Toon posts:

Kabelprobleem onder XP met com21 modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende probleem:
-oude situatie-
Win98 met com21 kabelmodem
Bij de nw-kaart van 3com alle instellingen overgenomen, hier werd echter ook een host gebruikt, gerelateerd aan de username voor de verbinding

-nieuwe situatie-
WinXP met com21 kabelmodem
3com nw-kaart omgezet in nieuwe pc.
Alle ip instellingen ingegeven bij de ip configuratie van de 3com kaart, echter in xp is het niet mogelijk een host op te geven.

De verbinding betreft een kabelverbinding van UPC gerelateerd aan de Universiteit van Nijmegen. Om een verbinding te maken moet je je username ingeven, een wachtwoord hebben ze niet.

Wie kan me wijzer maken?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
in XP kan je ook gewoon je hostnaam opgeven toch?
rechtsklik op my computer, properties, network identification

hoe 't verder zit met die username weet ik niet, maar misschien heb je er wat aan

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat echt om die nw verbinding maar iig bedankt!

Verwijderd

en deze optie????
De optie LMHOSTS-lookup inschakelen kan indien nodig worden in- of uitgeschakeld.
Het pdf-je met deze info staat op:
http://subscriber.chello.nl/support/windows_xp/WinXP_Dutch_28.02.final.pdf
Dus ga daar effe met de win98-PC heen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, dat heb ik ook al geprobeerd.
Het lampje op de com21 bijft oranje oplichten, dat íe naar een verbinding zoekt :-(

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Heb je al eens geswitched tussen half duplex en full duplex? Dit loste het probleem bij mij op!

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 09:23 schreef oog het volgende:
Helaas, dat heb ik ook al geprobeerd.
Het lampje op de com21 bijft oranje oplichten, dat íe naar een verbinding zoekt :-(
Het tweede lampje van links (RF)? Dan moet je het niet aan de pc kant zoeken maar aan de kabel-kant. Het meest rechter lampje, dat de link met de pc aangeeft kan volgens mij alleen maar groen of uit...

Verwijderd

Topicstarter
't was een storing...
De instellingen waren dus toch oke!
Een host instellen onder xp is dus niet nodig zoals onder 98 :)

Verwijderd

wat zegt de beheerder v/d KUN over dit probleem.... (of is het alleen UN ipv KUN.....)

Verwijderd

Netwerkverbindingen-->Nieuwe verbinding maken-->Verbinding maken met het netwerk op mijn werkplaats-->VPN connection-->Naam invullen-->En dan kan je een hostnaam of ip adres invullen

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 18:58 schreef Lorenzo82 het volgende:
Netwerkverbindingen-->Nieuwe verbinding maken-->Verbinding maken met het netwerk op mijn werkplaats-->VPN connection-->Naam invullen-->En dan kan je een hostnaam of ip adres invullen
verkeerde thread denk ik,want VPN heb je niet nodig voor een verbinding met je kabelmodem

Verwijderd

Oeps foutje, het is geen netwerkkaartje, sorry.

Verwijderd

Guten tag,

Wat je doet is je computernaam wijzigen zoals aangeven in de documentatie van je provider. Vervolgens start je je computer opnieuw op en start internet explorer. Vervolgens moet je een procedure ondergaan voor een verbinding tot stand te laten komen (doormiddel van een LAN verbinding maken.) en dan moet het goed komen.
Pagina: 1