Ik kreeg laatst een 'kapotte' ATX-voeding van me opa (jah, voor z'n leeftijd erg in comp wereld
), deze zat bij me oom in de comp (p4) maar die kapte er ineens mee -> (de voeding deed het volgens mijn oom...af en toe wel....af en toe nie) -> maar ik dus die voeding geprobeer niks aant handje, het ding deed het goe
. Alleen ik heb micro-ATX kassie (ik weet ik wordt voor gek verklaard, maar het is zo'n huis-tuin-keuke comp) dus die fijne ATX voeding heb ik noodgedwonge met de fan (outtake) naar boven moeten plaatsen. Hoe verzin je het maarja.
Hierdoor was mijn (micro)kassie open en maakte de nodige herrie (een stofzuiger komt in de buurt
), dus ik maar mijn kassie dichtmaken.
Men nam een passende plank, bekleed met karton (neej, het wordt niet te warm) deze werdt gemonteerd aan de meeste gebruikte kant (hij kan btw ook scharniere
) en de rest van kast dicht gemaakt met karton.
Nu mijn vraag, heeft iemand een idee om een kast (gewoon metaal, mijn server wil ook de stofzuiger imiteren) GOEDKOOP (ik ben een budget mens) zo te make dat het geluidsniveau aanzienlijk daalt.....het toepassen van weerstanden tussen fans mag ook (wel uitlegge hoe).
M.A.W. een topic om wat wijzer te worden uit de kunsten van het reduceren van geluidsoverlast
Hopefull, jullie wat idee'tjes.
Hierdoor was mijn (micro)kassie open en maakte de nodige herrie (een stofzuiger komt in de buurt
Men nam een passende plank, bekleed met karton (neej, het wordt niet te warm) deze werdt gemonteerd aan de meeste gebruikte kant (hij kan btw ook scharniere
Nu mijn vraag, heeft iemand een idee om een kast (gewoon metaal, mijn server wil ook de stofzuiger imiteren) GOEDKOOP (ik ben een budget mens) zo te make dat het geluidsniveau aanzienlijk daalt.....het toepassen van weerstanden tussen fans mag ook (wel uitlegge hoe).
M.A.W. een topic om wat wijzer te worden uit de kunsten van het reduceren van geluidsoverlast
Hopefull, jullie wat idee'tjes.
Maakt soms wel eens een foto ...