Toon posts:

computer start niet meer op na proberen biosupdate

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
na een lange dag.. op een late avond.. na een glaasje drinken... besloot deze jongen man is een bios-update te doen.. hij heeft een MS-6309 Moederbord en had versie 3.40 van BIOS.. hij ging naar de site van MSI...
http://www.msi-computer.com/
hij klikte op "support"
klike op "Live BIOS"
Er werd automatisch gezien watvoor moederbord je hebt..
maargoed... ten slotte installeerde je het maar...
toen zag hij dat je een instelling uit moest zetten... de bescherming dat BIOS niet upgedate kan worden....
hij keek bij de afdeling van CMOS waar je dat volgens die aanwijzing zou kunnen vinden.. en concludeerde dat er geen beveiliging tussen stond... na alle instellingen van BIOS doorgespit te hebben...
Hij starte de computer op nieuw op... klikte op de snelkoppeling Live Bios... en installeerde De Nieuwere Versie van CMOS bios namelijk 3.70...
Tijdens het installeren bleef de computer vastzitten...
De jongeman drukte op Reset en wilde nadat de computer opnieuw was opgestart het weer opnieuw proberen...
Maar toen wilde de computer niet opstarten...
Het beeldscherm deed niks...
Alleen de Processor hoorde je, en de DVD-ROM al zit er een CD/DVD-rom in.
Maargoed...

De Wel Of Niet verwachte vraag van deze jongeman is:

"Weet iemand hoe ik deze Heerlijke Computer weer Aan de Gang Krijg?"

Hartelijk dank voor uw aandacht om het verhaaltje van deze jongeman aan te horen... :);)

Wat de jongeman allemaal geprobeerd heeft:

-BIOS Reset al geprobeerd.. andere oplossing??

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 11:33
jah, je moet ook noooooit vanuit windows flashen. dat gaat GEGARANDEERD een keer fout. gewoon met een boot floppy in dos.
anyway, ik denk dat je even met je bios chippie naar je pc boer moet gaan. die kan hem meestal wel opnieuw flashen mits ze zo'n apparaat hebben. anders msi mailen/bellen voor een nieuwe.

wat ook kan, maar niet zonder risico, is een zogenaamde hot swap. start op met een bios chip van iemand anders met hetzelfde bord, en swap net voor je gaat flashen die met jouw mislukte en dan zou hij m er weer in moeten flashen.

Verwijderd

msi mailen bellen chippie in een envelop en weg (zo ook gedaan bij K7T Pro2 :) en koste geen cent! (naja 1.30nlg voor verzendkosten :))

Verwijderd

Topicstarter
dat chippie is dat het chippie AMI-BIOS met een vierkant dingetje eromheen... chip is zwart?
email-adres waar ik naar kan mailen.. liefst nederlands als je dat weet... website doet raar van MSI :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 21:49 schreef weareborg het volgende:
jah, je moet ook noooooit vanuit windows flashen. dat gaat GEGARANDEERD een keer fout. gewoon met een boot floppy in dos.
anyway, ik denk dat je even met je bios chippie naar je pc boer moet gaan. die kan hem meestal wel opnieuw flashen mits ze zo'n apparaat hebben. anders msi mailen/bellen voor een nieuwe.

wat ook kan, maar niet zonder risico, is een zogenaamde hot swap. start op met een bios chip van iemand anders met hetzelfde bord, en swap net voor je gaat flashen die met jouw mislukte en dan zou hij m er weer in moeten flashen.
eejuhmmm
op de site van MSI.. staat dat je NOOIT moet flashen onder DOS dus wat is het nou???? :?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:37
Niet luisteren naar MSI :P

Bios is vaak van AMI of award. Die hebben flash proggies die onder dos werken. verders heb je een bin file en hier zit de daadwerkelijke bios in. Onder windows heb je ziek veel proggies die je systeem op de een of andere manier kunnen laten hangen.

Met een bootflop is die kans veel en veel en veel kleiner. Je laadt nl alleen heel light dos in en het programma wast je nodig hebt. Dus geen windows, cpu cool, printer driver, videokaart driver etc. Dat MSI zegt wat jij in je berichtje schrijf vind ik heel bizar en vrij dom van ze. Waar schrijven ze dat btw?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

ik wist niet eens dat je je bios kon flashen onder windows :?
heb ook een msi mobo en toen ik em geflasht heb stond er op de site om onder dos te flashen hoor

• Tain
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 20:32
Wel vaag dat MSI iets heel anders zegt dan alle andere Mobo fabrikanten en bios leveranciers...
Special Note:
The BIOS and DEVICE DRIVERS contained here are exclusively for MSI products only. MSI assumes no responsibility for any damages resulting from improper use or lack of technical expertise.

WARNING !!!!!

DON'T FLASH FROM A FLOPPY DISK !!!!
DON'T FLASH WHEN YOUR SYSTEM IS RUNNING FINE !!!!
DON'T FLASH IF YOU DON'T KNOW WHAT YOU ARE DOING !!!!
http://www.msi.com.tw/support/bios/note.htm

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 10:35 schreef Tain het volgende:
Wel vaag dat MSI iets heel anders zegt dan alle andere Mobo fabrikanten en bios leveranciers...
[..]

http://www.msi.com.tw/support/bios/note.htm
strange :? :?
Misschien doen ze dat om zo hun flash methode te promoten, maar vanuit DOS is echt wel beter hoor, nog nooit probs mee gehad, ook niet met mn MSI boardjes ;)

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Op zaterdag 06 april 2002 21:49 schreef weareborg het volgende:

anyway, ik denk dat je even met je bios chippie naar je pc boer moet gaan. die kan hem meestal wel opnieuw flashen mits ze zo'n apparaat hebben.
Ze hebben daar geen aparte apparaatjes voor nodig hoor..
Gewoon hetzelfde mobo (of zelfde BIOSchip).

Je kan je ook altijd een andere BIOSchip bestellen op BadFlash.com
Dan krijg je een gloednieuwe toegestuurd.

Indien je ergens anders iemand kent met hetzelfde moederbord kan je het ook altijd zelf doen natuurlijk.
  • PC opstarten via je kennis zijn PC
  • naar DOS gaan, zijn BIOSchip eruithalen (terwijl de PC aanstaat)
  • Die van jouw erin steken.
  • Een BIOSflash uitvoeren
  • Als alles gelukt is, dan kan je jouw BIOS gewoon weer in jouw mobo steken, en zal alles terug perfect werken.
P.S:wees wel voorzichtig met het wisselen van die BIOSchips!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

bios flashen kan idd, en het werkt bovendien uitstekend. kheb een asus mobo, draai installertje, progje checkt of er iets nieuws is, ander flasht hij hem ff voor je, werkt PERFECT...

Verder idd gewoon msi nederland contacten (of msi international of whatever) en om een nieuw bios chippie vragen, soms doet de td van de winkel waar je hem hebt gekocht dat ook wel!

wel vreemd dat jij je processor kan horen ! :?

...gamen blijft leuk...

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Op de site van MSI staat het volgende:
http://www.msi.com.tw/support/bios/boot.htm

Dus waarom zou je de chipjes op moeten sturen :? ????
Topicstarter, probeer dit gewoon eens.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Verwijderd

Ik kan je het volgende zeggen.

Gigabyte deed er niet moeilijk over. Mijn bordje ligt nu ergens in het land voor een nieuwe chip of een reflash van de oude. Het enige wat ik moet dokken zijn de verzendkosten van de computerboer naar de gigabyte.

Gigabyte is meestal net wat moeilijker dan msi dus ik denk dat het je zeker wel moet lukken.

www.msi-computers.nl kan je kijken voor het nummer. Gewoon in het NL je probleem uitleggen en kijken wat er gebeurt.

Oh ff offtopic:

Als ik mn bordje terugkrijg en ik flash met het live update proggie van gigabyte. Dan moet hij het gewoon doen, want de vorige keer deed ik het manual in dos en ging het mis.

• TieBie884
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-07-2023

TieBie884

Het leven kent geen appeltje-Z

Electra schreef op zondag 07 april 2002 @ 22:00:
Op de site van MSI staat het volgende:
http://www.msi.com.tw/support/bios/boot.htm

Dus waarom zou je de chipjes op moeten sturen :? ????
Topicstarter, probeer dit gewoon eens.
Ik zou graag willen weten wat op die url staat. Die is namelijk onbereikbaar.

(Ook hier een mislukte BIOS flash, grrrr)

Als ik het zelf zou kunnen, graag. Gisteren Oblivion gehaald en dacht eerst maar even BIOS flashen. Ja, dat moet je dus nooit doen...

TB

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je kunt natuurlijk ook in de FAQ kijken, daar staat het ook in :)
PMG FAQ

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ze bedoelen natuurlijk niet dat ge je niet mag booten vanaf DOS

ze bedoelen dat je niet mag booten met een opstartdiskette (imv kapotte sectoren &zo)

Maak een Windows opstartCD, en start daar van op, en flash dan

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

snake903 schreef op zondag 09 april 2006 @ 17:04:
Ze bedoelen natuurlijk niet dat ge je niet mag booten vanaf DOS

ze bedoelen dat je niet mag booten met een opstartdiskette (imv kapotte sectoren &zo)

Maak een Windows opstartCD, en start daar van op, en flash dan
Alsjeblieft, als je er geen verstand van hebt ga dan geen rare adviezen geven.
je moet JUIST booten naar DOS (tenminste, dat is aan te raden) om te zorgen dat je zo min mogelijk op je pc hebt dat problemen kan geven.
Dus maak gewoon een bootdisk en start daarvan op. Redelijk standaard voor een biosflash.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat tegenwoordig inderdaad gewoon in de FAQ van dit subforum :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.