Toon posts:

digital-out SB live! platinum

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al de hele middag bezig om te proberen muziek van CD naar MD te zetten met mijn SB Live! Platinum's optical out...
maar het lukt tot dusver niet

iemand een tip?

Verwijderd

Heb je de goede sample rate ingesteld, je kan kiezen uit drie standen....

En ik meen dat er sommige MiniDisc players zijn die zich automatisch aanpassen aan de samplerate, maar andere moeten minimaal 42 of 48Khz. hebben

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds zegt mijn MD-speler "NO SIGNAL" iemand nog een idee ?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:15

Richard

Kuru Kuru Kururin

Als je je kabeltje uit je MD trekt, zie je dan het rode licht uit de kabel? Zo niet, instellingen proberen, ga anders een nieuwe vragen!!!!!!

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
ja rood licht aanwezig

wat nu?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

dan moet het toch aan je sample rate liggen! Anders weet ik 't ook niet. Misschien lullig wat ik nu ga zeggen, maar heeft je MD wel een digitale ingang? mijn Draagbare MD heeft zo'n koptelefooningang die ook direct een digitale (optische) ingang is...

20*350ZO45°

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:48

The Deaken

Nexus

Ik heb ook een keer problemen gehad met mijn (portable) MD. ik wopu iets optisch overnemen maar de MD gaf steeds aan "no signal". later bleek dat de optische ingang helemaal vol zat met stof en andere troep. ik weet dus niet of je een portable MD hebt maar ik zou je ingang eens controleren. Veel succes...

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb misschien nog zo'n oude Sony MZ-R30 maar zelfs daar zat al digital-in (optical) op!
in het boekje kan ik niks over samplerate bij het opnemen van digital-in vinden dus zal het wel automatisch gaan.

vertel me dan is hoe jij het precies doet
(precies de stappen)

• drmbs
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-07 22:38
Zal gelijk moeten werken, gebruik zelf ook de mz-r30 i.c.m. de sb live platinum, maar hoef niets in te stellen. Ik vermoed dat je md-ingang defect is als je sb wel rood licht laat schijnen...

Verwijderd

Topicstarter
gebruik je dan minidisc center?
of heb je andere instellingen in audioHQ?

Verwijderd

Zaad, je moet de sample-rate in je softwarematige mixer instellen, en staat de output wel goed ingesteld in de mixer.

Je hebt wel signaal maar het kan een te laag uitgangsniveau zijn evt.

En inderdaad even je Mini nalopen, de meeste hebben een automatische samplerate-converter, maar toch, het kan een klein dingetje zijn waar je overheen kijkt.
http://dit.is/HardwareXpo

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb zelf een MZ-R35 (Is zelfde als MZ-R30) en werkt ook 100%, denk dan toch aan vuiligheid wat al verteld was in je optical-in want jouw MD heeft een automatische smaple-rate-converter, dus daar zou het niet aan moeten/kunnen liggen!

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren alle bekabeling losgemaakt en er een paar vervangen.

het resultaat een werkende optische line-out

na een paar dagen geklooi is het dus eindelijk gelukt
Pagina: 1