Mijn usericon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-10 10:33

Metzie

Nyaano !

Topicstarter
Ik kon helaas geen reactie posten in het topic over mij in "schop een modje" (zie thread: [topic=460930/1/25] )

Dus doe ik het hier nog maar even. (hoop dat het mag)

Ik ben degene met het icoon, en vind het een reele kijk op de huidige situatie in met middenoosten. De palesteinen zitten al jaren opgesloten in ghetto's en kampen. Zonder enig uitzicht op een normale toekomst, ook nemen de joden het zelf niet zo nauw met de mensenrechten.

Lijkt toch bijzonder op de praktijken uit WW2 he? Kampen en ghetto's?

Denk daar maar eens over na. Anyway.. ik heb m'n icoon aangepast.

Oh, voor de duidelijkheid, het ging om dit icoon: Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/upload/protest1.jpg

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 23:08

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Klopt, jij vind het een rieele kijk. Andere vinden het verkeerd en voelen zich beledigt. Dit icoon kan gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Nee dat gaat echt te ver

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Floris schreef daar
Nazi's moordden Joden uit, nu zouden het twee handen op één buik zijn?
Nee, maar bijna de helft van de joden is voor etnische zuivering en ze onderdrukken en bezetten een ander volk...
Daarmee is die vergelijking iets reeler... Die gast die daar demonstreert drukt de joden even op het hart na te denken bij wat ze zelf overkomen is.... Het is lomp en komt op het forum nogal aanstootgevend over dus zal het wel even weggehaald moeten worden, maar om gelijk iemand ervoor te bannen....

Ik snap de symboliek erachter, maar je schopt er veel mensen mee voor de schenen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

De gedachte erachter is wel te begrijpen, maar op deze manier een vergelijking maken met het nazisme gaat gewoon veel te ver. Als je zoiets doet in een duscussie en je komt met goede argumenten kan het al 'hard' aankomen, op deze manier gaat het veel te ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Zeker als ik dit lees, krijg ik flashbacks van WO II, en dan nota bene van de het volk dat tóen slachtoffer was. Ik wil niet hier de hele discussie gaan houden (kun je beter in dat topic doen), maar het is wel begrijpelijk wat je punt is.

Tóch kan het icon veel mensen voor hun schenen schoppen zoals JvS al zegt, omdat er mensen met een andere mening zijn hierover.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Topicstarter
Volgens mij is dit wel een reele visie, zeker als je weet dat er overal in de wereld demonstraties TEGEN israel zijn. Ik ben dus zeker niet de enige met deze denkwijze.

Isreal moet nu eens flink op z'n plaats gezet worden door de rest van de wereld. Ze denken dat ze alles kunnen en mogen tegenover de palestijnen.

De hele wereld wil milosevic veroordeelt zien voor oorlogsmisdaden, mar sharon die dezefde praktijken uithaalt blijft ongemoeit, tis gewoon vriendjespolitiek met de maerikanen. :r

/edit: Ja, ik kan me voorstellen van dat icon, maar toch zit er een kern van waarheid onder waar niemand onderuit kan.

I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 07 april 2002 14:05 schreef Metzie het volgende:
Volgens mij is dit wel een reele visie, zeker als je weet dat er overal in de wereld demonstraties TEGEN israel zijn. Ik ben dus zeker niet de enige met deze denkwijze.

Isreal moet nu eens flink op z'n plaats gezet worden door de rest van de wereld. Ze denken dat ze alles kunnen en mogen tegenover de palestijnen.

De hele wereld wil milosevic veroordeelt zien voor oorlogsmisdaden, mar sharon die dezefde praktijken uithaalt blijft ongemoeit, tis gewoon vriendjespolitiek met de maerikanen. :r
Zoals LuNaTiC zei, die discussie gaan we hier niet voeren...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 14:06 schreef JvS het volgende:
Sorry, was nog aan het typen toen jullie reacties geplaatst werden. We gaan wel verder in die andere thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 22:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 07 april 2002 14:02 schreef LuNaTiC het volgende:
Zeker als ik dit lees
Als je dat stuk goed leest dan hoop ik dat je inziet dat het vreselijk subjectief en suggestief geschreven is! Dit kun je geen mening noemen, maar propaganda. We zijn het er over eens dat Israel op dit moment geweld gebruikt, maar dat kun je op vele manieren uitleggen.

Israel wil op dit moment af van het terrorisme waar ze al heel lang door geteisterd worden. Als je mij vraagt voor wie ik ben: ik ben voor niemand. In mijn ogen verdienen zowel de israeliers als de palestijnen vrede.

Echter, door de extremisten die israel teisteren kan ik me voorstellen dat Israel structureel het terrorisme wil aanpakken. Arafat heeft inmiddels wel bewezen dat ie een onbetrouwbare rat is, en daarom moet Israel zelf iets doen. Ze laten de situatie nu alleen teveel escaleren.

Maar Israel gaan vergelijken met de nazi's? Mensen, please... Ik krijg hier een enorm Jip-en-Janneke-gevoel bij. Pim Fortuyn is er niks bij.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Metzie, snap je gedachtegang wel en ben het er ook wel mee eens, maar toch denk ik dat dit icon op het forum te ver gaat... De symboliek kan namelijk ook weer ander geïnterpreteerd worden, dus doe maar niet.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Maak er dan zoiets van, maar drop dat hakenkruis
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1293848246
Check mijn 1-minute pbrush skills :P
edit: Hier bedoel ik niet mee dat joden vies zijn, maar dat het daar niet echt lekker gaat (doh)

Of voor de meer neutralen:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1118839432

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 14:09 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Maak er dan zoiets van, maar drop dat hakenkruis
[afbeelding]
Check mijn 1-minute pbrush skills :P
Dat is een regelrechte flame naar de Joden, ik denk dat daar ook veel mensen hier totaal niet bij mee zullen zijn..

Tjonge, het lijkt wel of de tijd zich weer herhaalt.. :{

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 14:00 schreef JvS het volgende:

Nee, maar bijna de helft van de joden is voor etnische zuivering en ze onderdrukken en bezetten een ander volk...
En dan nog bedoelt men met "zuivering" het over de grens schoppen van mensen (iets waar veel Nederlanders ookal komen ze er niet voor uit het mee eens zouden zijn)

dat is heel wat anders als zoals de Nazi's mensen in gaskamer als beesten afmaken, jou vergelijking gaat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 07 april 2002 14:10 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Dat is een regelrechte flame naar de Joden, ik denk dat daar ook veel mensen hier totaal niet bij mee zullen zijn..

Tjonge, het lijkt wel of de tijd zich weer herhaalt.. :{
Agree, kan je het plaatje weg halen plz...Staat hier niet zo fijn :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

wat nog niet gemeld is,
de poster van de afbeelding geeft een mening aan over de huidige politiek van een bepaald land.

de davidster is echter ook een religieus teken en kenmerk van een volk, dat niet noodzakelijkerwijs in dat land dient te wonen (al is de relatie erg nauw).

Voor mensen van Joodse afkomst danwel mensen met het joods geloof is dit een grote belediging, ook voor hen die het niet eens zijn met de huidige escalering door handelingen van beide kanten.

dan laat ik de link met de swastika maar even achterwege, maar je moet wel begrijpen dat dit teken juist synoniem is voor een enorm donkere periode, waar veel mensen van joodse afkomst erg moeilijk 'reeel' over kunnen denken, de swastika is als icoon voor hen de status van 'argument in een discussie' ver voorbij gegaan.

het icoon is nogal kort-door-de-bocht, en beledigd daarbij ook veel mensen die allerminst het eens zijn met de situatie ...
daarbij is het als redenatie eveneens een 'escalerend argument'; eentje waarmee je vijanden schept en niet tot compromissen komt, het weghalen lijkt me wenselijk (enkel vanwege het argument dat de davidster een religieus teken is al).

maar eigenlijk hoop ik dat je zelf niet de behoefte hebt dit icoon te plaatsen (nog mooier zou zijn als de situatie er niet naar was); maar verkiezen zo'n icoon niet te plaatsen is wmb een eerste stap naar normalisering (erge hippie gedachte, maar gezien de huidige stand van zaken in Israel verkies ik liever kortzichtig hippie-gedrag dan het geweld-realisme van de haviken).

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, wat kunnen Joden in Nederland er nou aan doen dat Isrealiërs in het Midden Oosten met die Arabieren uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat er om dat je niemand met de Nazis kan vergelijken, not don!
evenals met Hitler... of met Himler of met een ander persoon uit die hoek.

de Nazis gingen wel verder dan etnische zuiveringen ik hoop dat iedereen dat weet, je mag natuurlijk mensen wel in een politiek vakje zetten.. dat is wat anders maar Nazisme is/was geen politieke richting maar een/de monsterlijke beweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Je huidige usericon is ook veel leuker, ook al was die vergelijking waar geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 07 april 2002 14:06 schreef JvS het volgende:

[..]

Zoals LuNaTiC en JvS al zeiden, bespreek dit in de W&L of andere SG, maar niet hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gooi deze dicht dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op maandag 08 april 2002 19:56 schreef Hiro Shima het volgende:
gooi deze dicht dan ;)
* We Are Borg Are Borg zoekt zijn slotjes knop, maar kan het helaas niet vinden :P
Pagina: 1