Toon posts:

[CM] custom case design

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig voor een vriend van me een custom case te ontwerpen, en wou ff zien wat u guys er van denken...

Afbeeldingslocatie: http://bumpy.hapklaar.com/images/avuko/avuko_case2_1.jpg

komt nog wel eens een keer een rendering van, inclusief de kleuren die ie er op wil hebben..;-(

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 08:37

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Waar is die gast zo scheefig?

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 13:13 schreef Cloontje het volgende:
Waar is die gast zo scheefig?
dat vind die gozer misschien leuk/mooi !? maat ut ziet er goed uit !! :)

Verwijderd

scheve gast zeker? - hehe... vind ut niks, die rare vormen... neeh.. :P

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:05
als het lukt is ie denk ik wel origineel

Verwijderd

hmm, zoals het er nu uit ziet vind ik het niet echt mooi, veels te lomp...

Verwijderd

Die kast wordt WAYYY TO BIG !! :o

Verwijderd

Topicstarter
er staan geen eens maten bij, hoe kun je dan zeggen dat ie WAY to BIG wordt..??

/me shakes head...

@ Ceyene : over smaak ( of het gebrek daaraan) valt niet te twisten...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

Op zondag 07 april 2002 13:21 schreef Bumpy het volgende:
er staan geen eens maten bij, hoe kun je dan zeggen dat ie WAY to BIG wordt..??

/me shakes head...

je ziet toch hoe groot het mobo is. Een mobo is 30x20 cm ongeveer.

Maar dit is zo onpractisch, dit gaat zeker niet in de smaak vallen. Dit is een bak van 70x70 cm ofzo

Verwijderd

Topicstarter
@epsilon: zoals ie nu is, is ie "slechts" 55 cm (ongeveer) in het "vierkant". Ook een saillant detail is dat de case aan de muur komt te hangen... :o

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

ja en hoe wil je je kaarten nu inbouwen :D ?

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Topicstarter
mobo backplate en cardholders komen uit een donor kast, net als de PSU, HD bracket e.d.

probeer wel even voor ogen te houden dat dit pas de eerste opzet is van de mod, tis "work in progress" , maar na een avondje acad'en en brainstormen zijn we ( hopelijk) uit de meeste problemen die we konden bedenken

Verwijderd

is waar, maar daar ging het toch om in dit topic? hij wilde weten wat wij er van vonden, dus... :P

Verwijderd

heb je ook al een idee waar je dit "bouwwerk" van wilt maken, ik heb namelijk bij mijn eigen zelfgemaakte case nog heel wat problemen gehad met de uitvoering.

veel succes!!

Verwijderd

Topicstarter
zoals hij ( de gene die de case wil hebben) het nu in hoofd heeft:

achterplaat van 1 cm vurenhout OID
zijkanten van triplex, 2mm OID

verder een assorti aan klein ander hout

heb nog geprobeerd om em een plexiglass voorkant, eventueel geverfd, met een lampie, zodat ie als ie aan de wand hangt, bijna als lamp kan fungeren. geloof niet dat dat het wordt, helaas :(

Verwijderd

Raam + lampje is idd een goed idee voor aan de muur.
Toch blijf ik het een hele wazige vorm vinden... :?

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Wazige vorm!

Maar wel geinig bedacht, zodra je wat verder gevorderd bent --> PICS! *D

Beetje rivella idee:

Beetje vreemd.....maar wel geinig

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01 11:03

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Maar gaat die bak op een eenvoudige manier aan de bovenkant open kunnen?? of wordt het kabels aansluiten bij het bouwen, en nooit meer er bij kunnen om de b.v. een andere monitor aan te sluiten.
Als ik de plaatjes goed interpreteer is het toch de bedoeling dat alle kabels door dat ronde gat naar binnen gaan?? :?

In times of war the law falls silent

Verwijderd

Topicstarter
het plan is om de kabels achter/onder de intake fan (onderin) langs te laten lopen, en de deksel is nog een punt van discussie, maar moet eenvoudig verwijderbaar zijn I.V.M. eventueel onderhoud :)

• Ibidem
  • Laatst online: 30-04 16:28

en nu ff in t Latijn de gustibus non est disputandum :P (als het goed geschreven is, staat dat er) ;)

..::System Specs::..

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 11:41

ZiegoM

Yammie R1

DUDE!

Hele vage vorm zeg, hoe kom je er op??

Maja wel zeer origineel en zeker mooi als ie (goed) lukt!

\_Specs_/

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 11:41

ZiegoM

Yammie R1

Op dinsdag 16 april 2002 22:39 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:

[..]

en nu ff in t Latijn de gustibus non est disputandum :P (als het goed geschreven is, staat dat er) ;)
Duidelijk tijd om naar bed te gaan! :+

\_Specs_/

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Nou joh! Wa een kromme aap ;)

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Lijkt wel een beetje op het Windows logo!

(niet dat ik daar voorstander van ben ;) )

BOINC stats

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

dat is dé reden om de vorm aan te passen. Ben benieuwd naar de materialen die jullie gaan gebruiken...

succes alvast....

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

beetje wazug, misschien wel origineel, maar niet echt prakties, als je al die kabels binnen moet voeren naar je kaarten toe. :?

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 16:18

Martijn02

/* No Comment */

Juist gaaf man, hang hem aan je muur, CD-spelers e'd aan de zijkant, ik zou hem alleen proberen zo klein mogelijk te houden, zodat je mobo er gewoon precies in past. Ik vind het echt wel een gaaf idee...

Wat ik denk ik zou doen is eerst de backplate en frontplate op elkaar schroeven (18 mm MDF), vorm optekenen, zagen, schuren tot de bochten mooi rond zijn.

Dan de schroeven er uit halen, en een groot gat in de frontplate zagen, zodat je alleen de randen over houd voor de structuur. Dan zou ik de back en frontplate met latjes hout op de juiste afstand van elkaar zetten.

En dan zou ik een lange strip aluminium nemen, die precies de breedte van de kast heeft, en die om de vorm heenbuigen, je kan hem dan met kleine bolle schoefjes in het hout schroeven, of vastlijmen (wel ff goeie lijm zoeken)

Sorry dat ik een beetje doordraaf, maar ik zie het al helemaal voor me :) Zit alleen nog een beetje met de voorkant, eigenlijk zou je daar dan ook een plaat aluminium voor moeten nemen (al dan niet met window) maar dan moet je die zo maken dat hij makkelijk te verwijderen is (thumbscrews in het hout?) maar dan zit je nog een beetje met de randen zeg maar, alhoewel, als je een dik genoege plaat kan vinden en de zeikant net een halve mm over de rest heen laat steken dan zou het in mijn ogen een te gekke kast zijn.

Wel even zorgen dat je voldoende blowholes in je kast maakt, zou er 2 in de onderkant doen, en 2 in de bovenkant, laat je de lucht van onder naar boven door je kast lopen, alhoewel een dergelijk ontwerp ook zeer geschikt zou zijn voor watercooling.

maak je een dubbel window waar je door heen kijkt, heb je een prachtig reservoir :) luchtbelletjes er in zouden wel erg stoer zijn, maar da's niet echt handig i.v.b. waterkoeling. Zucht...

Als ik nooit zou lannen zou ik zo'n kast bouwen, lijkt me echt gaaf, alleen jammer dat als je hem mee wil nemen, je kan hem niet neerzetten enzo...

Wat doe je met de kabels? eigenlijk zou je die door de muur naar achter je monitoren laten lopen, zodat je ze niet ziet, moet je waarschijnlijk wel verlengkabels kopen, maar dat is niet zo'n probleem, anders moet je wel een beetje nette bos er onder uit laten hangen...

Verwijderd

Topicstarter
@ Martijn02:
wij zitten ongeveer wel op dezelfde golflengte,geloof ik >:)

er hoeven maar twee blowholes/fans in, denk ik. tis maar een P2 350 (for now) >:) eentje exhaust, bovenin, samen met de PSU, eentje intake onderin bijna tegen de voorkant aan, met blowholes in de vorm van sleuven. voorkant wou ik met kast magneetjes vastmaken. de kabels had ik bedacht achter de intake fan langs naar buiten. over window(s) en/of lichtjes wordt nog druk gediscusieerd, maar geen beslissing genomen, tot nu toe >:) (gotta love IRC)

de case is meer bedoeld als meubelstuk, ornament bijna, de uiteindelijke eindgebruiker heeft daar nog al z'n ideen over.. :) maar misschien krijg ik em ooit zo ver dat ie eens mee gaat naar een LAN... >:) en je kunt dan ook gewoon neerleggen op tafel (hopen dat je de CD speler niet hoeft te gebruiken 8-)

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 16:18

Martijn02

/* No Comment */

Leg eens uit welke elementen je nu waar hebt zitten? Zie een heleboel kleurtjes, maar ik snap niet van alles wat het voor moet stellen...

Zit even te denken hoe ik de spullen er in zou hangen... Ik denk dat ik het moederbord op zijn kant zou hangen, zodat de pci-kaarten verticaal hangen en de lucht er makkelijk langs naar boven kan stromen. eigenlijk moet je dan die metalen frontjes er af slopen, maar dan hangt de kaart weer zo los, dus da's ook niet handig.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 07:02
Ik vind het echt een vette vorm... ik hoop dat het goed lukt! 8-)

Verwijderd

Topicstarter
groen zijn de fans, rood is de HD, blauw is de CDrom, geel is het mobo, paars is de PSU, wit maakt deel uit van de structuur van de kast. Over de airflow heb ik niet zoveel zorgen, die onderste instake fan blaast nu mooi over het mobo en langs de kaarten ( mobotray en cardholders uit een donor kast moet de benodigde bevestigingspunten en stijfheid aan het geheel geven), de PSU en de bovenste exhaust fan blazen de verwarmde lucht naar buiten. aangezien het op dit moment maar een PII 350 is met een tnt kaartje, verwacht ik niet zo gek veel warmte.

het aanzicht op het plaatje links onder is het aanzicht zoals je er naar de muur ( in situ ) naar zou kijken, de andere drie aanzicht zijn isometrische aanzichten vanuit verschillende gezichtspunten.

de intake fan staat dus onder een hoek van ongeveer 45 graden, even als het mobo. hopelijk een beetje geholpen door de natuurlijke convectie en de fans op 7 V , hoop ik dan op een redelijk stil ( moet er nog isolatie in... :? ) case met een voldoende airflow

Verwijderd

Leuk te zien dat mijn kastje zo leeft!

Zo gauw ik wat meer weet over de materialen die ik kan gaan gebruiken beloof ik Bumpy en jullie er mee lastig te vallen (lees: dan mag Bump weer back to the drawing-board) :)

voor de duidelijkheid: de voorkant van de kast wordt waarschijnlijk een plaat aluminium. Kastmagneetjes zullen ervoor zorgen dat ik altijd makkelijk toegang heb tot het binnenste van de kast. De hoek linksboven (In Situ) zal een de aan/uit etc knopjes bevatten, plus misschien een paar slits om d.m.v. convectie warme *ahum* lucht uit die "dode" linkerbovenhoek te laten ontsnappen (andere ideeen zijn natuurlijk altijd welkom!) :)
Alle onderdelen zullen apart uit de kast te halen zijn, omdat ze in een klemsystemen op triplex zijn gemonteerd. Behalve de HD (de drive-cage wordt op een plaat triplex vastgeschroefd), het Mobo (die vervangen zal waarschijnlijk toch om een grotere kast vragen) en de CD-brander die zelfstandig in een houten houder wordt geplaatst. Het grootste deel v/d kast zal dus (let wel: work in progress) van triplex & vurenhout zijn. Dan strak (grond)verven en klaar! Over licht(jes) in de kast wordt trouwens nog heftig gediscussieerd, u hoort nog van ons ;)
Pagina: 1