Toon posts:

Op hol geslagen ventilator Geforce 2mx?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds dat ik een nieuwe modem (PCI 56k) in mijn computer heb zitten gebeurt er iets geks. Elke keer dat ik m'n computer opstart schiet het toerental van de ventilator op de Geforcekaart omhoog en hoor je hem als een gek 'spinnen'.
Na een seconde of 15 (als Windows eenmaal is opgestart) zakt dit weer naar normaal. Ik weet niet wat ik hier aan moet doen. Ik heb de kaart er al uit en weer in gedaan en dat helpt niet. Het vreemde is dat als ik de computer even uit zet en later weer aan het weg is.Als ik ongeveer een half uur wacht en dan de computer weer aanzet gaat de ventilator pas weer 'zoemen'.

Wat zou ik hier aan kunen doen en kan het enig kwaad? De prestaties zijn naar mijn idee wel goed.

Ik heb een Aopen moederbord met 1Ghz Celeron processor, Geforce 2mx 100/200 en Soundblaster PCI 128.

Alvast bedankt voor de hulp.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maak em es schoon, misschien zit er wat stof tussen.

Verwijderd

Hoe zwaar is je voeding, het lijk erop dat je nieuwe modem veel stroom vraagt met opstarten. Als je de modem eruit haalt is het dan over, zoja, andere zwaarder voeding installeren. Op het moederbord zit een spanningsregelaar, als er te veel spanning wordt gevraagt probeert de regelaar dit op te vangen en vraagt om meer spanning van de voeding, deze levert dan voor een korte tijd en groter spanning, waardoor de rest ook te veel spanning krijgt. Want met het opstarten van je computer word niet alleen de modem en de videokaart voorzien van stroom, maar ook je CPU,Koeler,hardeschijf(ven), cdrom-station(s),Floppydisk drive, en ga zo maar door. Alles wordt in 1x keer opgestart en dit vraag zeer veel van de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, om eerlijk te zijn heb ik nog niet geprobeerd om de modem eruit te halen (ik was blij dat alles het deed). Ik ben eerlijk gezegd benieuwd of het slecht is voor de apparatuur, want voor de rest werkt alles perfect. Als het nou niet echt kwaad kan vind ik het niet echt de moeite waard om een andere voeding er in te stoppen. Of is dit wat te naief?

Verwijderd

Inderdaad, voedingsprobleem.

Verwijderd

Als dit te lang zo blijft dan "kunnen" er andere onderdelen in je pc naar de knoppen gaan. Door de piekstroom van je voeding zou je, je CPU op kunnen blazen, of je spanningsregelaar op het moederbord gaat stuk. Let wel"het kan", als je het echt zeker wil weten dan moet ff je modem uit je pc halen. Kost minder moeite en minder geld. Het zou toch zonde zijn als je pc naar de knoppen ging door een modem van 25 euro?. :?
Pagina: 1