overclock probleem duron.

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
mijn duron 650 + asus a7v draait gewoon goed op 650. Als ik hem op 700/750/800/850 zet post hij gewoon en draait hij zonder problemen.
Maar!!!, als ik mijn computer dan uitzet en weer aan wil zetten, draait hij gewoon maar geeft geen beeld.
Als ik dan op reset duw start hij wel weer op maar dan zijn alle bios instellingen weer standaard en zegt hij in de bios dat hij tijdens de laatste boot is blijven hangen.

weet iemand misschien de oplossing.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:16

4POX

Everybody is wired

Nieuwste BIOS er al in

AKA Rinkel weblog

• abwouters
ik heb toen ik mijn systeempje inelkaar had gezet meteen de nieuwe bios van asus gedownload en ge flashed.

Verwijderd

Tja das Jammer hehehehe :)
hij draait zeer stabiel bij mij op 850 zonder bios fout...et de standaard koeling...maar ..zo gauw ik op 900 kom ..wil windows niet correct meer opstarten...(core voltage staat al op max )

Barry

• Krypt
  • Laatst online: 01-09 10:35
Zelfde probleem heb ik ook;
Ik heb nog een oude IBM 14" monitor en die snap die hele zooi niet en ik moet um eerst aan en dan weer uit zetten voordat ie ut weer doet.. stanby lampje gaat branden..

Misschien utzelfde bij jou??
Wat voor videokaart heb je??
Ikke S3 Virge 375.. oud pokke ding ;)

/edit
Heb um nu stabiel draaien op 1020 (Duron 700)

Pvouput live

• abwouters
ik heb een asus v6600 deluxe, by the way, ik heb de jumperfree mode uit gezet en alle instellingen met jumpers gedaan en nu draait hij al op 850 mhz stabiel.

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik ook zo'n soort probleem
Ik heb een abit KT 7 met een duron 650 (met potlood streepjes) die helemaal niet normaal wil booten als ik iets in de bios verander. als ik met insert ingedrukt op start werk hij wel, maar dan zegt hij na een tijdje " cpu unworkable (ofzoiets) or has been changed, check soft menu " maar dan kan ik gewoon verder booten als ik f1 druk
HOE KAN DIT?

Hier komt iets hips te staan

Verwijderd

Waarschijnlijk zijn de L1 bruggetjes net niet goed verbonden. Dan boot hij namelijk zonder problemen @650 en daarboven moet je dus op reset drukken om te kunnen booten.
Probeer de L1 bruggetjes opnieuw te verbinden en zorg ervoor dat ze allemaal echt gesloten zijn. Als het goed is boot íe nu weer normaal >650 MHz ...

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

Minimaal 30 seconden over die bruggetjes vegen met je potlood. (Niet te hard drukken)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 13:03

Rhino

Dat ben ik

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 september 2000 19:24 schreef abwouters het volgende:
ik heb een asus v6600 deluxe, by the way, ik heb de jumperfree mode uit gezet en alle instellingen met jumpers gedaan en nu draait hij al op 850 mhz stabiel.[/quote]Ah, ik heb het zelfde probleem... het komt dus door die JumperFree? Ik had reeds zo'n flauw vermoeden. Trouwens ik heb een Voodoo3, dus aan de video ligt het niet.

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• Krypt
  • Laatst online: 01-09 10:35
Ik heb er bij mij ff een Philips 19" erop aangesloten en die doet ut wel goed...

Mijn oude IBM is dus gewoon te oud om die hele rotzooi met rebooten ed nog te snappen.. stwange.. maarja...

Een 19" is ook een stukje beter als die rotte 14" ;)

Pvouput live

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 september 2000 11:31 schreef victorvo het volgende:
Minimaal 30 seconden over die bruggetjes vegen met je potlood. (Niet te hard drukken)[/quote]haha, hoezo 30 seconden? weet je wel niet hoe lang dat is??? 30 sec liggen kleuren? lol, gewoon een streepje trekken met een goed geslepen potlood, in 1 beweging voor boven naar beneden, en klaar.

grtz,
AHL

• abwouters
even een vraagje over dat kleuren. Als ik mijn L1 bruggen in kleur komt er aardig wat rotzooi van dat potlood af, moet je dit gewoon wegblazen of weg vegen met b.v. een watte staafje. Of moet je er gewoon voor zorgen dat er geen koolstof van je potlood af valt.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

Gewoon een zachter potlood nemen.
Als je een vaste hand hebt kan je het overschot wegvegen. Je zal wel moeten als het grafiet twee bruggetjes gaat overlappen.

Dertig seconden is lang, ja.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

abwouters:

gewoon een zo spits mogelijk potlood pakken, en slijpen als dat nog nodig is, eventjes een goed lijntje neerzetten. niet SUPER hard drukken natuurlijk, maar er valt altijd wel een klein beetje potlood kruimels langs, die blaas je gewoon weg.

grtz,
AHL

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:58
Wat me opvalt is dat bij de Asus je wel alles in moet stellen met de hand.
Als je jumperfree kiest dan doet het lang zo goed niet..
Mijn duron 600 wilde niet posten boven de 750 en nu ik de jumpers zelf ingesteld heb ( incl voltage ) draait tie stabiel op 850.
Hoger post tie wel maar boot niet in windows..
Mijn voltage is ook al max dus ik zal wel aan het einde zitten..

• abwouters
hoe moet ik mijn potlood nu slijpen als ik geen puntenslijper heb?

• abwouters
ik heb precies hetzelfde als dromer. mijn procje loopt in jumperfree mode alleenmaar stabiel op 650. Als ik hem in jumpermode zet draait hij stabiel op 900 mhz en wil nog wel tot over de 1ghz posten maar niet in windows komen.
Pagina: 1