Al vind ik dat het te uitgezogen is, SC2000 viel nog mee, en gaf meer diepgang, maar SC3000 heeft me nooit meer kunnen boeien, er kwam nix vernieuwend bij, de manier waarop je speelde werd slimmer, maar er kwamen te weinig nieuwe functies, en er werden niet extra mogelijkheden of diepgang toegevoegd.
Doe mij ook zo'n schoolOp zondag 07 april 2002 03:38 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Ik heb Simcity als vak op school gehad, met als argument daarvoor dat het je leerde bestaande structuren naar waarde te schatten. Want het was gewoon een geweldig goede simulatie, het was meer dan een spel.
Al vind ik dat het te uitgezogen is, SC2000 viel nog mee, en gaf meer diepgang, maar SC3000 heeft me nooit meer kunnen boeien, er kwam nix vernieuwend bij, de manier waarop je speelde werd slimmer, maar er kwamen te weinig nieuwe functies, en er werden niet extra mogelijkheden of diepgang toegevoegd.
Zo ideaal was eht niet hoor, simcity 1 spelen in de tijd dat je thuis SC2000 op je comp had staan is een btje jammer.Op zondag 07 april 2002 03:44 schreef Daap het volgende:
[..]
Doe mij ook zo'n school
Ook het feit dat ik er nogal goed in was was niet echt leuk, want de leraar kon het dus ook minder goed. En die man vroeg zich nog steeds af hoe ik zoveel industrie bij zulke dure woningen kreeg, en waarom ik geen criminaliteit had
Deze, dat was mijn stad vroeger van SimCity.
Dat was jaaarreenn terug, toen ik nog helemaal geen Engels kon, dus er ook helemaal niks van begreep. Toch was me dit gelukt.
/edit/
Jammer dat ik geen goede DOS emulator kan vinden waarvan de website ook werkt.

Anders had ik een leuke screenshot kunnen maken ervan.
🌞🍃
Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!
Gebruikte ook altijd de cheat dat het niets koste
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Jep, dat doen er heel veel, en dat is gelijk wat ik niet leuk aan die game vind.Op zondag 07 april 2002 13:13 schreef Phydomir het volgende:
SC3k wel regelmatig gespeeld. Was er alleen nog zo goed in...
Gebruikte ook altijd de cheat dat het niets koste
Verwijderd
Helaas staat ie op een Syquest schijf (van 100mb) waarvan de syquest drive het begeven heeft

He who controls the Spice, controls the Universe.
Maar toch wel degelijk een topspel IMHO. Op de muziek na, maar die suckte altijd al. En natuurlijk wel in het Engels spelen eh!!! Nederlands... blegh
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
2000 gaf het 3D landschap ook leuker weer. Kleur werd bepaalt door de hoek die zo'n vlak maakte, bij 3000 bepaalde de hoogte de kleur van het vlak. Dat vond ik maar niks.
2000 zat echter vol bugs, 3000 is dan weer niet voor XP gemaakt.
Kortom er is geen 1 goeie versie van SimCity en ik speel het dus helaas ook niet ondanks dat het in principe het beste spel allertijden is: een spel waarbij je geen tegenstander, uniek gewoon.
[ Voor 5% gewijzigd door juanita op 08-08-2005 14:22 ]
Euhm... vette kick manjuanita schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:14:
Ik vond 2000 het leukst. Je had bijvoorbeeld die industrie stats, die waren in 3000 verdwenen. Ik vond verder in 3000 de gebouwen te hoog en ze zagen er iets te realistisch uit. Bij 2000 vond ik dat cartoon-achtige wel gaaf.
2000 gaf het 3D landschap ook leuker weer. Kleur werd bepaalt door de hoek die zo'n vlak maakte, bij 3000 bepaalde de hoogte de kleur van het vlak. Dat vond ik maar niks.
Kortom er is geen 1 goeie versie van SimCity en ik speel het dus helaas ook niet ondanks dat het in principe het beste spel allertijden is: een spel waarbij je geen tegenstander, uniek gewoon.
Sim City 1 is (was) toch niks mis mee?
Verwijderd
maarre vanwaar dit subtiele schopje???
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 14:19 ]
Simcity 1 roeleert. SC2000 heeft me nooit zo gecharmeerd (kwam ook omdat ik pas jaren later een computer had die het kon draaien). In de originele Simcity vond ik scenario Chicago altijd wel leuk: ontploffende kerncentrales (tip: centrale slopen voordat hij kan ontploffen) en dan de grootst mogelijke stad bouwen.
Helaas draait hij niet onder XP. Dat wil zeggen: de muis reageert niet.
Signatures zijn voor boomers.
wat is dat voor klote opmerking
nee maar 2000 was gewoon leuker, 3D, 1x1 tiles, verschillende densities, groter grondoppervlak.Sim City 1 is (was) toch niks mis mee?
Alles was gewoon meer en beter
1 heet trouwens officieel classic
haha een topic van drie jaar oudjuanita schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:14:
Ik vond 2000 het leukst. Je had bijvoorbeeld die industrie stats, die waren in 3000 verdwenen. Ik vond verder in 3000 de gebouwen te hoog en ze zagen er iets te realistisch uit. Bij 2000 vond ik dat cartoon-achtige wel gaaf.
en idd 2000 vond ik ook het leukst.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
k vraag me gewoon af waarom je kicked, je mag ook wel wat vriendelijker zijn hoor...
1 heet classic sinds deze opnieuw was uitgebracht een paar jaar terug... ze brengen heus geen spel uit met direct de naam "Classic"...nee maar 2000 was gewoon leuker, 3D, 1x1 tiles, verschillende densities, groter grondoppervlak.
Alles was gewoon meer en beter
1 heet trouwens officieel classic
dat was bostonMaasluip schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:20:
Mooie kick!
Simcity 1 roeleert. SC2000 heeft me nooit zo gecharmeerd (kwam ook omdat ik pas jaren later een computer had die het kon draaien). In de originele Simcity vond ik scenario Chicago altijd wel leuk: ontploffende kerncentrales (tip: centrale slopen voordat hij kan ontploffen) en dan de grootst mogelijke stad bouwen.
San Fransisco was ook gaaf omdat ik daar in verdwaalde (als klein kind dan)
Hamburg was qua grond goed. Ik had toen geen terrain editor en dus heb ik bij hamburg alle gebouwen maar gesloopt en ben er zelf mijn stad gaan bouwen. Die haven was ook cool.
Sommige steden hadden ook ongelooflijke pauper wijken. Wel stoer om te zien aangezien ik zelf alleen maar peperduur onroerend goed bouwde. Ik kwam bij bv RioJ echt graphics tegen die ik nog nooit eerder had gezien.
Hmm, dan ben ik met de scenario's in de war. Het was dat scenario waar je bijna compleet land had, alleen liep er een rivier van links onder naar rechts 1/3 van onder. Je had rechtsonder een mooi "eiland" waar je alle Industry op kwijt kon zodat Residential en Commercial iig geen last hadden van pollution.
Vooral in het gebied tegen de rivier aan kreeg je veel van die witte Residential area's (de duurste).
Wacht, was dat niet het scenario met het verkeersinfarct?
Signatures zijn voor boomers.
detroit was de kerncentrale (en de crimeMaasluip schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:29:
[...]
Hmm, dan ben ik met de scenario's in de war. Het was dat scenario waar je bijna compleet land had, alleen liep er een rivier van links onder naar rechts 1/3 van onder. Je had rechtsonder een mooi "eiland" waar je alle Industry op kwijt kon zodat Residential en Commercial iig geen last hadden van pollution.
Vooral in het gebied tegen de rivier aan kreeg je veel van die witte Residential area's (de duurste).
dat was bern, hele nette keurig opgezette stad, alle cliches over de zwitsers bevestigd.Wacht, was dat niet het scenario met het verkeersinfarct?
Dat was verder wel een nadeel van Classic, je kreeg binnen no time traffic reports, Echt niks hielp daartegen of je moest metros aanleggen.
[ Voor 4% gewijzigd door juanita op 08-08-2005 14:32 ]
Ja dat mag, en dat is dus 'een topic kicken'. Zeg maar dat een slapend topic weer aktief geschopt wordt. Niks negatiefs naar jouw toe, behalve dat je zo aangebrand reageert misschien :-)juanita schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:27:
waarom die kick? Wat denken jullie zelf? ik tik simcity in in de search en ik kom in deze threads terecht. Ik reageer dus on topic. Mag toch?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ik vind Simgames echt gigantisch boeiend, niet alleen omdat het leuk is om een stad te bouwen, maar dat het ook daadwerkelijk een redelijk realistische simulatie waarbij veel aspecten komen kijken om het tot een goede stad te bouwen.
Ik blijf er bij dat Simcity Enhanced CDrom tot nu toe de leukste versie is die ik gehad heb
* TERW_DAN moet de 98 bak maar weer eens fixen om het te gaan spelen.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.