Toon posts:

[OC] Geheugen stopt waar CPU net wakker word :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds 2 dagen de trotse bezitter van een P4 1.6A op een Asus P4B266, daarop zit ook een reepje 256MB DDR geheugen.
En vermoedelijk zit daar ook het probleem.
Ik kan op de module geen merk vinden, de chipjes zijn van Hynix en zouden Cas 2.5 moeten zijn.
Hoewel ik het zaakje niet heb gekocht om over te klokken, wilde ik toch even zelf zien hoe makkelijk het is een P4 buiten de spec's te draaien.
Tot een FSB van 140 gaat het uitstekend, echter daarna wil het geheugen vermoedelijk niet meer.
3D Mark 2001 flopt er op willekeurige momenten uit, terug naar desktop. Of hij geeft errors. De computer blijft gewoon door draaien.
Soms als ik 3d Mark opnieuw draai, doet íe het wel.
M'n grafische kaart draaid (nog) niet buiten de spec's dus daar lijkt het probleem niet in te zitten.
Voltage zit nu trouwens op 1.65V, 1.50V was te weinig, Windows boot dan niet meer. Maar meer lijkt me ook niet nodig sinds het geheugen hier geen gebruik van maakt.

Ik ben niet van plan 's werelds beste overclock prestatie neer te zetten, maar het leek me wel leuk om een keer te kijken hoe ver het beestje wil.
Als het geheugen idd de beperkende factor is heb ik gewoon pech en laat ik het beestje op 1.6ghz kruipen.

Verwijderd

hmmmm..... als je er beina zeker van bent dat het geheugen niet verder kan, moet je ander geheugen kopen, mits je natuurlijk een hoger FSB wilt dan 140

Verwijderd

Topicstarter
Mwah, als het geheugen niet verder wil laat ik het hierbij.
Het was toch al niet m'n bedoeling om te gaan overclocken, wilde gewoon even zien hoe hard het beestje wilde draaien.
Blijkbaar wil het nog wel harder, alleen denk ik dat het geheugen de boel niet kan bijbenen.
Als ik serieus had willen overclocken had ik meteen al beter geheugen gekocht.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op zaterdag 06 april 2002 23:55 schreef Roefoes het volgende:
Mwah, als het geheugen niet verder wil laat ik het hierbij.
Het was toch al niet m'n bedoeling om te gaan overclocken, wilde gewoon even zien hoe hard het beestje wilde draaien.
Blijkbaar wil het nog wel harder, alleen denk ik dat het geheugen de boel niet kan bijbenen.
Als ik serieus had willen overclocken had ik meteen al beter geheugen gekocht.
T lijkt wel of je het al van te voren wist aan je conclusie te zien :D

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:49
Je kan met dat bord de FSB toch gelijk zetten aan de geheugensnelheid, zodat beide op 133MHz draaien? Dan is je ram niet overgeclocked, maar je P4 loopt dan wel op 2133MHz (FSB533). Is altijd beter dan 1600MHz. Of kan dat niet met de P4B266?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[forum=7] -> [forum=22]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1