MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
kheb sinds enige weken de us robotics broadband router 8000,
prima ding configgen was binnen 1 minuut voor elkaar (een leek kan de was doen), verder is ie mooi compact (strak design geen extra fratsen)
en het werkt met mxstream, en kabel (@home) tevens zit er een seriele poort op (als je adsl het niet doet, dan gebruikt ie een analoog modem), en een print servertje,
edimax? helaas heb ik geen ervaring mee,
prima ding configgen was binnen 1 minuut voor elkaar (een leek kan de was doen), verder is ie mooi compact (strak design geen extra fratsen)
en het werkt met mxstream, en kabel (@home) tevens zit er een seriele poort op (als je adsl het niet doet, dan gebruikt ie een analoog modem), en een print servertje,
edimax? helaas heb ik geen ervaring mee,
A wise man's life is based around fuck you
Ik heb bij een kennis een edimax router geinstaleerd, hij werkt goed alleen het kan nog wel eens voorkomen dat die router in een keer hangt ik raad daarom ook een draytek router aan. Die zijn ook wat gebruiksvriendelijker.
PS. ik heb met alle twee de routers gewerkt en ik vind de draytek beter en stabieler
PS. ik heb met alle twee de routers gewerkt en ik vind de draytek beter en stabieler
mmm, moest begin deze week nog zon draytek installeren (bij een bedrijfje als router) moest er 2 meenemen want 1tje weigerde dienst, en het 2e model was ook niet je van het (liep ook vaak vast, en sommige site waren niet te bereikenOp zaterdag 06 april 2002 21:15 schreef marrekau117 het volgende:
Ik heb bij een kennis een edimax router geinstaleerd, hij werkt goed alleen het kan nog wel eens voorkomen dat die router in een keer hangt ik raad daarom ook een draytek router aan. Die zijn ook wat gebruiksvriendelijker.
iets wat ik met die us robotics nog niet heb mogen meemaken, maar goed het kan toeval zijn geweest met die drayteks
A wise man's life is based around fuck you
een hub kost 40 euro, een router kost 300 euro
WAAROM TWEAK JE HEM DAN NIET?!?!?!
bij paradigit computers hebben ze van die routertjes van sitecom.. je hebt een simpele router en eentje met een 4poort switch ingebouwd.
deze zijn niet zo duur en werken perfect...
geloof rond de 150 euro
deze zijn niet zo duur en werken perfect...
geloof rond de 150 euro
Inderdaad.. het tweaken is een fluitje van een cent en het bespaard je nog al wat onkosten. Bovendien hoet je dan alleen maar de netwerkdriver te installeren en niet al die belshit en vpn's. Okk heb je geen last meer dan dat de verbinding blijft hangen en je opnieuw moet inbellen.(Hier had ik rgelmatig last van). Als je dan ook nog de DHCP server activeerd dan hoef je helemaal niks meer te doen.
Niewe installatie.. en gelijk op het net. retehandig.
Niewe installatie.. en gelijk op het net. retehandig.
Verwijderd
Heb hier een draytek staan en die bevalt me prima 
Heb een tijdje geleden een Edi Max bij een kennis geisntalleerd en vind het nogal een onding... vooral met portforwarding, hij heeft em nu omgeruild voor een draytek
Heb een tijdje geleden een Edi Max bij een kennis geisntalleerd en vind het nogal een onding... vooral met portforwarding, hij heeft em nu omgeruild voor een draytek
Ik heb zelf gekozen voor de ZyXEL Prestige 642. Deze heeft meteen een ADSL modem ingebouwd.
Had eerst getweaked, maar NAT forwarding weigerde in alle talen. Bottom line: tweaken heeft geen handleiding, en iedereen die zegt dat je het op een bepaalde manier moet doen kan je ook geen garanties geven.....
Ik geef toe: de P642 is alleen haalbaar als je bereid bent € 350 uit te geven, maar geloof me: je wilt nooit meer wat anders. Instaleren duurde precies 30 seconden (zit een Wizard via web in), en regelen van de firewall en NAT translation gaat ook via web interface.
Ik heb ondertussen web, mail en FTP servers draaien achter de firewall, en alles draait als een trein.
Heb eerlijk gezegd geen ervaring met de anderen: Ik had genoeg geld beschikbaar, dus ik ben maar meteen voor de beste gegaan
Had eerst getweaked, maar NAT forwarding weigerde in alle talen. Bottom line: tweaken heeft geen handleiding, en iedereen die zegt dat je het op een bepaalde manier moet doen kan je ook geen garanties geven.....
Ik geef toe: de P642 is alleen haalbaar als je bereid bent € 350 uit te geven, maar geloof me: je wilt nooit meer wat anders. Instaleren duurde precies 30 seconden (zit een Wizard via web in), en regelen van de firewall en NAT translation gaat ook via web interface.
Ik heb ondertussen web, mail en FTP servers draaien achter de firewall, en alles draait als een trein.
Heb eerlijk gezegd geen ervaring met de anderen: Ik had genoeg geld beschikbaar, dus ik ben maar meteen voor de beste gegaan
Verwijderd
Ik heb hier de Sitecom DC-200 (dus zonder switch ingebouwd, want die had ik al). Werkt als een zonnetje met Chello, zeer snel. Alles binnen 1 minuut in te stellen via de browser, en het mooiste, gewoon via de browser je mac-adres opgeven van je chello-netwerkkaart, de Sitecom neemt het gewoon over. Dit dit ondersteunt ook ADSL (Mxstream is geen probleem).
Kijk hier eff:Op zaterdag 06 april 2002 21:18 schreef RocketKoen het volgende:
een hub kost 40 euro, een router kost 300 euro
http://www.tweakers.net/pricewatch/23433
Dit is geen 300 euro...
BTW, ik heb deze Draytek en ik kan hem aanraden.
ik heb de edimax wireless router (265)
adsl basic/mxstream/xs4all
werkt prima, ben nu vanuit mijn slaapkamer op mijn laptop aan het internetten
en niemand anders met wireless komt op mijn netwerk
(tenzij het MAC adress hetzelfde is)
adsl basic/mxstream/xs4all
en niemand anders met wireless komt op mijn netwerk
(tenzij het MAC adress hetzelfde is)
...
Verwijderd
Kijk, dat wil ik nou ookOp zondag 07 april 2002 01:15 schreef AwesomE het volgende:
Verwijderd
Zelfs al tweak je de alcatel, dan doet het in de huidige situatie nog niets.. Persoonlijk zou ik het wel tweaken en gewoon een 10/100mbit hubje er tussen gooien, een router heb je nergens voor nodig (behalve als je specifiek bedoelingen hebt) Het voordeel van tweaken van je alcatel levert meer performance op qua responce tijden, het werkt gewoon sneller als via w2k, tevens heb je voordeel van het dhcp gedeelte e.d. Ik heb zelf overigens een vigor router, maar heb eigenlijk alles uitstaan en gebruik hem meer als hubOp zaterdag 06 april 2002 20:57 schreef Niels99 het volgende:
Ben een beetje aan het rondneuzen voor een Router om mijn ADSL te delen (ja ik weet dat de alcatel ook getweakt kan worden) 1ste viel mij de Edimax op leek me een lekker routertje kwa prijs enz.. Maar heb een beetje de search gebruikt, maar kwam nie echt duidelijke antwoorden tegen of deze nou werkt met ADSL, hadden het over de slechte ondersteuning van pptp. Zijn er mensen die ADSL+Edimax goed hebbe draaien. Of raden jullie mij toch iets anders aan.
PS. Ik heb nu ADSL via 2 netwerkkaarten in Win2K gedeeld.
Ik heb vandaag een Draytek Vigor 2200E gehaald voor 194 euro bij Goris (www.goris.nl) en hij werkt zeer goed.
Wat me vooral opviel was de installatie, ik was bang dat dat ingewikkeld zou zijn maar niets was minder waar: van ADSL modem UTP niet meer in PC maar in die router, andere UTP-kabel van router naar PC. Even bij de networksettings de boel op DHCP zetten (1 click) en surfen naar 192.168.1.1. Ook daar stonden de settings nog geen minuut later goed. Er zat een duidelijke Nederlandstalige quicksetup bij en al.
Hij heeft een ingebouwde DHCP-server dus al je bakken intern kunnen gewoon DHCP gebruiken. Er zit een switch ingebouwd dus zonder extra switch of HUB kunnen er meteen al 1-4 PCs op dat ding worden aangesloten. Als je er meer hebt kan je alsnog een switch/HUB kopen en die erop aansluiten.
Configuratie van port-forwarding en de firewall zijn erg makkelijk via de browser te doen, standaard staat de boel al potdicht van buitenaf dus hoef je er niks aan te doen, tenzij je intern een server (of meerdere) draait, maar dan heb je alles in een handomdraai aangepast.
Fantastisch apparaat dus, aan te raden!
Wat me vooral opviel was de installatie, ik was bang dat dat ingewikkeld zou zijn maar niets was minder waar: van ADSL modem UTP niet meer in PC maar in die router, andere UTP-kabel van router naar PC. Even bij de networksettings de boel op DHCP zetten (1 click) en surfen naar 192.168.1.1. Ook daar stonden de settings nog geen minuut later goed. Er zat een duidelijke Nederlandstalige quicksetup bij en al.
Hij heeft een ingebouwde DHCP-server dus al je bakken intern kunnen gewoon DHCP gebruiken. Er zit een switch ingebouwd dus zonder extra switch of HUB kunnen er meteen al 1-4 PCs op dat ding worden aangesloten. Als je er meer hebt kan je alsnog een switch/HUB kopen en die erop aansluiten.
Configuratie van port-forwarding en de firewall zijn erg makkelijk via de browser te doen, standaard staat de boel al potdicht van buitenaf dus hoef je er niks aan te doen, tenzij je intern een server (of meerdere) draait, maar dan heb je alles in een handomdraai aangepast.
Fantastisch apparaat dus, aan te raden!
Ik ben toch zeer tevreden met mijn Repotec RP-IP518HOp zaterdag 06 april 2002 20:57 schreef Niels99 het volgende:
Ben een beetje aan het rondneuzen voor een Router om mijn ADSL te delen (ja ik weet dat de alcatel ook getweakt kan worden) 1ste viel mij de Edimax op leek me een lekker routertje kwa prijs enz.. Maar heb een beetje de search gebruikt, maar kwam nie echt duidelijke antwoorden tegen of deze nou werkt met ADSL, hadden het over de slechte ondersteuning van pptp. Zijn er mensen die ADSL+Edimax goed hebbe draaien. Of raden jullie mij toch iets anders aan.
http://www.repotec.com/RP-IP518H.htm
Heb achter de firewall een mailserver, ftp server en web servers op veschillende machines draaien. Tot nu toe heb ik maar een nadeel gevonden van deze router; het is niet mogelijk een interne port, by 192.168.0.3:80 dubbel te gebruiken, bijvoorbeeld:
extern_address:8080 => 192.168.0.3:80 en extern_address:8081 => 192.168.0.4:80
Iets wat wel mogelijk zou moeten zijn, of niet (begin nu te twijfelen)??
* Is te configureren op 192.168.0.1, is ook remotely te configureren (is aan of uit te zetten)
* Heeft een ECP printer poort (die gewoon via een IP address is aan te sturen al wil de handleiding dat niet toegeven)
* Dynamic DNS
* MAC address is in te stellen (erg handig voor Chello gebruikers)
* URL filter (erg handig om kinderen te beletten naar xxx sites te surfen)
* 5 (RP-IP515) / 7 (RP-IP518) poort switch
* ETC
En het mooiste, een waanzinnig lage prijs: 156 Euro (RP-IP518), of 115 Euro voor de RP-IP515 (www.rgmcomputers.nl)
edit:
Typo's typo's en url toegevoegd
Typo's typo's en url toegevoegd
Pagina: 1