• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 11:14
Ik zit te denken om 1 van deze 2 camera's te kopen, waarbij de P71 mijn voorkeur geniet omdat die goedkoper is en voor zover ik kan zien alleen een klein beetje groter en zwaarder is, en AA batterijen ipv een accu gebruikt.

Zijn er verder nog verschillen tussen de 2 camera's?

Is er iemand die ervaringen met een van, of beide toestellen heeft en mij kan vertellen hoe ze bevallen?

Iets wat ik ook eigenlijk nergens kon vinden, drukken deze camera's een beetje snel af? Ik weet van wat oudere digitale camera's dat je het knopje best een tijd ingedrukt moet houden om een foto te maken voordat die afdrukt (enkele seconden), is dat met deze camera's ook zo?

Ook nog, maken die AA batterijen veel uit kwa gebruiksduur tov zo'n accu?

Andere camera's waar ik eventueel ook naar wil kijken zijn de Canon S30 en de Pentax Optio 330, iemand een tip naar welke van deze 4 het meest mijn geld waard is of nog een andere tip in dit segment?

• LordLynx
Helemaal niemand met een mening over deze camera's?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:45
verkijk je niet op het gebruik van batterijen!!
Digicams vreten stroom. Dus dan ga je al snel voor oplaadbare batterijen en dan heb je weer een dure investering te pakken die je niet voorzien had bij de aanschaf van de camera. Accu's zijn echt een pré.

Ik kan zo'n 192mb volschieten das zo'n 72 foto's met mijn Finepix 6800z. Dan is m'n accu ook echt leeg.

Ik heb geen ervaring met de sony's, maar het zijn geen ernergie worderen. Zijn voor de rest de specs gelijk?

Verwijderd

Ik heb een Pentax Optio 330 en ben er erg tevreden mee. Voordeel t.o.v. de sony's is dat hij minder last heeft van chromatische abberaties (paars/blauwe gloed bij tegenlicht). Bij de Sony's uit die prijsklasse zit een slechtere lens dan in de duurdere, namelijk geen Carl Zeiss maar een home-made Sony-lens. En die zijn niet zo goed! Dus ik zou een duurdere Sony kopen of een ander merk.
Trouwens nog een voordeel, mijn Optio slikt compact flash en dat is stukken goedkoper. Toch handig als je op vakantie een kaartje hebt van 256 MB!! Foto's op de hoogste resolutie zijn immers rond de 1,5 MB en dan is je kaartje snel vol.

Verwijderd

ik had ook wel interesse in die P71; maarja.. ik hoor nu weer dat die lens een paars/blauwe gloed afgeeft.
dit type is natuurlijk wel weer net nieuw en heeft een goede prijs/kwaliteits verhouding voor een 3,2 MP

nog meer mensen met een mening ?

Verwijderd

http://www.imaging-resource.com/PRODS/P71/P71A.HTM

staat een test over de DSC-p71; hij komt goed uit die test hoor; ik denk dat ik hem wel ga kopen ! :)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

als je voor de P5 gaat, hij is deze week in de aanbieding bij de Makro (als je pasje hebt) :)

• LordLynx
Kost die P5 bij de makro? Of is die actie alweer over (paar dagen weg geweest)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 21:08
E 808,- incl. btw

Je kan hem dus beter via internet bestellen.

• LordLynx
Vind ik nou niet echt een aanbieding, ik kan er gewoon in rotterdam al voor 749 aan komen....

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
Op zondag 21 april 2002 11:27 schreef Waslijn het volgende:
E 808,- incl. btw

Je kan hem dus beter via internet bestellen.
maar bij de makro krijg je er wel een 64 mb mem stick bij he? dat scheelt je ook weer €90,- ofzo

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2448279100

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 22:19

Smarron

The bend

Ik heb dus ook interesse in 1 van deze 2 camera's. Ik heb weinig verschil gezien tussen deze 2, waar de voorkeur ligt voor de P5 vanwege de accu. Maar ik lees dat mensen in die prijsklasse (499,- voor de P71 en 699,- voor de P5) een camera van een ander merk aanbevelen.

Wat zijn jullie suggesties anders?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Misschien is die nieuwe HP Photosmart C812 wel ook wel wat.
werkt op normale penlight AA batterijen. 4 megapixels en werkt met multimedia kaartjes. kost 595 euro (pricewatch).

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 22:19

Smarron

The bend

Op maandag 06 mei 2002 17:25 schreef max3534 het volgende:
Misschien is die nieuwe HP Photosmart C812 wel ook wel wat.
werkt op normale penlight AA batterijen. 4 megapixels en werkt met multimedia kaartjes. kost 595 euro (pricewatch).
Ik vind het uiterlijk van de HP's niet zo mooi, maar 4.0 M-pixles is wel wat!

Alhoewel ik niet voor batterijen wil gaan. Wordt dus toch wat anders.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Pagina: 1