Toon posts:

athlon xp 1900+ en mobo + koeler + voeding :?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
op dit moment heb ik een
Pentium 3 600 MHZ
384 SDRAM
Leadtek GeForce 3 ti200 TDH
76 gig harde schijf 7200 rpm
Phoenix (133 mhz) mobo
PCI 192 Voices Dobly Digital geluidskaart

Nu wil ik gaan upgrade, en dit is hetgene wat ik in gedachte heb:

- Pentium 3 600 MHZ naar een Athlon XP 1900+ (boxed, zie http://www.tweakers.net/pricewatch/26813)

- Phoenix mobo naar een EPOX 8KHA+ (hier ben ik nog heel erg over aan het twijfelen, aangezien ik niet zo veel over mobo`s weet, iemand een tip?? :7)

- 384 SDRAM naar DDR RAM (dit weet ik nog lang niet zeker, ik vind het best veel geld kosten (rond de 100 euro, en waarschijnlijk gaat het er niet zo sneller door :? (klopt dit :Y) ?), verder, weet iemand of je ook SDRAM kan gebruiken op de 8KHA+ mobo??)

- cooler moet natuurlijk vervangen worden, m`n mobo wordt nu zo 35 graden en m`n 3dkaart 52 graden, dit allebei als de kaarten idle zijn. Nu heeft iemand hier een goed ideetje over?? Ik koop de boxed version, dus daar zitten volgens mij standaard al een cooler voor, maar dies volgens mij niet echt heel goed, en ik wil m`n cpu best koud hebben :). Ik kan helaas zelf bijna niks :+ en ben van plan dit alles er bij een pcshop in te laten zetten, dus watercooling is waarschijnlijk geen optie bij mij (zoals geadviseerd wordt op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/328490).
Ik heb de FAQ`s natuurlijk gelezen maar toch snap ik er nog steeds niet zo veel van :r, moet je bijv. nou 1 of 2 coolers hebben? ik wil alleen m`n geforce 3 ti200 gaan overclocken (jawel, degene die 53 graden heet wordt als ie idle is :( ), en natuurlijk wil ik m`n athlonnetje niet heet laten worden (lekker koud als et kan >:) ). Heeft iemand hier tips voor???
(voor vragen of m`n pc het geluid van een helikopter mag maken: liever niet te hard geluid, maar als ie dan niet goed meer koelt, laat dan maar. Als ie even goed koelt maar meer geld kost dan zeg ik, doen :7! >:))

- voeding naar een nieuwe voeding, aangezien m`n oude voeding het niet meer goed doet (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/457817/2?limit=25). Weet iemand wat voor soort voeding voor m`n nieuwe systeempje het beste is???

Sorry voor al deze vragen (nogal veel :7) maar ik zou het erg op prijs stellen als zoveel mogelijk worden beantwoord :9 O+
Ik begrijp dat sommige vragen misschien niet helemaal in dit forum passen, maar anders vraag ik die later nog wel is in een ander forum.

Alvast hartstikke bedankt voor de moeite, enneh, elke tip is welkom :)

Verwijderd

Ik heb zelf geen ervaring met die boxed cooler, maar echt geweldig was die niet heb ik wel eens gelezen. Wel redelijk stil geloof ik. Ik heb zelf net een XP1800+ gekocht en heb er een Thermaltake Volcano7 opzitten, voor het geld (vergeet dat niet!) echt een super cooler en nog redelijk stil ook! Wat zit er voor koeling op je GF3? Je zou er een crystalorb op kunnen zetten misschein, maar die zijn niet zo heel erg stil geloof ik, heb zelf de blue orb, en die hoor je wel hoor, maar het bagger "evercool" geval dat er op zat was nog veel erger. Al met al ben ik dus best tevreden over de producten van Thermaltake, en ik weet dat ik nu Alpha enz. fans over me heen zal krijgen, en ik zal ook niet ontkennen dat die beter zijn, maar vaak ook 6x zo duur ofzo |:(

O ja, over je RAM, ik heb zelf 512 MB noname elcheapo PC133 geheugen geupgrade naar 512 MB PC2400 DDR Mushkin, enne in benchmarks enzo merkt je het wel 8-) maar verder :? Maar aan de andere kant, aan HD hoef je het geld niet uit te geven...:9 misschien een nieuwe GF4 en die 3 goedkoop aan mij verkopen :) succes ermee!

Edit:

Voeding, tja...300 watt is bij mij genoeg...persoonlijk denk ik dat die 430W Enermax dingen enzo overkill zijn, maar het is geen onzin om over je voeding natedenken, want ik heb dus een elcheapo, hij trekt het wel, maar is nogal lawaaierig, dus misschien toch een paar eurootjes meer uitgeven :)

Verwijderd

Topicstarter
wow, wat een post :9~, helaas kan je niet voten, anders had ik je een dikke 5 sterren gegeven :7.
Maar goed, antwoord op je vragen:

de cooler die standaard op m`n geforce 3 zit is deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.leadtek.nl/new/shared/images/ti200-big.jpg
Alle andere info over deze videokaart staat op:
http://www.leadtek.nl/new/nl/pages/video/ti200.htm
Er staat alleen nergens de naam van cooler/heatsink :(

Nu, aangezien ik m`n rekening ga plunderen >:) maakt geld niet veel uit (natuurlijk wel wat, maarja, ik wil wel natuurlijk wel het beste ;), ik bedoel en koeler die m`n cpu tot 30 graden stressed brengt ofzo en nog wat zodat m`n 3dkaart ook redelijk koud wordt :9~

Hoe warm wordt eigenlijk jou CPU enzo?? enneh, als je zelf zegt dat de Alpha fans (en dus ook de Swiftech fans) beter zijn, waarvoor zou ik dan een volcane nemen :P? het gaat mij dus in eerste plaats om de temp en lawaai 8-)

Verder nog een klein vraagje, waar kan je zien hoeveel watt voeding je hebt :+? Want als ik 300 W heb is het een beetje dom om dan naar 300W te upgraden |:(.
Maar zoals je dus kan zien op [topic=457817/2/25] is er iets goed mis met m`n voeding, dus die moet ik waarschijnlijk wel wat beter maken ;).

Weet trouwens nog iemand of die EPOX 8KHA+ ook SDRAM ondersteund?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Koop gewoon een ECS k7s5a+LAN voor € 73 en een athlonXP 1800+ voor €160 ,totaal €233 bij digiworldbv.nl.
Vet Cheape upgrade en een vette vooruitgang :)
Kan je ook je oude sd-ram op gebruiken en later DDR.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 13:52
Op zondag 07 april 2002 12:49 schreef jcross het volgende:

- Phoenix mobo naar een EPOX 8KHA+ (hier ben ik nog heel erg over aan het twijfelen, aangezien ik niet zo veel over mobo`s weet, iemand een tip?? :7)
Ja, de 8KHA+ is een zeer goed bordje: vrij goedkoop, stabiel en goed over te clocken.
- 384 SDRAM naar DDR RAM (dit weet ik nog lang niet zeker, ik vind het best veel geld kosten (rond de 100 euro, en waarschijnlijk gaat het er niet zo sneller door :? (klopt dit :Y) ?), verder, weet iemand of je ook SDRAM kan gebruiken op de 8KHA+ mobo??)
DDR is echt sneller dan SDram geheugen. Er kan GEEN SDram in een 8KHA+, alleen DDR.
- cooler moet natuurlijk vervangen worden, m`n mobo wordt nu zo 35 graden en m`n 3dkaart 52 graden, dit allebei als de kaarten idle zijn. Nu heeft iemand hier een goed ideetje over?? Ik koop de boxed version, dus daar zitten volgens mij standaard al een cooler voor, maar dies volgens mij niet echt heel goed, en ik wil m`n cpu best koud hebben :). Ik kan helaas zelf bijna niks :+ en ben van plan dit alles er bij een pcshop in te laten zetten.
Ik zou als ik jouw was ook geen waterkoeling nemen, is veels te duur. Ik zou niet de boxed versie nemen, maar de "normale", als cooler zou ik een Thermaltake Volcano 7 of 7+ nemen. Als lawaai niet zo'n groot probleem is zou ik een Coolermaster HHc-001 kopen en met het proggie Fanspeed kan je de meegeleverde cooler langzamer laten lopen (dus stiller).
- voeding naar een nieuwe voeding, aangezien m`n oude voeding het niet meer goed doet (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/457817/2?limit=25). Weet iemand wat voor soort voeding voor m`n nieuwe systeempje het beste is???
Een 300 watt voeding is genoeg

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik het eigenlijk niet hoef te zeggen, maar alweer hartstikke bedankt voor de reacties :)!
Op zondag 07 april 2002 14:18 schreef Bartjuh het volgende:
Koop gewoon een ECS k7s5a+LAN voor € 73 en een athlonXP 1800+ voor €160 ,totaal €233 bij digiworldbv.nl.
Vet Cheape upgrade en een vette vooruitgang :)
Kan je ook je oude sd-ram op gebruiken en later DDR.
ik heb voor mezelf al besloten dat ik een athlon xp 1900+ neem, aangezien het prijsverschil tussen de 1800 en 1900 miniem is. Verder weet ik niks van de ECS k7s5a+LAN af, maar hij zal ongetwijfeld goed zijn :). Opzich weet ik het kwa mobo nog niet...
Op zondag 07 april 2002 14:21 schreef PASware het volgende:
de 8KHA+ is een zeer goed bordje: vrij goedkoop, stabiel en goed over te clocken.
mooi :), alleen ik heb veel problemen over dat rebooting probleem bij deze kaart, er schijnen dus ook allemaal verschillende versies te zijn. Ik ben een beetje bang dat ik dan net weer de verkeerde koop :( Hoe weet je dan waar je em kan kopen?? (zie ook m`n vraag op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/314063/2)
Er kan GEEN SDram in een 8KHA+, alleen DDR
Dat is echt klote, dus dan kost het me al minimaal 100 euro extra :(?
En wat voor geheugen zou ik dan moeten kopen? er is zoveel verschillend geheugen: PC2100 DDR SDRAM of PC2400 DDR SDRAM of PC2700 DDR SDRAM of PC3000 DDR SDRAM ? passen ze eigenlijk allemaal in die mobo en wat is het ondelinge verschil?
Ik zou als ik jouw was ook geen waterkoeling nemen, is veels te duur. Ik zou niet de boxed versie nemen, maar de "normale", als cooler zou ik een Thermaltake Volcano 7 of 7+ nemen. Als lawaai niet zo'n groot probleem is zou ik een Coolermaster HHc-001 kopen en met het proggie Fanspeed kan je de meegeleverde cooler langzamer laten lopen (dus stiller).
dus niet de boxed versie, wat is eigenlijk dan het verschil tussen de boxed versie en de OEM/TRAY versie? het verschil in prijs is namelijk maar 19 euro. De AMD chip is toch hetzelfde??? of moet je bij de boxed versie eerst de cooler van die chip afhalen?? ik zou het trouwens ook wel leuk vinden zo`n stikkertje voor op je case erbij te krijgen waarop dan amd athlon xp 1900+ ofzoiets staat, en ik had gehoord dat dat ook het geval is bij de boxed versie.

Wat versta jij eigenlijk onder lawaai?? enneh, dus wel de volcano en niet die "betere"?
Een 300 watt voeding is genoeg
Waar kan je zien welke voeding je nu hebt? :+

Nog iets, hoeveel coolers heb je eigenlijk nodig voor mijn wens?? (cpu temp 30 graden stressed, 3dkaart temp: koud genoeg voor een flinke overclockbeurt >:) )

EDIT:
zou iemand trouwens nog even kunnen vermelden of die standaard cooler van de GeForce 3 (zie boven) voldoende is of dat ik er iets extra bij of op moet laten doen en wat hiervoor het beste is :?

Verwijderd

Topicstarter
ik zie net ergens de cooler: Coolermaster High Performance Cooler tot 2.2Ghz staan. Lijkt me wel goede cooler, klopt dit? en weet iemand of ie veel geluid maakt? (search is al geprobeerd).

Verder, als ik deze koop lijkt het me dat m`n athlon in ieder geval niet warm wordt, maar dan is er toch nog het probleem dat m`n 3dkaart wel warm wordt?? en is het eigenlijk zo dat deze coolermaster op elke athlon xp past?? (dus met name de 1900+?)

Als laatste opmerking, zou iemand nog kunnen proberen een paar vragen van hierboven te beantwoorden :9 :7 ?

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 14:46 schreef jcross het volgende:
Ik weet dat ik het eigenlijk niet hoef te zeggen, maar alweer hartstikke bedankt voor de reacties :)!
[..]

ik heb voor mezelf al besloten dat ik een athlon xp 1900+ neem, aangezien het prijsverschil tussen de 1800 en 1900 miniem is. Verder weet ik niks van de ECS k7s5a+LAN af, maar hij zal ongetwijfeld goed zijn :). Opzich weet ik het kwa mobo nog niet...
[..]

mooi :), alleen ik heb veel problemen over dat rebooting probleem bij deze kaart, er schijnen dus ook allemaal verschillende versies te zijn. Ik ben een beetje bang dat ik dan net weer de verkeerde koop :( Hoe weet je dan waar je em kan kopen?? (zie ook m`n vraag op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/314063/2)
[..]

En wat voor geheugen zou ik dan moeten kopen? er is zoveel verschillend geheugen: PC2100 DDR SDRAM of PC2400 DDR SDRAM of PC2700 DDR SDRAM of PC3000 DDR SDRAM ? passen ze eigenlijk allemaal in die mobo en wat is het ondelinge verschil?
[..]

dus niet de boxed versie, wat is eigenlijk dan het verschil tussen de boxed versie en de OEM/TRAY versie? het verschil in prijs is namelijk maar 19 euro. De AMD chip is toch hetzelfde??? of moet je bij de boxed versie eerst de cooler van die chip afhalen?? ik zou het trouwens ook wel leuk vinden zo`n stikkertje voor op je case erbij te krijgen waarop dan amd athlon xp 1900+ ofzoiets staat, en ik had gehoord dat dat ook het geval is bij de boxed versie.

Wat versta jij eigenlijk onder lawaai?? enneh, dus wel de volcano en niet die "betere"?
[..]

Waar kan je zien welke voeding je nu hebt? :+

Nog iets, hoeveel coolers heb je eigenlijk nodig voor mijn wens?? (cpu temp 30 graden stressed, 3dkaart temp: koud genoeg voor een flinke overclockbeurt >:) )

EDIT:
zou iemand trouwens nog even kunnen vermelden of die standaard cooler van de GeForce 3 (zie boven) voldoende is of dat ik er iets extra bij of op moet laten doen en wat hiervoor het beste is :?
185 voor 1800+ 245 voor 1900+, ok das wel alternate en die zijn niet echt goedkoop met CPUs maar toch geen klein verschil vind ik.

Hoeveel Watt je voeding is kan je zien op de voeding :D Zit als het goed is een sticker ofzo op, vaak aan de binnenkant van je com..

Ik had even je andere topic bekeken over die hoge temps, en dat is inderdaad heel vreemd, als het inderdaad aan je voeding zou liggen, zouden de temps ook best wel eens omlaag kunnen gaan met een nieuwe goede voeding denk ik, en zolang je je GF3 niet overclockt (of doe je dat wel?) dan moet die standaard cooler toch goed genoeg zijn denk ik.

Nog even over de CPU cooler dan:
Ik heb zelf dus die Volcano genomen omdat geld bij mij toch nog wel redelijk belangrijk was, ik koop dus ook bijv. liever een goede cooler maar niet de beste, zodat ik geld overhoud voor RAM...maar daar denk iedereen natuurlijk anders over. Mijn 1800+ is trouwens idle 34 graden met die Volcano en dat vind ik gewoon netjes, het gaat mij er dus ook niet om dat ie zo koud mogelijk is, maar wel stabiel, en dat is die!

CPU 30 stressed, in de zomer? Waterkoeling!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus wel van plan m`n geforce 3 te overclocken (maar niet m`n 1900+ en mobo).
Enneh, waterkoeling vind ik wat te ingewikkeld dus dat doe ik liever niet, enneh 34 graden warm is toch nog best wel warm??? en dan stressed??
Wat is eigenlijk nou de koudste (en liefst niet zo veel geluidmakende) cooler??

Verwijderd

34 graden is dus echt NIET warm he...mn oude TB1200 was minimaal 48 graden met mn Tt koeler, daarvoor met een Coolermaster zat ie in de 60, altijd stabiel.

Verwijderd

ik adviseer het volgende:

Abit KR7A
Alpha met Papst fan
Enermax 350 of 430 watt voeding met regelbare vertilatoren.

• PASware
De ECS K7S5A is een goed en stabiel bord, kan DDR of SDram op (niet allebij tegelijk) en is erg goedkoop (prijzen zie: Pricewatch. Alleen voor het overclocken is het niet zo'n goed bord :(
mooi :), alleen ik heb veel problemen over dat rebooting probleem bij deze kaart, er schijnen dus ook allemaal verschillende versies te zijn. Ik ben een beetje bang dat ik dan net weer de verkeerde koop :( Hoe weet je dan waar je em kan kopen??
Ik ben zelf een "fan" van de 8KHA+ en ik weet niet dat die een probleem heeft met een Geforce 3 Ti200, maar wel dat die een probleem heeft met een ATI Radeon 8500 kaart.
Als je een DDR moederbord hebt kan er dus alleen DDR geheugen op. Verschillen:
PC2100: gegarandeert 133mhz
PC2400: gegarandeert 150mhz
PC2700: gegarandeert 166mhz
PC3000: gegarandeert weet ik niet, wel boven de 166mhz
Bij de boxed versie zit een Cooler meegeleverd, met die cooler valt NIET over te clocken, als je het toch doet, zou je niet veel hoger komen. De AMD chip is gewoon het zelfde, het is en blijft een XP1900+
De betere is de coolermaster HHC-001, maar die zal niet erg veel beter zijn. Lawaai is dat als je geen muziek luistert de cooler gaat irriteren, maar met Fanspeed (zoek met google er maar is naar) kan je het toerental van de cooler regelen (hoe lager, hoe warmer je AMD, maar wel hoe stiller).
Met een XP1900+ en CPU temp stressed 30 graden haal je niet, dan heb je toch wel waterkoeling nodig. Zolang je maar niet boven de 55a60 graden (met overclocken komt is het goed. Een amd XP1900+ max: 90 graden, maar ik vind 60 al wel de grens.
EDIT:
De cooler die erop zit valt al wel mee over te clocken.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• PASware
Op zondag 07 april 2002 18:03 schreef jcross het volgende:
ik ben dus wel van plan m`n geforce 3 te overclocken (maar niet m`n 1900+ en mobo).
Enneh, waterkoeling vind ik wat te ingewikkeld dus dat doe ik liever niet, enneh 34 graden warm is toch nog best wel warm??? en dan stressed??
Wat is eigenlijk nou de koudste (en liefst niet zo veel geluidmakende) cooler??
34 graden stressed is helemaal niet warm, eigenlijk zelfs koel. 60 graden is max vind ik altijd. Dus die cooler die erop zit is meer dan voldoende

Verwijderd

Topicstarter
thx! nog een paar vraagjes :)

kan er op de Abit KR7A ook sd ram geheugen of alleen ddr ram??

enneh, de ECS K7S5A mag dan wel goed zijn, maar op http://www.aznil.nl/index/3dmark/3dmark2001.html is die niet in de top 25 nergens te bekennen :? verklaring?

de coolermaster HHC-001, maakt die in verhouding tot de volcano 7+ veel meer lawaai??

als ik ddr ram zou kopen, welke van de 4 soorten heeft dan de beste prijs/kwaliteit verhouding??

krijg je eigenlijk bij de boxed versie nou zo`n leuk stickertje voor op je pc?? en krijg je dit dan ook bij de oem versie?

wat is de gemiddelde temperatuur voor een athlon xp1900+?

is alleen een volcano 7+ en de standaard cooler van de GeForce 3 genoeg??
Op zondag 07 april 2002 19:31 schreef PASware het volgende:
De cooler die op de GeForce 3 zit valt al wel mee over te clocken.
hoe kan dit?? de kaart wordt namelijk stressed rond de 60 à 65 graden!! Dan kan ik toch niet overclocken?

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraagje erbij:
omdat er van de EPOX 8KHA+ verschillende versies bestaan heb ik dus naar de shop completer gemaild om te vragen welke versie hun verkopen, dit was hun antwoord:
Geachte,

De 8KHA+ heeft een Y+ chipset deze is nieuwer dan de door u genoemde L en N+ versie's.

Met vriendelijke groet,
dus weer een andere versie?????
ik had gehoord dat je met een bios flash al die verschillen zo kon oplossen, maar aangezien een bios flash ook wel gevaarlijk is doe ik dat liever niet. Maw, is dit een goeie versie??

Verwijderd

Als je een DDR moederbord hebt kan er dus alleen DDR geheugen op. Verschillen:
PC1600: gegarandeert 100MHz (DDR200)
PC2100: gegarandeert 133MHz (DDR266) :)
PC2400: gegarandeert 150MHz (DDR300)
PC2700: gegarandeert 166MHz (DDR333) >:)
PC3000: gegarandeert 200MHz (DDR400) O-)

Verwijderd

Topicstarter
is de volcano 7+ trouwens beter dan de standaard cooler van de 1900+ ???

en over geheugen:
als ik bijv. kies voor 256MB PC2700 DDR SDRAM geheugen, maakt het dan nog uit of ik ga voor de Corsair of de Kingston??
en waar staat CAS2 voor?? of is dat gewoon een merk?

en kan je tenslotte ook 256MB PC3000 DDR SDRAM (Corsair) samen doen met 128MB PC2400 DDR SDRAM (Corsair) of 128MB PC2100 DDR SDRAM (Corsair) ???

enneh, weet iemand nog een goede voeding?
er zijn zoveel verschillende: bijv. de 300W Antec PP303XF of de 300W P4 of de 300W Delta DPS-300GB-1G voor P3/P4/AMD :?

(NOTE: voor het geval dit uit maakt bij de beantwoording over welk soort RAM goed is voor mij, ik ga niks overclocken, behalve m`n geforce 3 :7 )

!! IK ZOU DEZE VRAGEN NOG GRAAG BEANTWOORD KRIJGEN :) :9 :7 O+ !!

Verwijderd

Topicstarter
*kick*, is trouwens de Asus A7V266-E een goed moederbord :)?

enneh, is er een speciale reden voor dat niemand m`n vragen beantwoord, of weten jullie het ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
BUMP

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op zondag 07 april 2002 19:50 schreef jcross het volgende:
enneh, de ECS K7S5A mag dan wel goed zijn, maar op http://www.aznil.nl/index/3dmark/3dmark2001.html is die niet in de top 25 nergens te bekennen :? verklaring?
Omdat hij niet zo makkelijk en ook niet extreem ver te OC'en is maar stabiel is hij wel (VIA heeft soms nog wel een wat probs :( ) en goedkoop ook. Daarom staat hij er wel vanaf plaats 27 :)

En verder zou ik een goede koeler nemen: Alpha 8045T met een Papst fan: Stil en houd je cpu lekker cool *D

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op maandag 08 april 2002 17:55 schreef jcross het volgende:

enneh, is er een speciale reden voor dat niemand m`n vragen beantwoord, of weten jullie het ook niet?
jah die is ook errug goed alleen een beetje duur :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op maandag 08 april 2002 15:26 schreef Wingman25 het volgende:
......
PC3000: gegarandeert 200MHz (DDR400) O-)
Doe maar 185MHz (370DDR). 'PC3200' zou op 200MHz moeten draaien.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 08 april 2002 17:55 schreef jcross het volgende:

Er is een heel simple reden waarom je vragen niet (zo snel) beantwoord worden: alles wat jij vraagt is al meerdere malen voorbij gekomen. Met een paar gerichte searches kom je al een heel end:

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=a7v266-e&data%5Border%5D=relevance&data%5Bpage%5D=0#hitstart]Je zoekactie naar 'a7v266-e' leverde 676 resultaten op. Resultaten 1 - 50.[/url] of anders op www.asus.com.tw
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=epox+8kha&data%5Border%5D=relevance&data%5Bpage%5D=0#hitstart]Je zoekactie naar 'epox 8kha' leverde 740 resultaten op. Resultaten 1 - 50.[/url] of anders op www.epox.com.tw
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=k7s5a&data%5Border%5D=relevance&data%5Bpage%5D=0#hitstart]Je zoekactie naar 'k7s5a' leverde 1159 resultaten op. Resultaten 1 - 50.[/url] pf anders op www.ecs.com.tw
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=kr7a&data%5Border%5D=relevance&data%5Bpage%5D=0#hitstart]Je zoekactie naar 'kr7a' leverde 235 resultaten op. Resultaten 1 - 50.[/url] of ander op www.abit.nl

Trouwens, iets zegt me zo dat je momenteel een beetje geupgrade Packard Bell hebt... zou dat kunnen kloppen :?

Tip: die geluidskaart is erg goed en is itt wat PB enzo zeggen WEL in 2K en XP werkend te krijgen. Het is een Aztech PCI288-Q3D. Aztech heeft er geen drivers voor, maar als je naar www.hoontech.com gaat en daar de Win2K drivers zoekt voor de Hoontech 4D Wave NX werken ze wel- onde XP ook, maar dan doet de gameport het niet :7

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd een geupgrade Packard Bell :( (alleen ram en 3d kaart tot nu toe geupgrade)

enneh, de geluidskaart valt wel mee hoor, tot nu toe geen problemen gehad maar bij het Toony Hawk 3 intro filmpje ging het geluid opeens heel schokkerig en raar, ik dus zoeken naar driver updates, maar niks hoor. Maar nu wel :) Op die Hoontech site heb ik dus ook drivers voor win 98 gevonden, als ik die dus installeer, kan ik dan THPS 3 goed laten gaan ?
en wat bedoel je met de gameport?

enneh, de vragen die ik echt graag zou willen weten zijn dus dese:

- is de volcano 7+ trouwens beter dan de standaard cooler van de 1900+ ???

- als ik bijv. kies voor 256MB PC2700 DDR SDRAM geheugen, maakt het dan nog uit of ik ga voor de Corsair of de Kingston??

- en kan je tenslotte ook 256MB PC3000 DDR SDRAM (Corsair) samen doen met 128MB PC2400 DDR SDRAM (Corsair) of 128MB PC2100 DDR SDRAM (Corsair) ???

- enneh, weet iemand nog een goede voeding?
er zijn zoveel verschillende: bijv. de 300W Antec PP303XF of de 300W P4 of de 300W Delta DPS-300GB-1G voor P3/P4/AMD

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 09 april 2002 14:29 schreef jcross het volgende:
ik heb idd een geupgrade Packard Bell :( (alleen ram en 3d kaart tot nu toe geupgrade)

enneh, de geluidskaart valt wel mee hoor, tot nu toe geen problemen gehad maar bij het Toony Hawk 3 intro filmpje ging het geluid opeens heel schokkerig en raar, ik dus zoeken naar driver updates, maar niks hoor. Maar nu wel :) Op die Hoontech site heb ik dus ook drivers voor win 98 gevonden, als ik die dus installeer, kan ik dan THPS 3 goed laten gaan ?
De Win98 drivers van PB zijn prima, dus met die Hoontech drivers schiet je daar niets op. Alleen als je Win2K of XP wilt heb je ze nodig.
en wat bedoel je met de gameport?
Da's zo'n 15-pins poort waar je een joystick op kunt aansluiten, en die doet het onder WinXP niet als je de Hoontech driver gebruikt op de PCI288-Q3D :z
enneh, de vragen die ik echt graag zou willen weten zijn dus dese:
Enneh dit zijn net de vragen waar je de Search voor kunt gebruiken.
- is de volcano 7+ trouwens beter dan de standaard cooler van de 1900+ ???
Itt Intel levert AMD geen standaardkoeler bij z'n CPU's. Dit is sowieso wel een goede die in z'n prijscategorie het beste koelt.
- als ik bijv. kies voor 256MB PC2700 DDR SDRAM geheugen, maakt het dan nog uit of ik ga voor de Corsair of de Kingston??
Tja, kwestie van smaak. Beiden zijn goed, wederom met de search veel over te vinden.
Column Array Strobe is een timing setting. 2 is sneller dan 2.5. UTFS voor meer uitleg.
- en kan je tenslotte ook 256MB PC3000 DDR SDRAM (Corsair) samen doen met 128MB PC2400 DDR SDRAM (Corsair) of 128MB PC2100 DDR SDRAM (Corsair) ???
Ja, het kan allemaal door elkaar, maar het is de langzaamste die de snelheid bepaalt, dus in dit geval zal de PC2100 aanzienlijk minder hoog clocken dan de 'PC3000'=geen officieel standaard, overigens. Maar wederom, hier zijn 100-en topics over geweest.
- enneh, weet iemand nog een goede voeding?
er zijn zoveel verschillende: bijv. de 300W Antec PP303XF of de 300W P4 of de 300W Delta DPS-300GB-1G voor P3/P4/AMD
Je noemt er gelijk een paar goede. Met deze doe je geen miskoop, maar search wederom ff en je vindt veel meer.

Na al deze dingen getypt te hebben vraag ik me af of je zelfs maar één keer de moeite hebt genomen de Search (of Google of AskJeeves of wat dan ook) te gebruiken. We zijn hier om elkaar te helpen, maar door vragen te stellen die al zoveel keer voorbij gekomen zijn irriteer je de mensen die hier vaker zitten. Het is zo simpel te searchen DOE DAT DAN OOK!!! |:( |:( |:( |:(

dan weet je ook zelf sneller de antwoorden, krijg je niet dit soort gezeik aan je kop en kun je als je er NA het searchen niet uitkomt veel gerichter vragen stellen :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik niet al te efficient de search heb gebruikt :+

maarreh, hoe kan ik danhet geluid van tony hawk 3 goed laten werken?
en nog een vraagje waar ik met de search niet uitkom: stel je voor dat elke koeler dezelfde prijs zou hebben, wat is dan de beste????

en van welk merk is de 300W (Low Noise) eigenlijk?? search helpt niet echt en op de site waar je em kan kopen staat alleen: Voeding 300 Watt Low Noise P4 geschikt (dus ook AMD?)
Is deze nou ook wel goed?

Verwijderd

sorry dat ik niet al te efficient de search heb gebruikt :+
Beetje rotsmoes, je hebt gewoon helemaal NIETS zelf uitgezocht en je stelt allemaal vragen die zo te vinden zijn. Als je niet eens weet dat er geen SDRAM in een DDR mobo kan heb je gewoon niets uitgezocht.

Kijk ook eens in [topic=378757/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.