP Scanjet-scanner opnieuw aansluiten
Start de computer opnieuw op en sluit de usb kabel weer aan nadat de computer helemaal is opgestart.

Nu kunt u de scanner gaan testen door de scanner software op te starten.

LET OP: Herstel het register alleen als u problemen ondervindt met de computer. Als u het register herstelt, worden de wijzigingen die u met de stappen hierboven hebt uitgevoerd geannuleerd.

De reservekopie herstellen van het register voor Windows 95, 98, Me, NT 4.0, 2000 Pro en XP
Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren. Het venster Uitvoeren wordt geopend.
Open het venster Registerbestand importeren.
In Windows 95, 98, Me, NT 4.0 en 2000 Pro klikt u op Register en vervolgens op Registerbestand importeren. Het venster Registerbestand importeren wordt geopend.
In Windows XP klikt u op Bestand en vervolgens op Registerbestand importeren. Het venster Registerbestand importeren wordt geopend.
Selecteer Bureaublad in het vak Zoeken in.
Klik op het bestand Backup.
Klik op Openen.
Het bericht 'De gegevens in C:\WINDOWS\Desktop\backup.reg zijn ingevoerd in het register' wordt weergegeven.
Klik op OK. Het bericht en het venster Registerbestand worden gesloten.
Sluit het venster Registereditor.
Het register is hersteld.

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:40

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Waarom schop je eigenlijk wel erg oude topics omhoog... :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Verwijderd

Omdat dit de opl. is :)

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:40

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Het gekke is dat in nooit problemen heb gehad met de 5200 onder XP :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:28

LopeZ

Too much is never enough

oud :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.