Toon posts:

Probleem met apparatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een paar maanden terug heb ik een AMD1900+ gekocht. Via mijn oude baas heb ik 2x 80gb IDE discen gekocht die prima werken.

Nu had ik nog een SCSI controller (adaptec 2940uw2) waarop 2x 4,5gb, 1x 9gb, 1 plextor 12 speed, 1 plextor 4/2/20 rewriter aangesloten zitten. De 4,5gb liggen inmiddels in de kast. Maar ik heb het idee dat de terminering op de bus niet goed is want regelmatig hangt het systeem.

Toch zit ik te twijfelen of ik nu een DVD speler + cd-rewriter moet kopen en het hele SCSI gebeuren eruit moet gooien.

En wat doe ik met de "oude" apparatuur ? De 2940uw2 is een perfecte kaart die 80mb/s aankan.
Toch is IDE redelijk snel voor een normaal workstation.

Any tips ?

Thanks,
Hans

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Weet je zeker dat het niet ergens ander aan ligt zoals bv je voeding? Als die spullen trekken behoorlijk wat vermogen bij elkaar (125W grofweg bij piek verbruik).
Ook geen vervelende software zoals Norton's zooi op de achtergrond staan meedraaien? (ik had hier een PC die kon niet een Photoshop opstartenmet Norton aan).

Als je terminering niet goed is, dan werkt het continue niet lekker (althans dat had ik hier).

Je kaart termineert de ene kant van de bus en als je dan aan de andere kant bv je brander dus bus laat termineren dan kan je de rest er zonder terminators tussenhangen.
Dan zou het allemaal gewoon moeten werken.

Ik zou toch maar eerst even echt proberen te bepalen of je SCSIspul de oorzaak is want het is een dure grap om er achter te komen dat dat het niet is als je net alles vervangen hebt.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Als je de DVD + CD-RW van plan bent te gaan vervangen zou ik toch zeker voor IDE componenten gaan, omdat deze stukken goedkoper zijn dan SCSI versies (athans zover ik weet) en aangezien je ee SCSI controller hebt die 80MB/s haalt en IDE UDMA 100 (theoretisch) 100MB/s, op zich zou ik dit niet sterk laten meewegen aangezien de hedendaagse DVD-,CD-spelers of de bandbreedte 80 of 100MB/s niet echt uitmaakt omdat ze dit toch bij lange na niet halen!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Ik zou toch maar eens naar je PSU kijken.

Met al die randapparatuur moet je minimaal een 350W PSU hebben.
Heb je dit al, moet je van begin af aan beginnen en 1 voor 1 de apparaten eraan hangen.

Anders zou ik ook geen idee hebben.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign