Zit er toch in
Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...
als je Prof. hebt zit ie er misschien in ja.
Anders is er altijd nog Sygate oid.
Anders is er altijd nog Sygate oid.
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Sorry je hebt gelijk. Misschien ff bij Google.com kijken?
Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...
alleen in w2k server zit een dhcp servertje, NIET in w2kpro ook niet in xp (zowel home als pro)
echter als je ics installeerd (internet connection sharing) dan installeerd w2kpro/xp wel een 'kleine' dhcp server, (heel minimaal overigens)
echter als je ics installeerd (internet connection sharing) dan installeerd w2kpro/xp wel een 'kleine' dhcp server, (heel minimaal overigens)
A wise man's life is based around fuck you
ik moet gewoon een dhcp server hebben die een beetje goed te configgen is, dus niet een built-in servertje zoals sygate waar nix te editten is
uhh er zit er wel DHCP in. maar denk niet dat je die geadvanceert ken instellen, want al mijn computers op het netwerk krijgen mede door DHCP hun ipnummers.
En de server draait onder Xp...
En de server draait onder Xp...
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Beetje nutteloos voor de topicstarter, maar wat is een DHCP server. Ik krijg er altijd mijn ip adres voor kabelinternet van. Maar das volgens mij wat anders, of niet
zit er niet in. Waarschijnlijk kan je in het free-/shareware circuit wel iets vinden.
Maar als je ICS (or the like) gaat doen dan is dan niet echt nodig (ICS heeft zijn eigen soort DHCP server)
Hoe groot is je netwerk? Misschien anders toch vaste ip-adressen?
Maar als je ICS (or the like) gaat doen dan is dan niet echt nodig (ICS heeft zijn eigen soort DHCP server)
Hoe groot is je netwerk? Misschien anders toch vaste ip-adressen?
Ik frut, dus ik epibreer
Dynamic Host Configuration ProtocolOp zondag 07 april 2002 13:39 schreef wwillem het volgende:
Beetje nutteloos voor de topicstarter, maar wat is een DHCP server. Ik krijg er altijd mijn ip adres voor kabelinternet van. Maar das volgens mij wat anders, of niet
Ik frut, dus ik epibreer
wat mis jij in Sygate ?Op zondag 07 april 2002 13:37 schreef ericjanssen het volgende:
ik moet gewoon een dhcp server hebben die een beetje goed te configgen is, dus niet een built-in servertje zoals sygate waar nix te editten is
ik kan range's subnetten aangeven, etc.
vraag me af waarom jij meer nodig hebt
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Zoals ik zei die van winrouteOp zondag 07 april 2002 13:37 schreef ericjanssen het volgende:
Die kan je wel edit'n.
Heel basic simpel geval.
Je moet al blond zijn om die niet te snappen
Nee, das juist hetzelfdeOp zondag 07 april 2002 13:39 schreef wwillem het volgende:
http://www.deerfield.com/download/wingate/ doet ut nie
hier wel....Op zondag 07 april 2002 13:44 schreef ericjanssen het volgende:
http://www.deerfield.com/download/wingate/ doet ut nie
wat voor foutmelding krijg je?
Uhm, ICS doet DHCP . . . dus in WinXP zit ook een DHCP serverOp zondag 07 april 2002 13:35 schreef Predator het volgende:
Een dhcp server zit enkel in win2k server of advanced server.
Winroute heeft ook een dhcp server.
Klein maar handig.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
En als mod zet ik Predator zijn post nog even kracht bij.
Verder snap ik er geen hout van wat je bedoelt.
Zoals iedereen al zeft zit er in WinGate een standaard DHCP servertje.
Als je gewoon wat subnetjes kunt aanmaken lijk me dat al voldoende.
Helemaal omda je zegt dat het voor een handvol IP's is.
DHCP is een protocol. Dus als een een DOS client geen IP krijgt van de DHCP dan kun je of niet goed configgen, of de DOS client werkt niet.
De kans dat je bij een handvol PC's op een klein LAN *elke* keer een *ander* IP krijgt is zo nihil ..
Verder snap ik er geen hout van wat je bedoelt.
Zoals iedereen al zeft zit er in WinGate een standaard DHCP servertje.
Als je gewoon wat subnetjes kunt aanmaken lijk me dat al voldoende.
Helemaal omda je zegt dat het voor een handvol IP's is.
En dat het onder DOS niet zo werken is bullshit.de dhcp server moet namelijk werken voor een client in dos
DHCP is een protocol. Dus als een een DOS client geen IP krijgt van de DHCP dan kun je of niet goed configgen, of de DOS client werkt niet.
En wat denk je dat DHCP doet? Juist ... IPtjes uitdelen.paar pc, maar gaat er om dat hij automatisch ip krijgt en géén vast ip
De kans dat je bij een handvol PC's op een klein LAN *elke* keer een *ander* IP krijgt is zo nihil ..
Verwijderd
Hmm, met Borland C++ Builder 6 kun je alles zelf configuren...Op zondag 07 april 2002 13:37 schreef ericjanssen het volgende:
Als je het iets simpeler wilt dan zou ik voor "All Aboard" gaan. Die draait onder NT als een system service, dus het zit ook niet in de weg...
Ja tuurlijk, met dhcp server bedoel ik ook eentje die je kan config'n.Op zondag 07 april 2002 14:57 schreef Brahiewahiewa het volgende:
[..]
Uhm, ICS doet DHCP . . . dus in WinXP zit ook een DHCP server
Die dhcp server van ICS zit gewoon in de ICS service zelf en kan je niets mee doen.
Je kan hem niet apart runnen ook.
Als jij dat als dhcp service wilt rekenen ga je gang
Ik niet.
Er wordt hier gevraagd naar een dhcp server waarmee je ook iets bent.
Verwijderd
ook wel een leuk en easy proggie http://www.khouzam.net/dhcp/ puur en alleen een dhcp server en niet zoals wingate met allerlei "nuttige" extra's
In de freeware wereld is er weinig veel configureerbaars voor windows, maar het hangt er erg van wat je wilt. Ik zou zelf niet meer doen dan nodig is. Dynamische IP's zijn alleen echt handig in grote netwerken, ik heb hier thuis een router die mijn IP's uitdeelt, al heb nu eigenlijk een vast IP. (Als ik inlog krijg ik hetzelfde ip weer)
|>
Sorry, ik wist niet dat je zelfrespect van je DHCP server af hingOp zondag 07 april 2002 17:06 schreef Predator het volgende:
[..]
Er wordt hier gevraagd naar een dhcp server waarmee je ook iets bent.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ja nou die zin klopte niet zo echtOp zondag 07 april 2002 18:21 schreef Brahiewahiewa het volgende:
[..]
Sorry, ik wist niet dat je zelfrespect van je DHCP server af hing
Beetje dialect, ik en taal gaan niet samen.
"waaraan je ook iets hebt" zou iets beter geweest zijn.
* Predator moest toch ff kijken voor hij hem doorhad
Pagina: 1