Simcity nostalgie

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Mastah
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

Da Mastah

...is in da House

Topicstarter
Wat weten jullie nog van simcity? Hebben jullie nog mooie steden die je met andere tweakers wilt delen? Post ze hier.....

Jongeren Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 20:08
Ik heb Simcity als vak op school gehad, met als argument daarvoor dat het je leerde bestaande structuren naar waarde te schatten. Want het was gewoon een geweldig goede simulatie, het was meer dan een spel.

Al vind ik dat het te uitgezogen is, SC2000 viel nog mee, en gaf meer diepgang, maar SC3000 heeft me nooit meer kunnen boeien, er kwam nix vernieuwend bij, de manier waarop je speelde werd slimmer, maar er kwamen te weinig nieuwe functies, en er werden niet extra mogelijkheden of diepgang toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:19
Op zondag 07 april 2002 03:38 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Ik heb Simcity als vak op school gehad, met als argument daarvoor dat het je leerde bestaande structuren naar waarde te schatten. Want het was gewoon een geweldig goede simulatie, het was meer dan een spel.

Al vind ik dat het te uitgezogen is, SC2000 viel nog mee, en gaf meer diepgang, maar SC3000 heeft me nooit meer kunnen boeien, er kwam nix vernieuwend bij, de manier waarop je speelde werd slimmer, maar er kwamen te weinig nieuwe functies, en er werden niet extra mogelijkheden of diepgang toegevoegd.
Doe mij ook zo'n school :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op zondag 07 april 2002 03:44 schreef Daap het volgende:

[..]

Doe mij ook zo'n school :9~
Zo ideaal was eht niet hoor, simcity 1 spelen in de tijd dat je thuis SC2000 op je comp had staan is een btje jammer.

Ook het feit dat ik er nogal goed in was was niet echt leuk, want de leraar kon het dus ook minder goed. En die man vroeg zich nog steeds af hoe ik zoveel industrie bij zulke dure woningen kreeg, en waarom ik geen criminaliteit had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
*KLIK*

Deze, dat was mijn stad vroeger van SimCity. :Y)
Dat was jaaarreenn terug, toen ik nog helemaal geen Engels kon, dus er ook helemaal niks van begreep. Toch was me dit gelukt. :)

/edit/
Jammer dat ik geen goede DOS emulator kan vinden waarvan de website ook werkt. |:(
Anders had ik een leuke screenshot kunnen maken ervan. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tcq
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 11:53

Tcq

Simcity I heb ik alleen gespeeld op de SNES, was misschien niet zoals op de pc maar heb nog heel wat uurtjes doorgebracht achter m'n SNES om overal van die grote flatgebouwen te krijgen.

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04

Phydomir

Dennis

SC3k wel regelmatig gespeeld. Was er alleen nog zo goed in...

Gebruikte ook altijd de cheat dat het niets koste :P

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op zondag 07 april 2002 13:13 schreef Phydomir het volgende:
SC3k wel regelmatig gespeeld. Was er alleen nog zo goed in...

Gebruikte ook altijd de cheat dat het niets koste :P
Jep, dat doen er heel veel, en dat is gelijk wat ik niet leuk aan die game vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 2000 had ik eens een hele stad uitgetekent met bergen achteraan en zee met verschillende eilanden vooraan. Had ik een o.a. een prive eiland en een energie eiland (solar powerplant met windmolens eromheen). Om achter de bergen te komen (was nog een klein stukje land) had ik een tunnel die helemaal vanaf de ene naar de andere kant van de kaart liep. :)

Helaas staat ie op een Syquest schijf (van 100mb) waarvan de syquest drive het begeven heeft :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
heb het pas nog op me palm gespeeld, was best lastig met een pennetje die steden maken, maar t was idd een goed spel, had je net een mooie stad gebouwd, ontploft die kerncentraledinges, hop stad weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:05

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

SimCity heb ik grijs gespeeld op mijn oude 486. Toen had ik overigens ook nog geen geluidskaart, dus dat klonk wel lekker uit die PC speaker >:)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Laten we eerlijk zijn, SimCity 3000 is het beste deel uit de serie, maar omdat het te weinig vernieuwing brachte t.o.v. SimCity 2000 is het eigenlijk nooit gewaardeerd.

Maar toch wel degelijk een topspel IMHO. Op de muziek na, maar die suckte altijd al. En natuurlijk wel in het Engels spelen eh!!! Nederlands... blegh

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 17:28
Ik vond 2000 het leukst. Je had bijvoorbeeld die industrie stats, die waren in 3000 verdwenen. Ik vond verder in 3000 de gebouwen te hoog (edit: dat is gewoon onpraktisch voor de speler) en ze zagen er iets te realistisch uit. Bij 2000 vond ik dat cartoon-achtige wel gaaf.

2000 gaf het 3D landschap ook leuker weer. Kleur werd bepaalt door de hoek die zo'n vlak maakte, bij 3000 bepaalde de hoogte de kleur van het vlak. Dat vond ik maar niks.

2000 zat echter vol bugs, 3000 is dan weer niet voor XP gemaakt.

Kortom er is geen 1 goeie versie van SimCity en ik speel het dus helaas ook niet ondanks dat het in principe het beste spel allertijden is: een spel waarbij je geen tegenstander, uniek gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door juanita op 08-08-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
juanita schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:14:
Ik vond 2000 het leukst. Je had bijvoorbeeld die industrie stats, die waren in 3000 verdwenen. Ik vond verder in 3000 de gebouwen te hoog en ze zagen er iets te realistisch uit. Bij 2000 vond ik dat cartoon-achtige wel gaaf.

2000 gaf het 3D landschap ook leuker weer. Kleur werd bepaalt door de hoek die zo'n vlak maakte, bij 3000 bepaalde de hoogte de kleur van het vlak. Dat vond ik maar niks.

Kortom er is geen 1 goeie versie van SimCity en ik speel het dus helaas ook niet ondanks dat het in principe het beste spel allertijden is: een spel waarbij je geen tegenstander, uniek gewoon.
Euhm... vette kick man :o
Sim City 1 is (was) toch niks mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie oude tijd, lekker gesimcity 'd op de c64, uiteraard was dat simcity 1 ;) Voor de rest tot 2000 daarna vond ik er niet zoveel meer aan eigenlijk..
maarre vanwaar dit subtiele schopje???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mooie kick!

Simcity 1 roeleert. SC2000 heeft me nooit zo gecharmeerd (kwam ook omdat ik pas jaren later een computer had die het kon draaien). In de originele Simcity vond ik scenario Chicago altijd wel leuk: ontploffende kerncentrales (tip: centrale slopen voordat hij kan ontploffen) en dan de grootst mogelijke stad bouwen.
Helaas draait hij niet onder XP. Dat wil zeggen: de muis reageert niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
wat is dat voor klote opmerking
Sim City 1 is (was) toch niks mis mee?
nee maar 2000 was gewoon leuker, 3D, 1x1 tiles, verschillende densities, groter grondoppervlak.

Alles was gewoon meer en beter

1 heet trouwens officieel classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 30-09 16:54
juanita schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:14:
Ik vond 2000 het leukst. Je had bijvoorbeeld die industrie stats, die waren in 3000 verdwenen. Ik vond verder in 3000 de gebouwen te hoog en ze zagen er iets te realistisch uit. Bij 2000 vond ik dat cartoon-achtige wel gaaf.

haha een topic van drie jaar oud ;)
en idd 2000 vond ik ook het leukst.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
juanita schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:21:
[...]

wat is dat voor klote opmerking
k vraag me gewoon af waarom je kicked, je mag ook wel wat vriendelijker zijn hoor...
nee maar 2000 was gewoon leuker, 3D, 1x1 tiles, verschillende densities, groter grondoppervlak.

Alles was gewoon meer en beter

1 heet trouwens officieel classic
1 heet classic sinds deze opnieuw was uitgebracht een paar jaar terug... ze brengen heus geen spel uit met direct de naam "Classic"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Maasluip schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:20:
Mooie kick!

Simcity 1 roeleert. SC2000 heeft me nooit zo gecharmeerd (kwam ook omdat ik pas jaren later een computer had die het kon draaien). In de originele Simcity vond ik scenario Chicago altijd wel leuk: ontploffende kerncentrales (tip: centrale slopen voordat hij kan ontploffen) en dan de grootst mogelijke stad bouwen.
dat was boston

San Fransisco was ook gaaf omdat ik daar in verdwaalde (als klein kind dan) :)

Hamburg was qua grond goed. Ik had toen geen terrain editor en dus heb ik bij hamburg alle gebouwen maar gesloopt en ben er zelf mijn stad gaan bouwen. Die haven was ook cool.

Sommige steden hadden ook ongelooflijke pauper wijken. Wel stoer om te zien aangezien ik zelf alleen maar peperduur onroerend goed bouwde. Ik kwam bij bv RioJ echt graphics tegen die ik nog nooit eerder had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
waarom die kick? Wat denken jullie zelf? ik tik simcity in in de search en ik kom in deze threads terecht. Ik reageer dus on topic. Mag toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hmm, dan ben ik met de scenario's in de war. Het was dat scenario waar je bijna compleet land had, alleen liep er een rivier van links onder naar rechts 1/3 van onder. Je had rechtsonder een mooi "eiland" waar je alle Industry op kwijt kon zodat Residential en Commercial iig geen last hadden van pollution.
Vooral in het gebied tegen de rivier aan kreeg je veel van die witte Residential area's (de duurste).

Wacht, was dat niet het scenario met het verkeersinfarct?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Maasluip schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:29:
[...]
Hmm, dan ben ik met de scenario's in de war. Het was dat scenario waar je bijna compleet land had, alleen liep er een rivier van links onder naar rechts 1/3 van onder. Je had rechtsonder een mooi "eiland" waar je alle Industry op kwijt kon zodat Residential en Commercial iig geen last hadden van pollution.
Vooral in het gebied tegen de rivier aan kreeg je veel van die witte Residential area's (de duurste).
detroit was de kerncentrale (en de crime :P )
Wacht, was dat niet het scenario met het verkeersinfarct?
dat was bern, hele nette keurig opgezette stad, alle cliches over de zwitsers bevestigd.

Dat was verder wel een nadeel van Classic, je kreeg binnen no time traffic reports, Echt niks hielp daartegen of je moest metros aanleggen.

[ Voor 4% gewijzigd door juanita op 08-08-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Met classic kickte ik er altijd op om de duurste, grootste commercials te hebben?
Van die witte ronde toren met een rood kruisje op de top. Als ik er 10 in 1 scherm had zat ik gillend van blijdschap achter de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:28

SeatRider

Hips don't lie

juanita schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:27:
waarom die kick? Wat denken jullie zelf? ik tik simcity in in de search en ik kom in deze threads terecht. Ik reageer dus on topic. Mag toch?
Ja dat mag, en dat is dus 'een topic kicken'. Zeg maar dat een slapend topic weer aktief geschopt wordt. Niks negatiefs naar jouw toe, behalve dat je zo aangebrand reageert misschien :-)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Simcity is hier het meest gespeelde spel ooit (ben toevalliger wijs nu SC3000 aan het spelen).
Ik vind Simgames echt gigantisch boeiend, niet alleen omdat het leuk is om een stad te bouwen, maar dat het ook daadwerkelijk een redelijk realistische simulatie waarbij veel aspecten komen kijken om het tot een goede stad te bouwen.

Ik blijf er bij dat Simcity Enhanced CDrom tot nu toe de leukste versie is die ik gehad heb :P. Classic alleen dan niet in lelijke kleuren en met filmpjes die rampen aankondigden, berichtte dat er weer wat mis was of gewoon leuke flauwe dingen tussendoor. Blijf dat een geweldig spel vinden.
* TERW_DAN moet de 98 bak maar weer eens fixen om het te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat Simcity hip & cool is, vind ik het niet zo'n goed plan als meer dan 3 jaar oude topics een schop krijgen. Degene die zich geroepen voelt mag natuurlijk altijd een nieuw topic maken voor een oud spel :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.