Toon posts:

Audio & Video kabel; brom geluid!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb van de week een kabel gekocht voor audio en video; totaal dus drie kabels langs elkaar( geel, rood en wit/zwart). Ht probleem is dat wanneer ik de kabel aansluit op mijn comp naar mijn tv/audio set dat hij een brom geluid geeft. De kabel is zo'n 13 meter lang, de connectors heb ik zelf gesoldeerd (meerdere malen) alleen krijg ik steeds hetzelfde resultaat.

Nou komt het vreemde; als ik deze zelfde kabel aansluit op mijn laptop naar mijn tv/audio set bromt hij NIET. Helaas heb ik op mijn laptop geen tv uitgang.

Mijn geluidskaart op mijn comp heeft dit probleem niet bij mijn normale speakers.

Heeft iemand een idee en hopelijk ook de oplossing!

BVD Freek

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
zorg ervoor dat je tv en je computer op dezelfde geaarde stop zitten, en dat ze allebei geaard zijn!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:44
bij mij hielp het als ik de antenne van de tv eruit trok ( :? )

oftewel: alle overbodige kabels uitpluggen, en kijken of het dan nog steeds is

Verwijderd

Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad, ik had toen alles geaard, dwz mijn pc en mijn stereo set aan de tv zit geen geaarde stekker (bij mij althans).Ik heb het vogende gedaan,alleen mijn pc is nog geaard en mijn stereosetje zit nu aangesloten op een normaal stopkontact zonder aarde en is dus niet meer geaard, resultaat de brom is weg, misschien heb je hier wat aan of het bij jouw werkt weet ik niet 100% zeker.
GRTZ

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 14:28 schreef monkel het volgende:
bij mij hielp het als ik de antenne van de tv eruit trok ( :? )

oftewel: alle overbodige kabels uitpluggen, en kijken of het dan nog steeds is
Dit helpt ook inderdaad. Bedankt..

Vind het alleen nog vreemd dat mijn laptop dit niet doet! :?
Situatie bij mij thuis is als volgt;
Computer en laptop zitten op zelfde geaard stopcontact en mijn audio en tv set zitten op de zelfde ongeaarde stopcontact. Het blijft dus raar dat de laptop het niet doet!

Maar ja bedankt allemaal!

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Op zondag 07 april 2002 15:30 schreef freekw het volgende:

[..]

Dit helpt ook inderdaad. Bedankt..

Vind het alleen nog vreemd dat mijn laptop dit niet doet! :?
Situatie bij mij thuis is als volgt;
Computer en laptop zitten op zelfde geaard stopcontact en mijn audio en tv set zitten op de zelfde ongeaarde stopcontact. Het blijft dus raar dat de laptop het niet doet!

Maar ja bedankt allemaal!
Aan je laptop zit toch geen geaarde stekker? Bij mij niet iig.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 15:34 schreef Splatter het volgende:

[..]

Aan je laptop zit toch geen geaarde stekker? Bij mij niet iig.
Klopt was er inmiddels ook al achter met wat simpel denk werk! :)
Mijn laptop heeft zo'n stekker die geaard lijk maar dat niet is.

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Simpel als je de CAI aansluit op je PC, je PC en aanverwant apparatuur niet aarden, deze worden dan geaard door de mantel van de CAI welke op een ander potentiaal zit als de aarde van je huisaansluiting.

Als je beide aansluit heb je een joekel van een aardlus :)

Tevens loop je het risico dat de aardlekbeveiliging wat eerder in werking treed als je beide aansluit :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je moet je PC wel aarden, je loopt tegen veel problemen aan als je het niet doet. De brom uit de CAI moet je tegenhouden met een klein condensatortje tussen tuner-massa en CAI-massa. De kern van de coaxconnector is doorgaans al via een condensator in de tuner aangesloten, dus die is al geisoleerd.

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op maandag 08 april 2002 08:09 schreef polaris het volgende:
Je moet je PC wel aarden, je loopt tegen veel problemen aan als je het niet doet. De brom uit de CAI moet je tegenhouden met een klein condensatortje tussen tuner-massa en CAI-massa. De kern van de coaxconnector is doorgaans al via een condensator in de tuner aangesloten, dus die is al geisoleerd.
Als je alleen de CAI aansluit is je PC geaard.

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op maandag 08 april 2002 09:22 schreef HBM het volgende:

[..]

Als je alleen de CAI aansluit is je PC geaard.
Een CAI-aansluiting is volkomen ongeschikt als aarde. Kijk maar eens hier voor meer info. De GoT-search op "PC aarden" levert ook heel wat op.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 20:45

almightyarjen

When does the hurting stop?

Op maandag 08 april 2002 08:09 schreef polaris het volgende:
Duh, deze discussie hebben we eerder al gehad... Je hoeft je PC niet te aarden... Ga ik ook niet verder op in stuk eigenwijs. :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op dinsdag 09 april 2002 18:06 schreef almightyarjen het volgende:

[..]

Duh, deze discussie hebben we eerder al gehad... Je hoeft je PC niet te aarden... Ga ik ook niet verder op in stuk eigenwijs. :)
Is het jouw nieuwste hobby om mij voortdurend af te kammen? Nee, je hoeft je PC niet te aarden, in die zin dat het niet wettelijk verplicht is. Als je hem heel wilt houden moest je het maar wel doen. Kom dan niet hier jammeren als je videokaart is uitgefikt door gebrek aan aarde. En als de voeding defect mocht zijn zodat de kast onder spanning komt te staan kun je hier niet eens meer jammeren...

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Ach zal mij wat boeien eik , iedereen met dit probleem hier is te beroerd om 15 euro voor een mantelstroom-filter uit te geven, daarmee is namelijk alles opgelost op de enigste juiste manier, galvanisch.

(en wie niet te beroerd is, niet kopen in een autoradio-vakhandel daar kosten ze gemiddeld 2x zoveel)
Pagina: 1