Toon posts:

Asus P5A Startup probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een comp staan met een Asus P5A moederbord erin en start momenteel niet meer op de gebruikelijke manier op.

Het probleem: als ik de stekker in het stopcontact steek, dan begint de fan van de voeding en van de proc op. Na 3 seconden gaan ze weer uit en kan ik op geen enkele manier de PC aan de gang krijgen. Volgens mij is dit iig geen 'feature' van het bord. Als ik de jumper 'keyboard power up' enable dan krijgt het toetsenbord wel stroom, maar kan er niet de PC mee opstarten.

Wat ik reeds heb geprobeerd:
- jumpers gechecked
- voeding verwisseld
- comp leeggehaald en stap voor stap opgebouwd en geprobeerd
- aanknop vervangen door resetknop op mobo, maar kan ook met die knop de PC niet aankrijgen
- ben voor het probleem niet met de bios bezig geweest, maar heb hem wel gecleared
- ander geheugen, andere proc
- een search gedaan op deze forums op 'p5a' en start 'start probleem' in dit forum, maar niet gevonden waar ik naar zocht
- het halve internet afgezocht (en de andere helft is niet interessant voor dit probleem :) )

Er zit een AMD K6-2 500 processor op en de jumpers zijn volgens de specs ingesteld. Een paar dagen geleden deed ie het voor het laatst en daarvoor had ie het probleem dat ie soms uit zichzelf uitging. Echter, beter uit zichzelf uitgaan dan niet opstarten.

Iemand enig idee? Ik dacht dat ik zo'n beetje alles wel gedaan had, maar nieuwe ideeen zijn welkom.

Alvast bedankt...