Toon posts:

[Debian] Eth1 is verdwenen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het hercompileren van mijn debian 2.2.19 kernel, wordt 1 van de netwerkkaarten niet meer gevonden! Hiervoor werkte beide kaarten prima, alleen deed ipchains het niet (dus vandaar een nieuw gebakken). Bij het opstarten ziet hij keurig eth0, waarna hij dhcp request gaat zenden (terwijl deze toch op static staat!) Vervolgens wordt ip-config geladen met daarna weer een dhcp request. Met ifconfig zie ik slechts eth0 en lo, verder staan beide kaarten wel in de interfaces file!! Doe ik ifup eth1, dn krijg ik de melding: no such device. Heb in de kernel de 3com module aangezet (beide kaarten zijn 3com)!, weet iemand wat er fout gaat??
:z

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je hebt kans dat je de 3com-driver als module moet compileren om er twee kaarten gebruik van te laten maken. Dat verschilt geloof ik per driver en ik weet niet zeker of dat inderdaad het geval is, maar het zou in ieder geval de oorzaak kunnen zijn. Daarnaast kunnen het natuurlijk ook missende io-adressen en dergelijke zijn als het twee ISA-kaartjes zijn, die kun je immmers lastig meegeven als de driver vast in de kernel zit.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaan we dan maar een proberen, nu aanzetten dus dan is het vanavond klaar!! hahahaha Bedankt voor de tip!!
;)

Verwijderd

Topicstarter
Odysseus, het werkt!!
Beide kaarten worden nu gezien en werken (zelf zonder de module te laden!) Nu alleen nog zorgen dat ik met m'n lokale netwerkje het internet op kom (ip-chains instellen)en dan is (bijna) alles klaar. Thanx!
>:)
Op zaterdag 06 april 2002 23:17 schreef odysseus het volgende:
Je hebt kans dat je de 3com-driver als module moet compileren om er twee kaarten gebruik van te laten maken. Dat verschilt geloof ik per driver en ik weet niet zeker of dat inderdaad het geval is, maar het zou in ieder geval de oorzaak kunnen zijn. Daarnaast kunnen het natuurlijk ook missende io-adressen en dergelijke zijn als het twee ISA-kaartjes zijn, die kun je immmers lastig meegeven als de driver vast in de kernel zit.