Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[cm] blowhole mooi in flexiwindow???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vraagje, ik wil een 80mm fan in mn window inbouwen.
alleen: hoe krijg je dat gat echt mooi rond zonder lelijke scheurtjes,krassen en ongelijkheden? dremel lijkt me in dit geval niet echt van toepassing omdat het spul smelt en lelijk vast komt te zitten.

iemand ideeen of ervaringen?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:02

Epsilon

figuur/decoupeer/gaten zaag

Verwijderd

neem een decoupeerzaag die je op snelheid kunt instellen, zet um dan in een lage snelheid en zaag een mooi rondje suc6

Verwijderd

als je misschien en 80x80 mm gat wil, dan zag je bv. met een boor een gat en dan vijl je de rest mooi uit? :?

Verwijderd

Topicstarter
gatenzaag dus..

thx.. slotje?

Verwijderd

Ik heb zelf een blowhole in mun raampje gemaakt, gewoon met een metalen passer (metaalgereedschap) flink in het rond gekrast. Na een tijdje aan de andere kant begonnen totdat ik hem eruit kon breken. Toen heb ik een deel van de hals van een colafles op het gat gelijmd, die exact boven mijn Volcano7 blower uitkomt. De andere casefans blazen allemaal naar buiten, dus die airduct is de enige manier om lucht binnen te krijgen, en dat gaat allemaal over de heatsink heen!!!! Ik kijk ff of ik een plaatje kan zetten hier...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaxx/bos/comp1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaxx/bos/comp3.jpg

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 22:19
wij hebben hier thuis zo'n boorkop van 80mm,
normaal bedoelt voor hout, maar in plexiglas e.d. werkt ut ook goed
ze zijn ook in meerdere maten verkrijgbaar

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ach zo'n gatenzaag voor hout kost ook geen kont, voor 5 gulden zijn ze al wel te krijgen.....

snelheid van de boor mooi laag zetten en gaan!

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 14:05 schreef Crash-Override het volgende:
wij hebben hier thuis zo'n boorkop van 80mm,
normaal bedoelt voor hout, maar in plexiglas e.d. werkt ut ook goed
ze zijn ook in meerdere maten verkrijgbaar
Kijk dan wel een beetje uit, want als je zaag warm wordt gaat je plexiglas smelten (en ik kan het weten).

Verwijderd

heb 3x120mm gaten gemaakt in mijn plexiglazen-raam. Gewoon met een decoupeer zaag, word wel snel warm en dan moet je stoppen zaag koelen en weer verder gaan. Na afwerking is het gat echt mooi en zie je niets meer van de punten waar het plexiglas gesmolten is(gaat hiet om vierkante milli-meters plexiglas)

maar nu vond ik persoonlijk de hoek van die ik met de decoupeerzaag moest maken voor de cirkel wel het uiterste, ik denk dat een 80mm gat maken behoorlijk lastiger is.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 22:19
Op zondag 07 april 2002 15:47 schreef NextGeneration het volgende:

[..]

Kijk dan wel een beetje uit, want als je zaag warm wordt gaat je plexiglas smelten (en ik kan het weten).
hmm, geen last van gehad
geen best goed moet ik zeggen, maar plexiglas was ook niet al te dik
btw, was met een boor ;)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:46

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb persoonlijk geluk gehad dat mijn broer toegang heeft tot een lasersnij-apparaat, dat ding heeft werkelijk een perfect rond gat in m'n kast gemaakt..

Hier staat tekst

Pagina: 1