90mhz laptop voor mp3

Pagina: 1
Acties:

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik heb een 90mhz laptop:
90mhz
16mb intern
geen HDD
3com PCMCIA ethernet kaart
cd-rom + floppy
ESS 688 (100% sb16 compatible) soundkaart

Ik wil hiermee mp3 afspelen (het liefst via het netwerk vanaf onze server), ik heb geen hardeschijf dus kan ik geen linux instaleren. Ik zit te denken aan dos maar dan is het netwerk lastig. Ik wil in ieder geval "128kbps 44khz 16bit stereo" kunnen afspelen. Wie heeft er een iedee wat ik erop kan zetten? En hoe ik het moet instaleren?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Zonder hdd wordt het lastig, denk ik.
Als het een Pentium 90 Mhz is, zou die mp3 moeten aankunnen, en dos lukt ook niet zonder hdd.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
het kan wel als je in het BIOS de funtie "Boot up from network" hebt. Maar als ik naar de leeftijd van je laptop kijk denk ik niet dat dat erin staat :?

• wij
  • Nu online
Ik kan misschien een bootable dos diskette maken die een mp3speler start? Maar hoe zit het dan met het netwerk?

Wat ik me afvraag is of dos mp3 kan spelen over het netwerk?

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:24

joker1977

Tweakert

Mits je netwerkkaartje dos-drivers ondersteunt, kun je met een gegoochel wel een netwerk-verbinding maken

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Iets anders: met Linux kan je 1 bootflop maken met de driver voor de netwerk kaart en kan je zo het netwerk op. (samba, http, ftp, nfs, telnet, etc)
Enige is dat je netwerk kaart wel ondersteund moet worden ;)

• wij
  • Nu online
Netwerk kaart word erg goed geondersteund
het is namelijk een PCMCIA 3com 3c589 en die werkt wel met linux. Maar ik hen te weinig ervaring om zo'n diskette te maken. Met Netwerk SAMBA en geluid.

Dat idee van die poster onder me is ook wel kewl :)
Maar ik wil het netwerk niet gebruiken om te booten maar om de mp3's van te openen.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

FF de beginpost opnieuw gelezen: hij heeft een cd-rom, kan je dan niet een bootdiskje maken dat de cdrom start, dan hoef je helemaal niet te booten vanuit het netwerk. 5er waren vroeger linux-distro's die vanaf cdrom konden draaien)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Gangkast
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

linux op cdrom

http://www.demolinux.org/

:)

“The world is a book and those who do not travel read only one page”

• wij
  • Nu online
Ik ga deze even proberen http://www.wown.com/j_helmig/Dosclnt3.htm en dan met een dosspeler. Als ik daarmee geen mp3 kan spelen dan ga ik linux van cd proberen. Alvast bedankt :)

Verwijderd

mwa, je kunt gewoon een dos op een cd fikken, met mp3-spelert erop, en evt nog wat mp3-tjes ofzo, dat moet makkelijk lukken. (En ja, daar zijn ook linux-distro's voor)

Verwijderd

Moet wel lukken hoor.

Gewoon de meest kale bootflop (die had je al zei je :)), en dan mpg123 of mp3blaster laten draaien :) Dat moet wel lukken ;)
Pagina: 1