Toon posts:

Novell netwerk is dat haal baar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
(Ik hoop dat dit het goede forum is...)

Ik vind het persoonlijk altijd leuk om een apart soort netwerkje te hebben :P
Dat windows netwerk is wel leuk, maar nu wil ik wel eens een Novell netwerk proberen, de reden is eigelijk; dan leer ik het geleijk een beetje, weet ik er ook meer vanaf.

Soms werk ik er op school wel mee...
Het lijkt mij leuke software om "even" me te knutselen,
Het is voor een stuk of 5@6 computers.

Is het haalbaar? en wat zijn de spec. voor een novell server met de nieuwste netware?

alvast bedankt.

Ik hoop dat ik hier goed zit.........

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
mischien niets nieuws voor je maar de site van novell bevindt zich hier: www.novell.com

daar is genoeg info te vinden over de specs die je systeem moet hebben...

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 21:48 schreef zwelgje het volgende:
mischien niets nieuws voor je maar de site van novell bevindt zich hier: www.novell.com

daar is genoeg info te vinden over de specs die je systeem moet hebben...
Klopt, maar ik zou graag nog even weten, of het wel haalbaar is... het is dus puur voor een test. is er een trail te downloaden? anders moet ik het even via mijn "leverancier" Kazaa doen :X

• Zwelgje
Op zaterdag 06 april 2002 22:24 schreef Qorne het volgende:

[..]

Klopt, maar ik zou graag nog even weten, of het wel haalbaar is... het is dus puur voor een test. is er een trail te downloaden? anders moet ik het even via mijn "leverancier" Kazaa doen :X
er is zekers een trial te downloaden (met sp1 geeintegreerd zelf)

ook op www.novell.com

mmmm www.novell.com ligt plat vanavond...

Verwijderd

plat ? :) nee hoor werkt hier wel :)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:52

Boss

+1 Overgewaardeerd

Netware 6 wil niet installeren op een CPU < PIII. En zorg voor veel geheugen, 512 MB is wel 't minumum. Zeker nu ze alles met Java doen.

Op zich is Novell goed te doen, ik heb iets van 6 jaar een Netware netwerk beheerd, en de meeste problemen konden we wel uitkomen. En ze hebben een heleboel info op hun site staan.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Zwelgje
Op zondag 07 april 2002 11:15 schreef Boss het volgende:
Netware 6 wil niet installeren op een CPU < PIII. En zorg voor veel geheugen, 512 MB is wel 't minumum. Zeker nu ze alles met Java doen.

Op zich is Novell goed te doen, ik heb iets van 6 jaar een Netware netwerk beheerd, en de meeste problemen konden we wel uitkomen. En ze hebben een heleboel info op hun site staan.
netware draait anders prima op een p2 hoor (of een amd k7 cpu) niks geen probleem, heb het thuis op een celeron 700 draaiend gehad..

256mb is het minimum, (dat draait nog redelijk) wil je meer op die server (groupwise etc) dan is 512 mb (of meer!) wel aan te raden,

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 11:15 schreef Boss het volgende:
Netware 6 wil niet installeren op een CPU < PIII.
Zeker wel. Elke P6 processor werkt: Pentium Pro, Pentium II, Celeron, Athlon, Duron, enz.
En zorg voor veel geheugen, 512 MB is wel 't minumum.
Minder kan ook prima, zolang je niet alle services tegelijk wilt draaien. Als je dingen als webaccess helemaal niet van plan bent te gaan gebruiken kun je ook prima toe met 256MB.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 11:40 schreef Onno het volgende:

[..]

Zeker wel. Elke P6 processor werkt: Pentium Pro, Pentium II, Celeron, Athlon, Duron, enz.
[..]

Minder kan ook prima, zolang je niet alle services tegelijk wilt draaien. Als je dingen als webaccess helemaal niet van plan bent te gaan gebruiken kun je ook prima toe met 256MB.
Oke dat wil wel, ik ga gewoon eens proberen, bedankt allemaal
Pagina: 1