Netwerk WinXp --> Win2k/98SE

Pagina: 1
Acties:

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Ik heb hier een beetje zitten zoeken, en ik weet niet hoeveel posts gevonden met hetzelfde probleem, alleen met iets andere instellingen dan bij mezelf, qua opzet.
Ik doe een opleiding netwerkbeheer maar XP is het enige OS waar ik deze problemen heb geloof ik...

Opzet :

PC1 - 1272 Mhz Athlon op WinXP Prof.,1x10 Mbps Nic,1x100 Mbps Nic
Ip adres is voor de 10 mbps automatisch, is Chello (op een 10/100 switch 5 ports)
Ip adres voor de 100 Mbps is 192.168.1.1

PC2 - 333 Mhz Celeron op Win2k en Win98SE,1x10 Mbps Nic,1x 100 Mbps Nic
Ip adres voor de 10 Mbps automatisch, Chello (via een 10/100 switch, 5 ports).
Ip adres voor de 100 Mbps Nic is 192.168.1.2 met een subnet van 255.255.255.0 (op allebei de pc's)
Workgroup is op alle pc's (er zitten nog 2 pc's op de switch) WORKGROUP.

Ik kan de andere pc NIET pingen, Windows geeft aan dat hij verbinding heeft met 100 Mbps, maar ontvangt geen pakketjes. (dit geeft Windows 2000 ook aan).
Mijn netwerk werkt WEL via de switch, maar dat is dus 10 Mbps aangezien de 10 Mbps kaartjes allemaal naar de switch lopen. (in Windows XP krijg ik voor geen mogelijkheid Internet via een 100 Mbps kaart).
De Cellie en de Athlon lopen via een CAT5 cable, crossed.
Andere kabel geprobeerd, zelfde probleem.
Nic's branden allemaal.
Firewall disabled (die in WinXp zit en m'n Norton PF).
Ik heb mega veel info geprobeerd te zoeken, maar nergens las ik hoe ik Internet uberhaupt over een 100 Mbps kaartje werkend kan krijgen (heb ook nog is 3 verschillende Nic's 100 Mbps geprobeerd).

Weet iemand hoe ik OF 100 Mbps werkend krijg naar de switch via Windows XP prof, OF hoe ik het netwerk tussen de twee pc's staande krijg via 100 Mbps (10 Mbps werkt prima overigens)???

:r

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
*schopje*

Verwijderd

Ik heb dit probleem dus ook gehad. Heel lang mee aan het kloten geweest. Een dag daarna deed hij het opeens, begrijp het nog steeds niet.

Verwijderd

waarom meerdere kaarten in 1 pc als je toch een switch heb??

ff al die 10mbit eruit flikkeren, 100mbit erin, verbinden met je switch, en ff alles instellen.

geen combinatie van 10mbit met 100mbit, is 1 groot gezeik.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
juist het combineren van 10 mbit met 100 mbit lukt alleen,
en de reden dat ik er meerdere heb inzitten : ik krijg winxp niet over 100 mbit werkend, m;n internet naar switch.
dus internet loopt via 10mbit en LAN via 100 mbit (niet dat dat dus werkt :) )