[WC] Water zien stromen, hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
Ik heb nu al geruime tijd een wc in mijn computer zitten ( leuke woordspeling :+ ) en maak gebruik van zo'n pompje die volledig onder water zit. Nu wil ik graag mijn water kunnen zien stromen, weet iemand hoe ik dat het beste kan doen ?

Er zijn al mensen geweest die tips hebben gegeven:
1. doe er een vloeistof bij in van een andere kleur. --> gaat niet werken want die vloeistof zal zich op den duur gaan vermengen met mijn water.

2. Doe er bolletjes piepschuim in dan zie je die zo nu en dan langs komen. --> dat gaat ook niet werken denk ik want piepschuim drijft en mijn pompje zit onder water |:(

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

gewoon glittertjes erin...

edit:

ik weet alleen niet of zo'n pomp daar wel zo blij mee is.... met spullen in het water algemeen....

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
hmm, doe er een as in met vinnen ofzo, dan zie je het stromen :)

marja, dan krijg je weer weerstand en dat willen we niet |:(

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Heel klein stukje metaal? (draad)

Ik weet het ook niet :/

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
Op zondag 07 april 2002 11:56 schreef wfvn het volgende:

edit:

ik weet alleen niet of zo'n pomp daar wel zo blij mee is.... met spullen in het water algemeen....
dat vind ie nie leuk :)

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

je weet snel genoeg dat het niet stroomt >:)

Verwijderd

papiertje :P

• Dagobert
Op zondag 07 april 2002 11:56 schreef wfvn het volgende:

edit:

glittertjes vind ik opzicht ook wel een mooie oplossing, maar krijg ik dan niet zo'n vrouwen of kermis wc ?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Ik had een airtrap. Het water ging er bovenin in en dus had ik een soort kleine waterval. Je zou ook een fan tussen je slangen doen zodat je de fan ziet draaien. Zoek op google voor zo'n ding. Wat een keer een guide over.

Verwijderd

je kan ook een soort dynamo maken net na de pomp
in je slang dus nog,

het levert misschien wat weerstand op :?

je ziet ook gelijk hoe hard het water stroomt

dat presenteer je op je lcd (als je die heb)

>:) >:) >:)

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

Op zondag 07 april 2002 11:59 schreef Aico het volgende:
Ik had een airtrap. Het water ging er bovenin in en dus had ik een soort kleine waterval. Je zou ook een fan tussen je slangen doen zodat je de fan ziet draaien. Zoek op google voor zo'n ding. Wat een keer een guide over.
je zal deze bedoelen: [topic=431219]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 11:44
Je kan een dun stukje metaal in een spiraal buigen en die in je slang stoppen en dat vastkamen zodat ie gaat draaien.
(als je het niet begrijpt heb je pech :) )

• Netman768
  • Laatst online: 08-12-2025
Waarom zou die vloeistof niet kunnen? Olie (o.i.d.) gaat toch niet vermengen met water :?

Zorgen dat het in beweging blijft en dan blijven het bobbeltjes. Enige is dat je met de pomp wel bij de olie moet komen, als het te lang stilligt gaat het boven het water drijven. :)

• Dagobert
Op zondag 07 april 2002 12:04 schreef IvoB het volgende:

[..]

je zal deze bedoelen: [topic=431219]
eej mooi dat is precies zoiets wat ik zoek. maar levert dat veel weerstand op ?

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

zou je het niet met luchtbelletjes kunnen doen ?
lijkt me wel een goede oplossing

Verwijderd

Ik hem mijn slang met een boog een stuk boven mijn comp. uitlaten steken.
Als ik nu de pomp uit zet komt er een luchtbel in de slang op deze manier kan je zien of de pomp zijn werk goed doet.

8-)

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:42

schizofreen

ik & jij

Op zondag 07 april 2002 12:09 schreef Deacon het volgende:

[..]

eej mooi dat is precies zoiets wat ik zoek. maar levert dat veel weerstand op ?
Afbeeldingslocatie: http://www.ocdreamland.com/images/shop/flowind.gif
alleen zo'n ding zal niet al teveel weerstand bieden hoor, ik gok nog onder de 3% flowverlies en dat is nog wel te verwaarlozen. (zeker als je een schoepenrad neemt dat goed gelagerd is)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Dagobert
Op zondag 07 april 2002 12:12 schreef Jeff_P het volgende:
zou je het niet met luchtbelletjes kunnen doen ?
lijkt me wel een goede oplossing
gaat niet... als je de pomp continue een beetje lucht zou laten aanzuigen maakt dat weer herrie en volgens mij is het ook niet zo bevordelijk voor mijn pomp. en als je bij wijze van spreken je reservoir een keer door elkaar zou schudden zodat er allemaal belletjes door het water heen gaan zie je alleen maar een troebele water massa door je slangetjes gaan.

Verwijderd

gewoon een flowmeter er tussen zetten die kan je bij de loodgieterspeciaalzaak krijgen

Verwijderd

Koolzuur toevoegen.(regelmatig)
Dat moet je met zo'n apparaat gebruiken waar je zelf je frisdrank mee kan maken.(Soda Club)

edit:
Dit is een suggestie, geen ervaring mee hoor.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18
Koop van die kleine goudvissies :?

• Dagobert
Op zondag 07 april 2002 12:20 schreef djgero het volgende:
het is lente... kikkervisjes ? :+

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 12:20 schreef djgero het volgende:
rotfl :)

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op zondag 07 april 2002 12:21 schreef Deacon het volgende:

[..]

het is lente... kikkervisjes ? :+
En met winter ijs en in de herfst blaadjes >:)

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 11:54 schreef Deacon het volgende:

2. Doe er bolletjes piepschuim in dan zie je die zo nu en dan langs komen. --> dat gaat ook niet werken denk ik want piepschuim drijft en mijn pompje zit onder water |:(
Plus dat op den duur (denk ik) alles verstopt kan raken of ligt dat aan mij?

• Dagobert
Op zondag 07 april 2002 12:26 schreef JusticeFriends het volgende:

[..]

Plus dat op den duur (denk ik) alles verstopt kan raken of ligt dat aan mij?
valt denk ik wel mee, 3 a 4 van die hele kleine bolletjes in een gesloten pomp inrichting ( bv enheim pomp ) kan volgens mij geen kwaad

• DjGeRo
als je waterdieren gaat kopen, wel elke dag voere anders bel ik greenpeace :? :)

• Dagobert
Op zondag 07 april 2002 12:32 schreef djgero het volgende:
als je waterdieren gaat kopen, wel elke dag voere anders bel ik greenpeace :? :)
hahahaha pas maar op strax stop ik er nog een walvis bij in :D

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 12:32 schreef djgero het volgende:
hehe... kweet niet of je pomp verstopt raakt als je er dingen indoet.. bv. piepschuim bolletjes, lijkt me niet echt verstandig... (en vissen al helemaal niet ;) :P )

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 12:31 schreef Deacon het volgende:

[..]

valt denk ik wel mee, 3 a 4 van die hele kleine bolletjes in een gesloten pomp inrichting ( bv enheim pomp ) kan volgens mij geen kwaad
Ik vroeg dit omdat ik niet zo bekend ben op dit gebied dus vandaar...

Maar opzich is een kleurstof geen gek iedee...
Of krijg je dan dat ie de kwaliteit van het water verslechterd?

• Dagobert
Op zondag 07 april 2002 12:35 schreef JusticeFriends het volgende:

[..]

Ik vroeg dit omdat ik niet zo bekend ben op dit gebied dus vandaar...

Maar opzich is een kleurstof geen gek iedee...
Of krijg je dan dat ie de kwaliteit van het water verslechterd?
het probleem is dat kleurstof zich vermengt met het water zodat het na een tijde een ff kleur heeft gekregen waardoor je het dus ook niet meer ziet stromen... ;(

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

eventueel zou je een touwtje (stukje dynema vislijn, dus dat gevlochten draad, want dat rot niet en is toch heel soepel) kunnen laten "flapperen" in 1 van je slangen

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
die flowmeter die ik eerder voorbij zag komen is toch speciaal voor dit doel gemaakt? :?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• DjGeRo
Op zondag 07 april 2002 12:33 schreef Deacon het volgende:

[..]

hahahaha pas maar op strax stop ik er nog een walvis bij in :D
Dan gaan we gewoon wat meer voeren, laat die gaste et maar uitzoeke, wij hebbe al een oplossing, wat trouwens ook kan is van dat witte zand, blijkt makkelijk te stromen

• Dagobert
Op zondag 07 april 2002 12:39 schreef axis het volgende:
die flowmeter die ik eerder voorbij zag komen is toch speciaal voor dit doel gemaakt? :?
klopt, maar heb je die prijs gezien ? totaal volgens mij iets van 50 euro :'(

Verwijderd

als het niet hezelfde gewicht heeft dan vermengt het zich volgens mij nie hoor...
wij hebben beneden zo'n glazen geval fles ding en daar zit water en van die olie in... (tis een olielamp)
Het olie lijft altijd op het water drijven omdat het lichter dan water is... kweet alleen niet hoe je dat zou moeten oplossen omdat jouw pomp onder water zit zeg maar... :? maar het vermengt dus niet...

moet je foto's van dat ding hebben?

Verwijderd

Stukje lint in je leiding van dat spul waar ze van die krulletjes op kado papier van maken... 5mm breed 0,5mm dik....wappert goed!!!

• DjGeRo
wat ook kan is je waterpomp et raam uitdonderen, (kom de vissies maar ff langsbrenge) en stikstofkoeling hale, word ie nog snel van ook
:?:?

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 12:43 schreef igor het volgende:
Stukje lint in je leiding van dat spul waar ze van die krulletjes op kado papier van maken... 5mm breed 0,5mm dik....wappert goed!!!
ook een idee idd, lijkt me best leuk...
Kan je niet op 1 of andere manier lucht belletjes erin laten gaan?

• Dagobert
Op zondag 07 april 2002 12:42 schreef _Robzilla_ het volgende:
als het niet hezelfde gewicht heeft dan vermengt het zich volgens mij nie hoor...
wij hebben beneden zo'n glazen geval fles ding en daar zit water en van die olie in... (tis een olielamp)
Het olie lijft altijd op het water drijven omdat het lichter dan water is... kweet alleen niet hoe je dat zou moeten oplossen omdat jouw pomp onder water zit zeg maar... :? maar het vermengt dus niet...

moet je foto's van dat ding hebben?
schud hem maar eens heel hard door elkaar, dan wil ik wel foto's hebben. zul je zien dat het zich dan toch een soort van vermengt. olie worden hele kleine belletjes die dan door het water zweven.

• Dagobert
Op zondag 07 april 2002 12:45 schreef djgero het volgende:
wat ook kan is je waterpomp et raam uitdonderen, (kom de vissies maar ff langsbrenge) en stikstofkoeling hale, word ie nog snel van ook
:?:?
wil je die walvis ook hebben ? >:)

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56

xos

Zoals _Robzilla_ ook al gezegd heeft, je kan er een gekleurde apolaire vloeistof indoen die niet mengt met water.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 21:41

Zoefff

❤ 

Kan je niet zoiets maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1298376237
ff heel simpel tekeningetje....

Je hebt n buisje, daarin zet je een stokje vast. Aan dat stokje doe je wat strookjes glitterpapier of weetikveel wat...als het water stroomt krijg je dan het effect van een "wapperende vlag"

Jaja, had ff creatieve bui.... :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 12:47 schreef Deacon het volgende:

[..]

schud hem maar eens heel hard door elkaar, dan wil ik wel foto's hebben. zul je zien dat het zich dan toch een soort van vermengt. olie worden hele kleine belletjes die dan door het water zweven.
ja... maar dat is geen mengen... het worden wel belletjes maar het 'mengt' zicht niet...

edit: da heet toch een emulsie of nie?

• DjGeRo
Op zondag 07 april 2002 12:49 schreef Deacon het volgende:

[..]

wil je die walvis ook hebben ? >:)
Ja, me ouders hebbe net een nieuwe vijver aangelegd, alleen kom je wel elke dag dat beest te eten geve?, verblijf is gratis :?:?:?:?:?

• Dagobert
Op zondag 07 april 2002 12:52 schreef Zoefff het volgende:
Kan je niet zoiets maken:

[afbeelding]
ff heel simpel tekeningetje....

Je hebt n buisje, daarin zet je een stokje vast. Aan dat stokje doe je wat strookjes glitterpapier of weetikveel wat...als het water stroomt krijg je dan het effect van een "wapperende vlag"

Jaja, had ff creatieve bui.... :)
maar ik ben veel te bang dat zulk soort dingen los laten na een tijdje en de boel verstoppen. en dan zie ik op een dag rook onder mijn wc-blokje vandaan komen :'(

• DjGeRo
Damn waar gaat dit nog over
:?
Bedoel luchtbellen derin das de oplossing
hoe je die derin krijgt?
pak een naald en pak plakband ofzo iets om et dicht te maken
hij slurpt zelf wel lucht naar binnen

EN DIE WALVIS GAAT NIET DOOR, mag niet van me ouders ze vinden kleine visjes wel genoeg, misschien in dolfinarium hardewijk mail maar ff naar info@dolfinarium.nl en anders moet je maar een vriezer x-tra kopen :?

• Dagobert
Op zondag 07 april 2002 13:00 schreef djgero het volgende:
Damn waar gaat dit nog over
:?
Bedoel luchtbellen derin das de oplossing
hoe je die derin krijgt?
pak een naald en pak plakband ofzo iets om et dicht te maken
hij slurpt zelf wel lucht naar binnen

EN DIE WALVIS GAAT NIET DOOR, mag niet van me ouders ze vinden kleine visjes wel genoeg, misschien in dolfinarium hardewijk mail maar ff naar info@dolfinarium.nl en anders moet je maar een vriezer x-tra kopen :?
grapjas, en als mijn pomp uitstaat of als ik hem mee neem naar een lan dan lekt alles er uit...

walvis gaat niet door ? hmm jammer, ik denk dat ik hem dan maar aan een boom moet binden in het bos, moet ik wel eerst heel onopvallend naar dat bos toe lopen met die walvis... :+

• harmageddon
  • Laatst online: 20-02 22:28
Met wat gekleurde olie/vet erin... krijg je allemaal bolletjes van in het water...geeft ook wel een kewl effect...

Aap!

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
ff off topic:

ik lees in de sign van Bredend het volgende:
Zoek eens op watercooling
Klik hier voor meer casemod <- weekelijkse update!
Wat is koper toch een heerlijk metaal!

dus ff kijken!!
en wat zie ik?:
Bredend's Casemodifications
Nederlands English
Size:........................19.5Kb
Update:..............17-01-2001
Modmeter:..................34/85

loopt een paar weekjes achter? :D

Verwijderd

2 plexiglas platen, aan elkaar plakken met ruimte ertussen.

Gaatjes boven, 1 groot gat onder. Water er boven in gooien, er onder uit laten stromen. Meteen een extra radiator.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Met kikkervisjes kan je flow gaan kwak(k)elen.

Meh ...

Pagina: 1