timeouts (zonnet versatel adsl) what's the cause?

Pagina: 1
Acties:

• broes_willems
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03-2025

broes_willems

kippie hachee moddereter

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd veel timeouts van zo'n 20 seconden. Ongeveer eens per 45 minuten uur. :(
De ADSL verbinding is zonnet breedband plus (via Versatel). Heeft iemand met dit abonnement ook deze timeouts? Of kan dit behalve aan de adsl provider ook aan mijn pc liggen? Ik heb al een nieuwe netwerkkaart in mijn bak gestopt maar het maakt geen verschil.

overige info:
winXP
arescom netdsl 1000 router
3com netwerkkaart (later E-techje geprobeerd)

In UT: disconnected from server
In tribes2: 20 seconden freeze up
In earth 2150: connection lost met iedereen in het spel (ik ben host).

Verwijderd

Zet je firewall eens uit en kijk ook of die van xp uit is. Hang je pc eens direct op het internet ipv achter de router misschien dat het helpt :)

• broes_willems

broes_willems

kippie hachee moddereter

Topicstarter
Thanks for your reply.

De Xp firewall staat standaard uit. Wel heb ik zonealarm. Voordat ik een game host (earth2150) set ik de Zonealarm meestal af. Dan nog heb ik de timeouts.

Ik kan de router er niet tussenuit halen :? . Door dat ding krijg ik de adsl (aangesloten op de telefoonwandcontactdoos).

• broes_willems

broes_willems

kippie hachee moddereter

Topicstarter
Er zit nog wel een HUBJE tussen de router en de pc. Die ga ik er maar eens uithalen en dan een uurtje tribes of Ut spelen. Eens kijken of het wat doet. :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 09:31
Ik heb ook last van time-outs tussen de 20 en 30 seconden. Maar ik heb een USB direct aan MxStream basic hangen.
Ik zou niet weten waar het aan ligt. Misschien hetzelfde...

hoop ik, kunnen we een praatgroep oprichten ;)

• broes_willems

broes_willems

kippie hachee moddereter

Topicstarter
Hmm vanalles geprobeerd, ook de hub ertussenuit.
Nog steeds timeouts. Ik ga zonnet ff een mail sturen. Het duurt vast weer een eeuwigheid voor ik een antwoord heb.

Tussentijdse tips zijn dus van harte welkom :)

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Zeg Broes, je vergeet te zeggen dat je ook een andere pc aan de hub hebt hangen en dat je daarop hebt lopen pingen ten tijde van de timeouts en dat je dan de melding krijgt dat je het IP van je router niet kan bereiken. Kortom, het maakt niet echt uit wat je voor besturingssysteem hebt, het gebeurt namelijk op 2 pc's tegelijkertijd. Het ligt dus aan of je hub of je router of zonnet.

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mag ik vragen waarom je een Firewall gebruikt?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:19

Nitai

Live the life you love.

Als ik het goed had begrepen dan stonden de poorten standaard dicht in die router. Je hebt dan geen firewall nodig....dat was configuratie nummer 1 ofzo?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• broes_willems

broes_willems

kippie hachee moddereter

Topicstarter
Antwoord op twee voorgaande posts:

Op mijn verzoek heeft Zonnet destijds alle poorten open gezet. Daarom draai ik nu dus zelf een firewall.

Ik dacht dat ik geen servers zou kunnen draaien met de oorspronkelijke instelling. Of is dat een foute assumptie? :?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 10 april 2002 08:42 schreef broes_willems het volgende:
Antwoord op twee voorgaande posts:

Op mijn verzoek heeft Zonnet destijds alle poorten open gezet. Daarom draai ik nu dus zelf een firewall.

Ik dacht dat ik geen servers zou kunnen draaien met de oorspronkelijke instelling. Of is dat een foute assumptie? :?
Nee dat klopt.
Pagina: 1