🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost
Altijd met K6-jes...
Denk aan nog betere koeling of gewoon ff een goede airflow in je kast gaan bouwen....
Don't You stare there, Operate!
Verwijderd
probeer anders te achterhalen wat de beeps betekenen..
Verwijderd
Als je alleen op je mobo ziet dat je de gewenste multiplier/busspeed aan kan geven ben je er nog niet. Je BIOS moet er wel mee overweg kunnen. Een P1 is niet hetzelfde als een K6-2.
Als het merk nog gangbaar is, is'tie compatibel/kan die dat worden door een BIOS upgrade.
Voor de rest zou ik inderdaad eens checken of alles goed vast zit; zoek eens in het mobo boekje op wat de geluidssignalen betekenen. Of op internet eventueel. Er hoort een legenda bij; als het geheugen kapot is maakt hij zo'n piep, als de cpu fauly is zo'n piep, enz.
De kans dat'ie het niet doet vanwege de warmte, lijkt me klein. ik heb zelf een K6-2 450 en die doet het op 50 graden zelfs nog wel...
ik moest ook van mobo veranderen toen ik me amd'tje kocht...
tis een idee, en het zal heel waarschijnlijk nog wel helpen ook
🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Verwijderd
Verwijderd
Helaas doe je er niets aan (ik hoop voor je dat het iets anders is, maar heb er een hard hoofd in), bord is meestal afgeschreven
mijn cpu werd met standaard koeler al 49 graden... misschien dat je koeler voor pentium niet genoeg koelt ofzow...
Verwijderd
1. Geheugen zit er niet goed in.
2. processor zit niet goed.
je zal het probleem in die richting moeten zoeken..
De CPU is kapot, want hij deed het niet eens "out of the box"!! Het ligt helemaal niet aan mijn geheugen, heb alle bankjes er al uit gehad, en andere erin gepropt, niks mis mee. en iemand van jullie zei dat ik de proc. er verkeerd in had gedaan, nou ik kijk heus wel uit! aan een kant mist altijd 1 pinnetje, nou als je goed uit je doppen kijkt, zie je dat er op de socket ook een gaatje mist, dus pies of keek! Ook ligt het niet aan mijn AGP-kaart, want die heb ik namelijk helemaal niet!!!
De conclusie:
een kapotte K6-2!!! GRRRRR....
Verwijderd
Miko
Maar ff serieus: dat ambulancegeluid kan ook de voltage-monitor zijn. Misschien heb je de voltage nog niet van 2.8 naar 2.2 teruggezet?
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Je weet zeker dat je de jumpers hebt verzet om in te stellen dat hij een K6/2 krijgt en geen P-MMX? Kan je geheugen wel 100 MHz bus aan ipv de 66 die je draait met de P-MMX? Heb je de voltage jumpers verzet? Kijk met de K6 erin eens bij "hardware monitor" in het BIOS.
Mijn ervaring is dat dat loeien te maken heeft met veels te warm. Mijn mobos loeien iig alleen als de hardware monitor waarden worden overschreden, en niet als de cpu of membanken er niet goed inzitten.
En als je dan een standraard koeler hebt dan moet ie em daar wel onder kunnen houden.
Ik denk:
a) procje aa poepjes
b) verkeerde instellingen
Als je de volledige specs geeft kunnen we ook wellicht in de handleiding (als die gasten van Epox dat online hebben) kijken en je zo adviseren.
tog nog een tip: wellicht is er een optie in het bios die aangeeft dat het bord niet opstart bij hardware problemen zoals temperatuur ofzo. Als het bord een thermokoppeltje heeft dat kapot is gegaan (door CPU wissel ofzo, statische electriciteit) dan kan het 1200 graden aangeven... vandaar
Of heb je die ook nieuw ??
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd