Eerst even wat info...
useronline.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <?php
include("../include/config.php");
$timeoutseconds=600;
$timestamp=time();
$timeout=$timestamp-$timeoutseconds;
mysql_connect($db_host, $db_user, $db_psw) or die (mysqL_error());
mysql_db_query($db_name, "INSERT INTO useronline VALUES ('$timestamp','$REMOTE_ADDR','$PHP_SELF')") or die(mysqL_error());
mysql_db_query($db_name, "DELETE FROM useronline WHERE timestamp<$timeout") or die(mysqL_error());
$result=mysql_db_query($db_name, "SELECT DISTINCT ip FROM useronline WHERE file='$PHP_SELF'") or die(mysql_error());
$user=mysql_num_rows($result);
mysql_close();
?> |
config.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?PHP $db_host = "localhost"; $db_name = "coffee"; $db_user = "coffee"; $db_psw = "******"; ?> |
uptime.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| <?php
$fd = fopen('/proc/uptime', 'r');
$ar_buf = split(' ', fgets($fd, 4096));
fclose( $fd );
$sys_ticks = trim($ar_buf[0]);
$min_tot = $sys_ticks / 60;
$uur_tot = $min_tot / 60;
$weken = floor($uur_tot / 24 / 7);
$dagen_tot = floor($uur_tot / 24);
$dagen = floor($dagen_tot - ($weken * 7));
$uur = floor($uur_tot - ($weken * 7 * 24) - ($dagen * 24));
$uur1 = floor($uur_tot - ($dagen * 24));
$min = floor($min_tot - ($dagen * 60 * 24) - ($uur1 * 60));
?>
<?php
if($weken!=0)
{ echo(" $weken ");
if($weken==1) echo("week,");
if($weken>=2) echo("weken,");
}
if($dagen!=0)
{ echo(" $dagen ");
if($dagen==1) echo("dag,");
if($dagen>=2) echo("dagen,");
}
if($uur!=0)
{ echo(" $uur ");
if($uur==1) echo("uur,");
if($uur>=2) echo("uren,");
}
if($min!=0)
{ echo(" $min ");
if($min==1) echo("minuut");
if($min>=2) echo("minuten");
}
?> |
body.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <?php
include("include/header.php");
?>
<center>
<table class="table1" width="800">
<tr>
<td width="650" valign="top" align="left">
<font class="header_text"><a href="http://www.pure-coffee-power.tk" target="blank">Pure Coffee Power</a> / <a href="body.php">Home</a></font>
</td>
<td width="150" valign="top" align="right">
<?php include("include/useronline.php"); ?>
<?php
if ($user==1)
{
echo "<font class=\"header_text\">$user bezoeker online</font>";
}
else {
echo "<font class=\"header_text\">$user bezoekers online.";
}
?>
</td>
</tr>
</table> |
ERROR!!!
code:
1
2
| Warning: Failed opening 'include/config.php' for inclusion (include_path='.:/php/includes:/usr/share/php') in /home/coffee/public_html/include/useronline.php on line 2 No Database Selected |
De situatie:
Ik heb dus een directory waar ik al mijn php bestanden in heb staan die ik include in de rest van de pagina. Die zijn te zien op het plaatje bovenaan in dit topic. In body.php vraag ik o.a. het bestandje useronline.php op. Met dit scriptje kan je zien hoeveel mensen er momenteel op de site zijn. Ook wordt uptime.php aangeroepen. In de directory's gastenboek en koffie_misbruik staan een aantal php pagina's die ook gebruik maken van de php bestanden in de include directory. Vanuit die directory's gaat alles goed en krijg ik dus geen error's. Maar als ik bestanden uit de include directory aanroep vanuit de root directory, dan krijg ik dus die error die hierboven staat. In die Error staat dus "No Database selected" terwijl de optie db_name toch echt in config.php staat en het vanuit de directory gastenboek en koffie_misbruik _wel_ werkt! Mijn vraag is nu dus, wat gaat er fout? Is er soms een regel, dat je het bestand useronline.php niet gebruik mag laten maken van config.php als deze vanuit de root worden aangesproken ofzo? (de root is dus /home/coffee/public_html)?? Ik snap er nu echt helemaal nix meer van