User Icons, puleeease, géén Multi-layer gifs !

Pagina: 1
Acties:

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Ok, 2 dingen vooraf:

A) geen idee of het ergens anders al ter sprake is gekomen. Wel even oppervlakkig gezocht, niets gevonden. Mijn excuses als er toch al een thread over is.

B) ik weet dat de icons uitgeschakeld kunnen worden, en bij gebrek aan beter zal ik dat ook wel gaan doen.

Men neme ... een willekeurige GoT thread, met een reactie of 20. Vervolgens nog een soortgelijke 2e. Goed ?? OK, nog eentje dan

Het icoontje van HlpDsK is een hele mooie (goh, stukje uit The Matrix, toch ?) maar met een aantal van die dingen in beeld wordt het een leuke aanslag op je resources. Ik zat me af te vragen wat mijn CPU temp op 45°C deed ... En toen meteen wat die CPU load op 100% deed. Toen maar even bij de 4 open GoT threads allemaal 1 keer op ECS geramd om alle multi layer gifs uit te zetten. ARGHHHH...

Die icoontjes vind ik heel aardig om te zien, daarom vind ik het ook minder om ze uit te moeten zetten... Maar deze 'roof' op CPU cycles is iets waar niemand echt op zit te wachten. (Alle DPC mensen duiken nu als een gek de opties in om Icons uit te zetten.)

Kan er niet een regel ingesteld worden dat ALS je zo graag een multi layer .GIF wil gebruiken, dat 'ie dan NON-REPEATING moet zijn ??

Zelfs 60x60 pixels, 32 bit, geen compressie (.bmp ofzo) is iets van 15 Kb. Dat nog 100x liever dan die (wel hele mooie) special Effects.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Aaargh!
  • Laatst online: 18-02 11:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

mijn anigif is 2806 bytes.
en als je CPU 't nie kan trekken, tja.. get a real computer :+

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Leuk hè :(

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
PIII 600 Katmai, Windows NT 4 Service Pack 6, 128 MB CAS 2-3-2, Netscape 4.73.

Dus Aaargh!, misschien moet Netscape een trap onder z'n hol krijgen omdat 'ie de gifjes door blijft animeren wanneer ze bedekt zijn, dat zou kunnen, of is 'ie op een andere manier ontzettend inefficient bezig, maar aan mijn beschikbare rekenkracht kan het niet liggen. (Genoemde animated .GIF van HlpDsK is trouwens 88.708 bytes, da's bijna 32 keer groter. En ik heb nooit beweerd dat jou icon zo'n "system hog" was. Toch ?)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Agent-X
  • Niet online
fsol is leuk ;)

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 september 2000 18:06 schreef JumpStart het volgende:

Dus Aaargh!, misschien moet Netscape een trap onder z'n hol krijgen omdat 'ie de gifjes door blijft animeren wanneer ze bedekt zijn, dat zou kunnen, of is 'ie op een andere manier ontzettend inefficient bezig, maar aan mijn beschikbare rekenkracht kan het niet liggen. (Genoemde animated .GIF van HlpDsK is trouwens 88.708 bytes, da's bijna 32 keer groter. En ik heb nooit beweerd dat jou icon zo'n "system hog" was. Toch ?)[/quote]Netscape gebruiken en dan klagen ? dat is toch hetzelfde als je band leksteken en dan naar de dealer gaan en klagen dat de auto slecht rijdt ??? >:)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik zat me af te vragen wat mijn CPU temp op 45°C deed ... En toen meteen wat die CPU load op 100% deed.[/quote]Als het goed is zit je processor altijd op 100% }:O }:O }:O

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
OK grapjas ( aka [eNeRGy] ) ;) (geintjuhh, niet kwetsend bedoeld)

leg eens uit waarom IE zo hakkering scrolt als een zaagblad, en Netscape zo 'smooth' scrolt als een ge'lap'te heatsink ?

En voor _QW_: rrright, ok, 100%, waarvan 90% voor idiote animated GIF-jes en 10% voor DPC ???

Alle gezeik ten spijt, het is een beetje overbodig vinnik. What's next, iedereen een DivX als icoontje ??

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Nee, een interactief flash filmpje..

En IE scrollt prima..

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Nooit probs met "MSIE 5.00.2314.1003CO ... This is a custumized version of Internet Explorer"

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Die van mij is nog niet definitief. Ik heb zelf een P166 met 32 Mb ram, dus welk probleem jij ook hebt , hier is dat erger.

En idd, draai een koe!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
what the hell is a multi layer gif???
een anigif??

• Hielko
  • Nu online
Het maakt me niks uit hoeveel cpu tijd die anigifs kosten (tot op zekere hoogte dan), maar veel irritanter is dat ik al die irritante, bewegende, slecht gemaakte (sommige dan) anigifs errug irritant vind.

Die plaatjes zijn leuk, maar dan moeten ze wel gewoon stil staan. Daarom browse ik ook zonder user icons door het furon, en hoop ik op betere tijden.

• Aaargh!

Aaargh!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 september 2000 18:06 schreef JumpStart het volgende:

Dus Aaargh!, misschien moet Netscape een trap onder z'n hol krijgen omdat 'ie de gifjes door blijft animeren wanneer ze bedekt zijn, dat zou kunnen, of is 'ie op een andere manier ontzettend inefficient bezig, maar aan mijn beschikbare rekenkracht kan het niet liggen. (Genoemde animated .GIF van HlpDsK is trouwens 88.708 bytes, da's bijna 32 keer groter. En ik heb nooit beweerd dat jou icon zo'n "system hog" was. Toch ?)[/quote]Dump windows.

Mijn Celly 333/ Ns4.73 heeft nergens last van. (ik draai Linux). el-cheapo AGP kaart. 66Mhz ram's (192Mb)

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-02 07:40

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Ummz ik draai win2k/IE op een celly 433@488 en ik heb mijn cpu load gekeken.
nah, 98-99% voor koetje, en maar 1% voor IExplore. Ik heb dus nergesn last van...
zou toch maar eens netscape eraf flikkeren

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Netscape en animated gifs:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.oortwijn/animgif.png

Er is trouwens nog een probleem....die banners zijn bijna ook allemaal animated...dus of usericons uitzetten veel zal uitmaken weet ik niet...:)

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:47

heuveltje

KoelkastFilosoof

van dat procesor-gebruik heb ik geen last. maar je word spontaan epileptisch van een scherm vol van die knipperende beelden 8-)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Aaargh!

Aaargh!

Met netscape 4.7 zie ik idd hetzelfde.
met mozilla krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://130.89.230.143/tweakers/cpu_usage.jpg

• mythor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-01 09:07

mythor

Held in opleiding

hmmm
ik hebt nergens last van.
met mijn cjelly 350@500
en 128 megjes ram er binnen in.
en ik draai nog wel M$IE !
en Win2K.

p.s.
jullie draaien niet eens een koe !

What you say?!

• Idéfix

Idéfix

Gewoon een hond

'tis een beetje moeilijk te zien hoeveel processorkracht Netscape snoept als de koe loopt...:)

Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Inderdaad! ;)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Aaargh!

Aaargh!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 september 2000 12:12 schreef Idéfix het volgende:
'tis een beetje moeilijk te zien hoeveel processorkracht Netscape snoept als de koe loopt...:)[/quote]Dan heb jij wel een heel lelijk processor-meter-dingetje.
de mijne rekenent de koe gewoon niet mee (is idle-process ofzo)

Verwijderd

Of je hebt je koe zodanig ingesteld dattie even gaat slapen als je een taskmanager o.i.d. activeert.

Is ideaal om je koe te verstoppen, de argeloze voorbijganger ziet in ieder geval niet dat je CPU 100% staat te knagen op die blokjes.

Dus 4% CPU power met een koe zegt he-le-maal noppo...

• Idéfix

Idéfix

Gewoon een hond

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 september 2000 17:06 schreef Aaargh! het volgende:
Dan heb jij wel een heel lelijk processor-meter-dingetje.
de mijne rekenent de koe gewoon niet mee (is idle-process ofzo)[/quote]Ach ja...maar ik gebruik dan ook de standaard Windows Task Manager (zie screenshot). :)

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 15:44
Zit je nog steeds met die 486 :Y)

• Aaargh!

Aaargh!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 september 2000 20:32 schreef Idéfix het volgende:
Ach ja...maar ik gebruik dan ook de standaard Windows Task Manager (zie screenshot). :)[/quote]En ik gebruik grkrellm , onder linux that is.

Pagina: 1