Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Analoog telefoon op cat5 bekabeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit op dit moment in een nieuwbouw huis waar standaard een analoge telefone centrale inzit van profoon.
Nou wil ik graag overstappen op isdn en heb dus zo'n doe het zelf kit van de kpn aangeschaft.

In ons huist ligt overal cat 5 bekabeling en dus ook patch panelen voor cat5 bekabeling (rj45 connectoren).
Omdat het op dit moment analoog is worden er maar 2 aders gebruikt van de kabel.

De aders van de utp kabels gaan rechtstreeks in de analoge centrale dus zonder rj45 connectoren.
Nou wil ik deze centrale eruit gooien en er een NT1 kastje neerhangen samen met een quatrovox omdat we allemaal analoge aparaten hebben.

Hoe moet ik nou die rj45 connectors op die kabel maken en hoe moet ik die aders van de cat5 nou verbinden met het patch paneel.

Heeft iemand een idee?

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:46

AvK

Ready Set Go

Je vraag is erg ingewikkeld, maar ik denk dat je het volgende wil:

De oude centrale pleur je weg.
Hiervoor in de plaats komt de Q-vox.
Ik ga er van uit dat je nu een analoge lijn hebt en dat je gaat migreren naar ISDN.
De NT1 sluit je aan op de aders die nu van de (invoer)telefoonkabel naar de oude centrale lopen. Op de poorten van de NT1 (RJ45) sluit je de Q-vox aan.
Op de poorten van de Q-vox sluit je de analoge telefoons aan via de blauwe en de blauw/witte aders. Dit zijn de middelste aders van een RJ45 connector, dus ader 4 en 5.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome