Toon posts:

Compag Moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude Compaq Deskpro (gekregen van iemand) en daar zit nu een 166MMX processor op..helaas heb ik de boekjes er niet meer bij.Maar ik wou graag weten tot hoeveel MHZ ik er een nieuwe Processor op kan doen.Het is een Socket 7 Moederbord.

Kan iemand mij hier antwoord op geven?

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Heb je al gezocht op de Compaq site? Daar staan de meeste handleidingen gewoon in PDF vorm.

Zoek anders een met Google.

Waarschijnlijk kan je tot 233MMX, dat is de laatste Socket 7 processor van Intel.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je zou er ook een AMD K6-2 erop kunnen prikken. Deze dingen zijn verkrijgbaar tot en met 500MHz. In feite horen ze te lopen op een FSB@100, maar FSB@66/75/83 gaat ook lukken. De 2x multiplier pakt de K6-2 op als een 6x multiplier, dus op bijvoorbeeld FSB@75 en 2x multiplier (welke dus wordt geinterpreteerd als 6x) loopt-ie 450MHz. De core voltage moet dan wel op/rond 2,2V kunnen.

Volgens mij gaat dat lastig op zo'n compaq moederbord, aangezien er vaak beperkte instellingen te vinden zijn. Zoek uit welke jumpers erop zitten en zoek naar de bijbehorende beschrijvingen die meestal op moederbord staan ge-etst (check out for witte tabelletjes). Dan weet je hoever je kunt gaan :)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Op zondag 07 april 2002 13:00 schreef BalusC het volgende:
Je zou er ook een AMD K6-2 erop kunnen prikken. Deze dingen zijn verkrijgbaar tot en met 500MHz. In feite horen ze te lopen op een FSB@100, maar FSB@66/75/83 gaat ook lukken. De 2x multiplier pakt de K6-2 op als een 6x multiplier, dus op bijvoorbeeld FSB@75 en 2x multiplier (welke dus wordt geinterpreteerd als 6x) loopt-ie 450MHz. De core voltage moet dan wel op/rond 2,2V kunnen.

Volgens mij gaat dat lastig op zo'n compaq moederbord, aangezien er vaak beperkte instellingen te vinden zijn. Zoek uit welke jumpers erop zitten en zoek naar de bijbehordene beschrijvingen die meestal op moederbord staan ge-etst (check out for witte tabelletjes). Dan weet je hoever je kunt gaan :)
compaq en amd processoren.... dan moet je wel heel veel geluk hebben met zo'n mobo uit die tijd

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op zondag 07 april 2002 13:02 schreef richardkraal het volgende:

[..]

compaq en amd processoren.... dan moet je wel heel veel geluk hebben met zo'n mobo uit die tijd
Veel Compaq moederborden zijn van MSI en MSI ondersteunt wel AMD :)

Verwijderd

Ik heb hier al meerdere jaren een deskpro 6000 p1/166 classic met een socket 7 converter en daarop een k6/400
draaien.
Als je me het stikkernummer geeft van de deskpro (linker zijkant van het deksel) kan ik je zo zeggen welke switches
er voor zorgen tot hoe hoog je kunt.
Overigens bus speed is altijd 50/60/66 hoger doen onze vrienden van compaq niet aan.

Mijn advies : koop een socket 7 converter en zet er een k6 op dan gaat de performance best een stukkie omhoog ..

grtx Ed }:O

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 07 april 2002 13:02 schreef richardkraal het volgende:

[..]

Valt best mee- ik heb laatst een stapel Deskpro's langs zien komen met nota bene een AMD640 chipset erop :o
Het was eigenlijk een gerelabelde VIA VP2, maar toch

VCore en BIOS herkenning zijn de belangrijkste beperkende factoren. En dat hangt weer af van de mobo. Luister naar gcb & Evil_Ed - post wat je weet over die bak en we komen er wel uit.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1