Toon posts:

[html] volgorde frames laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
<frameset cols="193,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> 
  <frame name="leftFrame" scrolling="NO" noresize src="menu.html">
  <frameset rows="85,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> 
  <frame name="topFrame" scrolling="NO" noresize src="header.html" >
  <frame name="mainFrame" src="home.html">
</frameset>
</frameset>

Bovenstaande html-code zorgt ervoor dat mijn home.html eerst geladen wordt en daarna pas het menu. Hoe maak ik het zo dat het menu eerst geladen wordt?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Frames zorgen niet voor de volgorde van laden, maar goed. Wat je kan doen is alle andere frames naar een lege pagina laten gaan, en in de menupagina een stukje script zetten dat de pagina van de andere frames verandert wordt.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 14:02 schreef Prammenhanger het volgende:
Frames zorgen niet voor de volgorde van laden, maar goed. Wat je kan doen is alle andere frames naar een lege pagina laten gaan, en in de menupagina een stukje script zetten dat de pagina van de andere frames verandert wordt.
Dat is geen oplossing...
Nu wordt mijn mainframe als eerste geladen (+/- 100kb) en daarna pas begint hij met het laden van het menu.

• Thijsmans
  • Laatst online: 16:41

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je kan ook met js kijken of het menuframe al klaar is met laden met een bepaalde functie, en dat in een if() zetten, met als else setTimeout("kijkfuntie", 100).

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Of preloaden
Of "onbeforeload" ofzo

• Gerwin
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

in de main niets zetten en aan het einde van het menu een javascript dat de main laad :?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Pagina: 1