LSA-kast als switch?

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
ik heb de volgende vraag wij hebben een nieuwe huis laten bouwen, en in een achttal ruimtes UTP aan laten leggen voor netwerk, dit is allemaal al netjes gemaakt, en de kabels komen in de meterkast uit, maar nu staat er op de offerte van de uitvoerende een "LSA-kast met 8 data-aansluitingen". Heeft iemand enig idee of dit van een bepaald merk is? ik neem tenminste aan dat dit dus de switch / hub is.

Verwijderd

dit is meer iets voor hardware algemeen :?

en volgens mij is het geen hub of switch, maar meer een patchkast.

dus 8 aansluitingen die je kan patchen naar bv een ADSL modem

• eelcoo
Op zaterdag 06 april 2002 20:33 schreef Mo-Bees het volgende:
verkeerde draadje :?

en volgens mij is het geen hub of switch, maar meer een patchkast.

dus 8 aansluitingen die je kan patchen naar bv een ADSL modem
zou je zo'n ding dan ook kunnen patchen naar bijv. een ISDN-centrale?? want in dat geval zou het wel eens kunnen kloppen en dan zal ik maar beter snel in kunnen grijpen voordat ze hem plaatsen want dat is niet de bedoeling.

edit:

ow fuck dit moet bij network troubleshouting

Verwijderd

volgens mij is het gewoon 8 aansluitingen op een rijtje, en die kan je dan van een netwerk-kabel voorzien waardoor je dus verbinding krijgt

maar ik weet niet of het gelijk op een ISDN-centrale kan.

volgens mij moet je een servertje in je meterkast proppen en die aan de isdn-centrale hangen, daarna via een netwerkkaart en hub alle 8 aansluitingen van netwerk voorzien waardoor je in alle kamer verbinding hebt

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:19

Jis

LSA+ stroken zijn bedoeld om telefonie verbindingen te maken en niet om CAT5 netwerk bekabeling mee te patchen. Althans ik d8 dat het niet goed genoeg was om de cat5 standaard ondersteunen.

Het is een strookje met 2x20 plekken voor een adertje in af te doggen, dus dat is goed voor 2,5 patchkabel door te verbinden.

Ik weet niet of er tegenwoordig ook andere gemaakt worden, maar dat moet je anders zelf maar even checken:
krone

https://u24.gov.ua/

• eelcoo
Op zaterdag 06 april 2002 21:00 schreef Jis het volgende:
LSA+ stroken zijn bedoeld om telefonie verbindingen te maken en niet om CAT5 netwerk bekabeling mee te patchen. Althans ik d8 dat het niet goed genoeg was om de cat5 standaard ondersteunen.

Het is een strookje met 2x20 plekken voor een adertje in af te doggen, dus dat is goed voor 2,5 patchkabel door te verbinden.

Ik weet niet of er tegenwoordig ook andere gemaakt worden, maar dat moet je anders zelf maar even checken:
krone
hmm dat betekent dus dat ik deze moet afzeggen en zelf een switch kopen want hier heb ik dan helemaal niets aan als ik het zo lees.

• eelcoo
Op zaterdag 06 april 2002 20:40 schreef Mo-Bees het volgende:
volgens mij is het gewoon 8 aansluitingen op een rijtje, en die kan je dan van een netwerk-kabel voorzien waardoor je dus verbinding krijgt

maar ik weet niet of het gelijk op een ISDN-centrale kan.

volgens mij moet je een servertje in je meterkast proppen en die aan de isdn-centrale hangen, daarna via een netwerkkaart en hub alle 8 aansluitingen van netwerk voorzien waardoor je in alle kamer verbinding hebt
ja daar dacht ik idd ook aan mar omdat jij net over een ADSL patchkast begon dacht ik dat ze deze misschien gebruikten om ISDN "door te linken".

• Jis

Jis

Op zaterdag 06 april 2002 21:09 schreef -=Eelco=- het volgende:

[..]

hmm dat betekent dus dat ik deze moet afzeggen en zelf een switch kopen want hier heb ik dan helemaal niets aan als ik het zo lees.
Switch/hub heb je er wel bij nodig ja. LSA is alleen een manier om je vaste bekabeling netjes af te monteren zodat in die bekabeling geen draadbreuk ed. optreedt... Aan de andere zijde v.d. stroken zou je dan kabeltjes kunnen monteren met rj45 pluggies eraan.
Tis netjes, maar niet noodzakelijk.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[forum=5] -> [forum=19]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• eelcoo
Op zaterdag 06 april 2002 21:20 schreef Jis het volgende:

[..]

Switch/hub heb je er wel bij nodig ja. LSA is alleen een manier om je vaste bekabeling netjes af te monteren zodat in die bekabeling geen draadbreuk ed. optreedt... Aan de andere zijde v.d. stroken zou je dan kabeltjes kunnen monteren met rj45 pluggies eraan.
Tis netjes, maar niet noodzakelijk.
maarja voor zover ik weet kost dat ding zo'n 200 euro ofzo (correct me if I'm wrong, ik zal nog eens kijken) dus dat lijkt me overbodig ja

• Jis

Jis

Op zondag 07 april 2002 00:00 schreef -=Eelco=- het volgende:

[..]

maarja voor zover ik weet kost dat ding zo'n 200 euro ofzo (correct me if I'm wrong, ik zal nog eens kijken) dus dat lijkt me overbodig ja
Ik weet niet wat zo'n setje normaal kost, maar 200 euro zou ik er in dit geval ook niet voor over hebben iig...
Dan kan je die kabels beter in 4 dubbelvoudige rj45 opbouwdoosjes laten afmonteren. Dan ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit ook en is het zeker geschikt voor een 100MBit netwerk.

Verwijderd

Een LSA(+) strook kost echt geen 200 euro... Is dat niet de prijs voor de hele handel, inclusief het trekken van de kabels enzo?

• eelcoo
nou misschien moet ik voor iedereen de situatie wat beter uitleggen. een achttal kamers hebben wij dus voorzien van die wanddoosjes met een UTP aansluiting. hier moet je dus een UTP kabel in prikken. al de kabels die naar de doosjes leiden komen uit in de meterkast. hier hangen nu dus 8 "kale" UTP kabels, zonders connectortjes dus. via deze kabels moet dus een netwerkverbinding ontstaan tussen alle 8 de kabels.

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 11:40 schreef -=Eelco=- het volgende:
nou misschien moet ik voor iedereen de situatie wat beter uitleggen. een achttal kamers hebben wij dus voorzien van die wanddoosjes met een UTP aansluiting. hier moet je dus een UTP kabel in prikken. al de kabels die naar de doosjes leiden komen uit in de meterkast. hier hangen nu dus 8 "kale" UTP kabels, zonders connectortjes dus. via deze kabels moet dus een netwerkverbinding ontstaan tussen alle 8 de kabels.
Dan sluit je die aan op een switch in je meterkast...

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
"Welcome to the basics of Networking"

Hier hebben we een heeele gave FAQ voor :Z

• eelcoo
Op zondag 07 april 2002 13:03 schreef Sn3akz het volgende:

[..]

"Welcome to the basics of Networking"

Hier hebben we een heeele gave FAQ voor :Z
zucht... als jij hier nou eerst zelf eens begint want als je hem zou hebben gelezen zou je gezien hebben dat er geen woord over LSA-kasten wordt gesproken.
Op zondag 07 april 2002 11:49 schreef mark4sen87 het volgende:

[..]

Dan sluit je die aan op een switch in je meterkast...
maar dan is die hele LSA-kast toch overbodig als ik het zo mag stellen want dan maak je er toch gewoon stekkertjes op of zit er een groot voordeel aan?? iemand zei hier al dat het kabelbreuken voorkomt maar dat valt volgens mij normaal ook wel mee/

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op zondag 07 april 2002 13:41 schreef -=Eelco=- het volgende:
zucht... als jij hier nou eerst zelf eens begint want als je hem zou hebben gelezen zou je gezien hebben dat er geen woord over LSA-kasten wordt gesproken.
True.. Maar heb ik ook ooit beweerd dat het er WEL stond?
hier hangen nu dus 8 "kale" UTP kabels, zonders connectortjes dus. via deze kabels moet dus een netwerkverbinding ontstaan tussen alle 8 de kabels.
En DAT staat dus wel in de FAQ die ik je gaf..

Bovendien is eerder al genoemd dat een LSA strip (en die strip kan je in een kast hangen, dus is het een LSA-kast) gewoon een afmonteer plaatje is om vanaf daar UTP/ISDN kabels verder te kunnnen patchen naar tel centrale en/of hub/switch.

Ik wens je verder veel suc6..

• Koffie
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb het ff niet helemaal gelezen allemaal, maar als het gewoon een patchpanel is, zul je sowiezo een hub/switch moeten plaatsen.
Het eerste wat bij mij opkwam was ook gewoon een patchpaneltje.
Mocht het zo zijn, dan zou ik die gewoon laten plaatsen.
Beetje zonde op een pand van UTP te voorzien en dan met losse draadjes te gaan werken.
Een patchpanel is veel handiger. en zo kun je indien gewenst ook nog switchen naar telefonie ipv LAN.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• eelcoo
aha alles is nu duidelijk voor mij. deze oplossing heeft de electrician dan gekozen omdat er ook ISDN is denk. bedankt voor alle replies
Pagina: 1