Toon posts:

HD niet herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje.
Ik was vanmiddag gewoon op m'n pc-tje bezig toen die vast liep. Kan gebeuren :r, maar toen ik de pc opnieuw wou starten herkende de pc eerste de HD niet. Na een paar keer aan en uit wel, alleen toen kreeg ik eerst een opstartscherm van ME (er staat alleen XP op m'n pc, maar goed :?) toen kwam ik uit of ik de pc in veilige modus wil opstarten etc. Daar kan ik doen wat ik wil, maar krijg in alle gevallen een DOS scherm waarin ongeveer dit staat:

'Er is een bestand beschadigd, probeer een windows-lader te openen (bijvoorbeeld C:\WINDOWS\SYSTEM\nogwat.VXD)

C>'

ik kom dus ook niet uit in C:\>. Als ik bijvoorbeeld A:\ in typ of een dir geef, gebeurt er niets, en word er weer dezelfde mededeling gegeven dat er een bestand beschadigd is.

* De HD is trouwens 20GB en van september 2001. Verder moederbord uit augustus 2001 en AMD Athlon 1.2Ghz.

* De HD in een andere pc hangen als 2e HD is voor mij wel mogelijk.

* Ik heb 2x of 3x vaker de foutmelding gehad: DISK BOOT FAILURE, maar dan was het na 2x aan en uit opgelost.

Wat kan dit zijn?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mmmm kwil je niet bang maken, maar met alle waarschijnlijkheid is je hdd bezig met zijn laatste adem,

maak dus ff snel een backup nu het nog kan, (t zou vervelend zijn als je hier volgende week een topic zou moeten openen met als onderwerp "help hdd crash en nu al mijn data weg..." dat zien we liever niet... :)

heb je ook al een virusscanner geprobeerd?

A wise man's life is based around fuck you

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Doe de winxp cd erin
Boot met cd
Druk in die setup op r van recovery
Dan ga je naar een soort msdos scherm
En dantyp je /help of help
En daar staan wat opties
Probeer fixboot of mbrfix eens
mbr = master boot record, zoiets zou het kunnen zijn
Succes

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
wat een stilte opeens

Verwijderd

Heb je L2 Cache al geleegd (demagnetisering schijf)?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op zondag 07 april 2002 21:51 schreef Bruxelles het volgende:
Heb je L2 Cache al geleegd (demagnetisering schijf)?
L2 cache? waarvan van je cpu?

mischien op de site van de fabrikant een diagnose tool downloaden en kijken of ie daar doorheenkomt

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ja, L2 cache van je processor legen.
Ik neem aan dat je daar wel eens van gehoord hebt????

Verwijderd

Een woord: Back-uppen die zooi. Het lijkt er zwaar op dat die er binnenkort mee gaat nokken. Ik zou dus back uppen zolang het nog kan.

Als je klaar bent een diagnostisch tooltje downe van je harddisk fabrikant en daarmaa je hd checken. Komt hier geen fout in naarvoren maar blijft het probleem > opsturen naar maker (wel eerst rma code vragen)

Komt hier een fout in naarvoren en heb je garantie > omruilen voor een nieuwe. Heb je geen garantie dan alsnog opsturen of hem rustig zn laatste rattels laten maken.

Succes :)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:22

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zondag 07 april 2002 21:53 schreef Bruxelles het volgende:
Ja, L2 cache van je processor legen.
Ik neem aan dat je daar wel eens van gehoord hebt????
Kun je hier wat meer over vertellen?
Ik en vele anderen willen wel weten wat jij nu precies bedoelt hiermee.
Volgens mij heb je iets niet helemaal door. :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kan fdisk hem wel vinden?

edit, zou een modje die verschrikkelijke spelfout uit de titel kunnen halen.

Verwijderd

Heb dezelfde kwaal ook gehad.
Bij mij was de oplossing te simpel voor woorden: Kast open connectoren van de flatcable aandrukken en alles werkte weer!
In ieder geval het proberen waard lijkt me.

Verwijderd

S.M.A.R.T status bad, backup and replace
Heb je die melding ooit gezien tijdens het opstarten ?

S.M.A.R.T [mits het in de BIOS aanstaat] checkt ook of er dingen mis zijn met de harde schijf. Een kennis van mij kreeg telkens deze melding tijdens het opstarten, scandisk erover en ja hoor meer dan 12 MB aan beschadigde sectoren.

Tijdens het booten zie je wel staan S.M.A.R.T status Enabled/Disabled.

Als bij jou deze optie uitstaat zou ik deze even aanzetten, en kijken wat S.M.A.R.T aangeeft.

BIOS herkend de HD wel gewoon ?, ik zou in iedergeval onder DOS even scandisk runnen.

Suc6 Han :) [topicstarter]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is opgelost, bedankt voor de hulp in ieder geval. Waarschijnlijk was het toch een software-probleem. Ik heb de HD in een andere pc gezet (als slave). Daar werd hij wel gewoon herkend, dus kon ik alle dingen die ik nodig het er vanaf halen. Toen heb ik windows opnieuw geinstalleerd en het probleem was opgelost...heel vreemd. Toch ga ik voor de zekerheid nog maar even aan de winkel vragen of dit kwaad kan, ik val waarschijnlijk nog onder de garantie aangezien de leeftijd van de HD.
Pagina: 1