ECS k7s5A 200, 250 of 300 Watt?

Pagina: 1
Acties:

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
He maten,

Ik heb een vraagie: Als ik een ECS k7s5a koop, en ik wil er bij inpleuren: geforce2 (32 ddr of sd) cdrom LG 52x, writer (onbekend merk) 2*2*24, diskettedrive, 128 MB DDR of 256 SDRAM, en een athlon 950 of 1000, of iets in die richting, wat voor voeding wordt me dan aangeraden. En natuurlijk HD van paar GB,

Ik ga hem niet gebruiken om te overclocken. Volstaat een 200 Watt, een 250 watt, of moet ik aan de 300 of hoger? :9

Ook nog mensen die een suggestie hebben voor een kast? Euro of 40, 50? (voor dit mobo natuurlijk) |:( Ik heb al een Rainbow gezien, voor ik dacht 49 euro. was geloof ik 300watt, maar weet niet of het een desktop of een miditower was, ik wil nl. een miditower.

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

als het niet veel in prijs scheelt zou ik gewoon de hoogste nemen, maar ik heb er niet echt veel verstand van

ik heb zelf 300 watt

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Ik heb een kast van 60 gulden ooit gekocht(bigtower). 300 watt met MSI K7t turbo en XP 1800 met brander en 3 harde schijven. Draait geweldig. Ik zou gewoon een 300 watt nemen. Deze is zelfs vrij standaard en goedkope kasten.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
300Watt of hoger voor AMD. Sim-pel... >:)
Ik heb zelf 350Watt.

• gangsterjoey
Heb je ongeveer dezelfde specs als ik dan?

|| Specs ||

• gangsterjoey
Waar heb je die kast van 60 pieken (of bedoel je ?) vandaan? welk merk?

|| Specs ||

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

250 Watt lukt waarschijnlijk wel hoor, 230 misschien zelfs wel, maar neem voor de zekerheid 300.

• gangsterjoey
Zitten die btw (lees:krijg je die bij) je systeemkast, of staat bij je systeemkast wat er maximaal in kan?

[offtopic] Iemand nog een site met overzicht processoren->sockets/slots??????????

|| Specs ||

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

AMD > Socket A(MD)
Overige shit: Intel en consorte.

Als iemand nog een leuk ATX kastje weet houd ik me uiteraard aanbevolen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• gangsterjoey
Maar ik bedoel een heel overzicht, dat wist ik zelf ook nog wel....

|| Specs ||

Verwijderd

wat een gelul allemaal

koop wel een merk voeding
ik heb een ibm voeding gehad van echte kwaliteit
was een 100watt voeding

wat zat er aan gesloten ?

2x40g ultra133 seagate en maxtor
2x cdroms
1x ati radeon 64ddr vivo
mobo
pentium3 800

dus als deze troep er op werkt
en je koop een goede voeding
dan doet jouw amd het ook wel op

Verwijderd

Koop een merk 300Watt of hoger, dan zit je altijd goed.

Verwijderd

300w is ok, waarom zou je minder nemen? (mijn noname WTY400 trekt het heel goed)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

En dan straks gaan roepen dat je een DOA heb of een kut mobo :)
Koop een "fatsoenlijke" 350watt voeding ,die plankjes hebben dat hard nodig.
Vooal de K7S5A !!

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 22:55 schreef suijkerbuijk het volgende:
wat een gelul allemaal

was een 100watt voeding

2x cdroms
1x ati radeon 64ddr vivo
mobo
pentium3 800

EEEEEEE jonge ga jij andere mensen dingen wijs maken ja 100Watt :o ben je helemaal gestoord !!!

Iedereen lult al dat zijn systeem min loopt met 230 watt en dat ze voor de zekerheid maar ff 250 watt nemen dan kom jij ff dik 130 watt er onder zitten - 100 watt :o ) jij denkt echt dat we hiet stom zijn!

En uhhhh neem gewoon minimaal 250 watt Ik raad aan 300 watt want zo te zien ga je geen athlon Xp erin ''solderen'' :Y) want dat verschilt nog wel wat met die Dondervogels!

• Dielie
  • Laatst online: 00:23

Dielie

*BURP!*

Heb een vergeljkbare config, en dat werkt prima met 300 watt. Budget cases (heb ik ook) voeren ook al dat vermogen, dus waarom zou je nog voor minder kiezen?

• The_Duke
  • Laatst online: 21-08 13:54

The_Duke

ho gek!

Op zaterdag 06 april 2002 22:13 schreef TimMer het volgende:
300Watt of hoger voor AMD. Sim-pel... >:)
Ik heb zelf 350Watt.
Onzin !!
check me sig en ik heb 235 watt voeding. verder nog 2 ccfl's en 2 extra fans en dat draait allemaal al 7 maanden perfect in deze configuratie en in totaal al 4 jaar :P
pc staat dag en nacht aan.

Verwijderd

als je nu een nieuwe voeding gaat kopen, koop dan gewoon een 300 watt. Dat sommige redelijk zware configs ook op 250 / 235 lopen, komt o.m. doordat het waarschijnlijk merkvoedingen zijn. Het prijsverschil is heel klein, dus koop gewoon een 300 watt, zit je voorlopig weer goed.

• The_Duke
  • Laatst online: 21-08 13:54

The_Duke

ho gek!

Op zondag 07 april 2002 11:15 schreef ByMeSDy het volgende:
als je nu een nieuwe voeding gaat kopen, koop dan gewoon een 300 watt. Dat sommige redelijk zware configs ook op 250 / 235 lopen, komt o.m. doordat het waarschijnlijk merkvoedingen zijn. Het prijsverschil is heel klein, dus koop gewoon een 300 watt, zit je voorlopig weer goed.
merk voeding?? wacht, ff de naam proberen te lezen op me voeding ......het is een echte Enhance waaw zegt jou dat wat?? mij niet maar hij doet het al jaren perfect :Y)
Maar inderdaad, als ik op dit moment een nieuwe voeding zou kopen zou ik ook een 300 watt kopen, voor het prijsverschjil hoef je het niet te laten.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik heb ergens een topic geopend, omdat ik hier problemen mee heb gehad.
Op een 220W voeding ging m'n comp steeds spontaan resetten onder het booten, ik kwam windows niet eens in, op een 230W werkte alles perfect :)
Voor m'n systeem zie sig.

edit: die 230W was een Funai, en die 220W weet ik niet, maar op een Asus A7V-E en een ECS K7VZA v3.0 en een MSI K7T Pro 2 werkte die wel goed :) Die ECS slurpt iets meer stroom dan de meeste bordjes :)

Specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zaterdag 06 april 2002 22:36 schreef gangsterjoey het volgende:
[offtopic] Iemand nog een site met overzicht processoren->sockets/slots??????????
[topic=372763/1/100] :)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Zeker een GOEDE 300 Watt voeding!!!!! De K7S5A eist heel erg veel van je voeding! Als je een goede voeding + goed geheugen hebt, dan zal ie ook als een zonnetje lopen >:)

webOS all the way!

Verwijderd

zie mijn specs 250 watt voeding van aopen draait als een zonnetje. ps:ik heb ook cheapass pc-133 ram no problemo

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
om ook maar een duit in het zakje te doen; goede voeding halen! 300 watt van een gerenomeerd merk, zit je altijd goed....

kijk anders ook ff op http://www.ocworkbench.com/articles/psu/psup1.htm.

dat is specifiek over de k7s5a....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

ik heb ook een 300watt voeding. draait perfect. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 07 april 2002 12:06 schreef Hermanvh het volgende:
Zeker een GOEDE 300 Watt voeding!!!!! De K7S5A eist heel erg veel van je voeding! Als je een goede voeding + goed geheugen hebt, dan zal ie ook als een zonnetje lopen >:)
Yup, maar die 'GOEDE' mag zwaarder wegen dan '300W'. Mijn ervaring: heb een keer een HP Visualize FX4 videokaart gevonden (ja gevonden, dit is dus vergelijkbaar met een 3-jaar oude 3Dlabs kaart, monster met andere woorden). Dus ik ff documentatie vinden: het kwam uit een HP Kayak workstation met een 260W voeding.

Ik dus op m'n K7S5A met 300W prakken- moest goed gaan dacht ik :X

Na een paar minuten hing er een vage lucht in de kamer, maar ik was koffie aan het zetten dus dacht dat het daaraan lag. Paar minuten later en ik was net op zijn voor m'n PC om een enorme -PLOEP- geluid uit de voeding te horen komen. RIP :(

Ik als de dood dat m'n mobo eraan was- oude 230W AOPEN erop die ik had liggen om ff te testen. Met die monsterkaart er nog in...

No problems. Voor de zekerheid (en de electriciteitsrekening :+ ) heb ik die HP vervangen met een ATi Rage Pro, maar de moraal van het verhaal is duidelijk: beter een merk-230W dan een onbekende, zwakke '300W'.

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Op zondag 07 april 2002 09:58 schreef Love_Logic het volgende:

[..]

EEEEEEE jonge ga jij andere mensen dingen wijs maken ja 100Watt :o ben je helemaal gestoord !!!

Iedereen lult al dat zijn systeem min loopt met 230 watt en dat ze voor de zekerheid maar ff 250 watt nemen dan kom jij ff dik 130 watt er onder zitten - 100 watt :o ) jij denkt echt dat we hiet stom zijn!

En uhhhh neem gewoon minimaal 250 watt Ik raad aan 300 watt want zo te zien ga je geen athlon Xp erin ''solderen'' :Y) want dat verschilt nog wel wat met die Dondervogels!
Zal ik het je nog sterker vertellen: waar een Target 230W ATX voeding en een Sunny 250W AT voeding het werk erbij neerleggen met een AMD K6/2-500 PC, en ze dus moeten samenwerken om die PC draaiend te houden, trekt een 100W voedinkje van het merk Astec die hele PC in z'n uppie :)

• Dirk J
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op zaterdag 06 april 2002 21:54 schreef gangsterjoey het volgende:
He maten,

Ik heb een vraagie: Als ik een ECS k7s5a koop, en ik wil er bij inpleuren: geforce2 (32 ddr of sd) cdrom LG 52x, writer (onbekend merk) 2*2*24, diskettedrive, 128 MB DDR of 256 SDRAM, en een athlon 950 of 1000, of iets in die richting, wat voor voeding wordt me dan aangeraden. En natuurlijk HD van paar GB,

Ik ga hem niet gebruiken om te overclocken. Volstaat een 200 Watt, een 250 watt, of moet ik aan de 300 of hoger? :9

Ook nog mensen die een suggestie hebben voor een kast? Euro of 40, 50? (voor dit mobo natuurlijk) |:( Ik heb al een Rainbow gezien, voor ik dacht 49 euro. was geloof ik 300watt, maar weet niet of het een desktop of een miditower was, ik wil nl. een miditower.
Ik heb ongeveer dezelfde config met een 300 watt..

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
Bij Computer-land verkopen ze een kastje van 45 euro, met een voor die prijs erg goede voeding: Gencode 300 Watt (type 2.03 of zoiets..). Deze voeding zit bijvoorbeeld ook in een Chieftec kast van 130 euro.

• gangsterjoey
Heeft da 'computerland' ook een site, of een winkel? Zoja, wil ik natuurlijk :D weten waar! P.s: site is beter!

|| Specs ||

• SimonBenson
  • Laatst online: 19-08 22:51
Op zondag 07 april 2002 11:29 schreef The_Duke het volgende:

[..]

merk voeding?? wacht, ff de naam proberen te lezen op me voeding ......het is een echte Enhance waaw zegt jou dat wat?? mij niet maar hij doet het al jaren perfect :Y)
Maar inderdaad, als ik op dit moment een nieuwe voeding zou kopen zou ik ook een 300 watt kopen, voor het prijsverschjil hoef je het niet te laten.
Enhance... Toevallig ook in het bezit van een Highscreen kastje.. ?!? Zie dat je ongeveer de opstelling hebt die ik wil behalve dan een Club3D Radeon 8500 pro. 235 Watt moet dan genoeg zijn. Maar ik las allerlei berichten of min. specs van zo'n 300 Watt.
Voor de zekerheid toch maar een nieuw kastje voor 50 Euro kopen.
Och ja: computerland

• Darkfrog
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik heb zo'n beetje dezelfde specs en had met 200W een probleem. Spontane reboots, vastlopers en vervelende rare pixels op m'n beeld (foto's met flinke ruis er doorheen). Ik had nog een 230W voeding liggen, die erin gestopt en.. problem solved.

dit zit er in m'n pc: Geforce2, Athlon 1400, 24x brander, 16xDVD, IBM 40Gb, 3.5" diskdrive :)

Verwijderd

gewoon proberen je ziet het zelf wel! Zo niet koop je voor ongeveer 50 euro gewoon nieuwe kast check de pricewatch

• gangsterjoey
ok, bedankt, ik heb gekeken, ik ga bij die computerland een kast halen, bij (volgens de pricewatch) de goedkoopste bestel ik de kaart+ proc, en dan kijken of ik ergens nog een leuke kaart (video) vandaan kan halen......

BEDANKT!!!!!!!!!!!

|| Specs ||

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 09:58 schreef Love_Logic het volgende:

[..]

he boeren lul
ik lieg hier niet omdat deze voeding van ibm zelf zijn en zij leveren deze pc's af aan bedrijfen

verder heb ik de spul verkocht aan een mede tweakers
die nu een divx box van maakt

een goeie kwalitijd voeding kan je voelen aan zijn gewicht

ik heb hier een 350watt voeding a classen en die weegt minder dan dan die ibm

dus lul niet als je nergens wat van af weet

• gangsterjoey
Ok, ik weet dus dat ik een goede 300W voeding moet hebben, maar wat is dan 'goed'? Ik had net gehoord: Enhance, en nog iets (kan ff niet op de naam komen), dus dit zijn goede voedingen?? :? :? :?

|| Specs ||

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 09:47 schreef Speedy-J het volgende:
En dan straks gaan roepen dat je een DOA heb of een kut mobo :)
Koop een "fatsoenlijke" 350watt voeding ,die plankjes hebben dat hard nodig.
Vooal de K7S5A !!
Daarom werkt die van mij zeker met 250 W?

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 22:12 schreef sjares het volgende:
Bij Computer-land verkopen ze een kastje van 45 euro, met een voor die prijs erg goede voeding: Gencode 300 Watt (type 2.03 of zoiets..). Deze voeding zit bijvoorbeeld ook in een Chieftec kast van 130 euro.
en deze kom je ook tegen in Mast3r's kast ouwe flame gast :P

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Ik heb een Duron 600, 256 mb pc 133, K7S5A, 200watt voeding, voodoo 3, scsi adaptec, scsi dvdrom, digidoc, plexwriter 16x, extra ventilo, SB live 5.1 en ibm 40 gb, en nog 60 gb WDC, en die werkt perfect op 200watt, maar als ik em overclock naar 800 mhz (133fsb), dan zit ie vast in games.
Dus toch gewoon 300watt nemen zoals velen hebben gezegd.

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 22:55 schreef suijkerbuijk het volgende:
wat een gelul allemaal

was een 100watt voeding

2x cdroms
1x ati radeon 64ddr vivo
mobo
pentium3 800

Ten 1e geloof ik dat niet, zeker omdat er (naar mijn weten) nooit ATX voedingen van 100W zijn geweest.
Ten 2e verbruikt een P3 vele malen minder dan een AMD Athlon, en een RadeOn ViVo valt ook wel mee. Een cdrom vreet helemaal niks... Neem gewoon een 300W of een hele goede 235W (Enermax).

• smvs
  • Niet online
mijn ervaring is dat mobo's vaak stuk gaan bij gebruik van een te zwakke voeding. vooral de msi k7t pro en hoger heeft daar last van.

Verwijderd

Ga voor de zekerheid voor 300watt en als je €€€ hebt liever geen no-name...

Verwijderd

een 100 watt voeding lijkt me idd niet echt lekker gaan..(een XP wil al 75 watt)...

• gangsterjoey
Jullie zeggen nu al heel de tijd dat ik een goede voeding moet kopen, maar ik hoor alleen maar: 'Ja, als je nou eem merkvoeding koopt, dan is het goed'. Als ik dan vraag wat volgens jullie een merkvoeding is; ik vraag dus om concrete merken, krijg ik van die antwoorden van: 100W van een GOED merk..... :(

[/b]WAT IS DAN EEN GOED MERK????[/b] NOEM ER DAN EEN PAAR OP OFZO....;)
Vriendelijk dank. :)

|| Specs ||

Verwijderd

ik heb zelf 230 watt voeding kijk maar naar mijn sig voor mijn systeempje! Loopt super op 230 watt voeding!

Verwijderd

ik heb ook een k7s5a en ik denk dat een beetje power idd niet weg is, k heb zelf een codegen (zie sig) en 300W lijkt me idd wel zo fijn, zeker als je er ook veel in gaat hangen. Bovendien trekken amd's zowieso, onafhankelijk van het mobo, al veel stroom....

Verwijderd

misschien wat laat maar kijk eens op OCworkbench. Dat heeft een zeer uitgebreid ECS forum en zelfs een PSU-faq.
Beantwoordt alle vragen.

Verwijderd

Hier maar ff mn vraagje neergooien dan, ipv een nieuw topic te starten.

Ik heb sinds een paar dagen de K7S5A-LAN met duron 1200 erop. Verder een GF2ti, SBlive, 2e netwerkkaart, 45 GB 7200 RPM, DVD en CDRW en een paar casefans. Aopen 250 Watt voeding

Als ik een 3dmark wil doen lukt dit echter niet: v2000 klapt terug naar Windows (2000 met drivers van CD + patches van windowsupdate.com) en v2001 gaat een keer op zwart beeld en komt niet meer terug. Ik kan echter wel bijvoorbeeld 2 uur Counterstrike spelen.. is dit ook voedinggerelateerd ? (Het lijkt me zo vreemd dat 3dmark meer stroom zou vergen dan een 3d game)

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 07:49 schreef MadCat het volgende:
Hier maar ff mn vraagje neergooien dan, ipv een nieuw topic te starten.

Ik heb sinds een paar dagen de K7S5A-LAN met duron 1200 erop. Verder een GF2ti, SBlive, 2e netwerkkaart, 45 GB 7200 RPM, DVD en CDRW en een paar casefans. Aopen 250 Watt voeding

Als ik een 3dmark wil doen lukt dit echter niet: v2000 klapt terug naar Windows (2000 met drivers van CD + patches van windowsupdate.com) en v2001 gaat een keer op zwart beeld en komt niet meer terug. Ik kan echter wel bijvoorbeeld 2 uur Counterstrike spelen.. is dit ook voedinggerelateerd ? (Het lijkt me zo vreemd dat 3dmark meer stroom zou vergen dan een 3d game)
als je machine verder stabiel loopt zou ik die domme 3dmark gewoon vergeten....don't change a winning team...

Verwijderd

Ik heb zelf ook zo'n mobo, met:

- 256 mb
- liteon dvd
- cd-rw
- amd 1 ghz
- 20 gb hardeschijf

en een voeding van 200 w en het werkt perfect. Ik weet niet hoe het kan maar het kan dus......

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58
Me 2, check me specs voor wat ik er allemaal in heb :D

Feyenoord!

Pagina: 1